Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Bremberg ville till Djurgården, Fernholm ville till Djurgården.
Jag tror fan jag skrattar ihjäl mig.
Undra vem man avskyr mest just nu av Jari Tolsa och ledningen i Djurgårdens IF.
Jag tror fan jag skrattar ihjäl mig.
Undra vem man avskyr mest just nu av Jari Tolsa och ledningen i Djurgårdens IF.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha, helt klart kontoskapningsworthy länk!Mattebo skrev:Gjorde ett konto enbart för att kunna posta länken. Brukar läsa här mycket, men aldrig skriva. Nu brast det.
Het spelare på marknaden: http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... mnar-timra
Det är dags nu va? Han flyttar till och med hem till Stockholm. Finns bara ett beslut som jag ser det.

Ja för fan, ta hem Linkan en sista säsong. Han är så mycket mer DIF än 99% av alla andra i föreningen just nu. Bäst dessutom. Jag skiter i att han är gammal, han har uppenbarligen samma gamla härliga skills fortfarande. Linkan <3
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2012-01-13 10:52:49, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bremberg lämnar Timrå efter säsongen: http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... mnar-timra
"Det funkar inte med familjen i Stockholm".
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Haha... tittat ett eller två inlägg upp?Mattias_87 skrev:Bremberg lämnar Timrå efter säsongen: http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... mnar-timra
Bremberg till nästa säsong är ju förstås något som måste diskuteras, men han kan inte hjälpa oss i år... Vi måste få in något, snälla!
Expert.
Ja, jag tyckte att det var det. Nu har jag börjat skriva så det är bara att fortsätta då.SkönaDjurgårn skrev:Haha, helt klart kontoskapningsworthy länk!
Edit: läste fel i artikeln. Nästa säsong kanske.SirDIFalot skrev:Bremberg till nästa säsong är ju förstås något som måste diskuteras, men han kan inte hjälpa oss i år... Vi måste få in något, snälla!
Senast redigerad av Mattebo den 2012-01-13 14:03:11, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Men herregud, karln har ett kontrakt. Vet du vad det är?Mattebo skrev:Ja, jag tyckte att det var det. Nu har jag börjat skriva så det är bara att fortsätta då.SkönaDjurgårn skrev:Haha, helt klart kontoskapningsworthy länk!
Varför inte i år? Powerplayspelet skulle kunna lyftas markant exempelvis.SirDIFalot skrev:Bremberg till nästa säsong är ju förstås något som måste diskuteras, men han kan inte hjälpa oss i år... Vi måste få in något, snälla!
Edit: läste fel i artikeln. =)
Senast redigerad av Mattebo den 2012-01-13 14:03:38, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Det funkar inte.Mattebo skrev:Som vanligt lika god ton här inne. Nej, jag vet inte vad ett kontrakt är. Vad tror du?
Kontrakt kan brytas eller tas över. Vet du inte det?
I så fall måste vi köpa ut honom från Timrå. Varför skulle Timrå gå med på det när de redan värvat honom? Skulle Linkan köpa ut sig själv från Timrå för att KANSKE få ett kontrakt med DIF?
Expert.
- -daniel-
Tänkte just det.Mattebo skrev: Nej, jag vet inte vad ett kontrakt är.
Men ärligt talat så finns det så många anledningar till att Linkan inte kommer hamna i Djurgården den här säsongen så det känns befängt att ta upp det igen...
Anledning 1) Hardy avskyr Bremberg.
Anledning 2) Vi som förening med JJ / Hardy & Engström i spetsen skulle ALDRIG erkänna att vi hade fel och krypa till korset när man tydligt klargjort sin ståndpunkt tidigare med att dissa Linkan
Anledning 3) Linkan har kontrakt. Ett kontrakt han knappast bryter med 2 månader kvar på säsongen...
Till nästa år i så fall, om inte Djurgården vill köpa ut honom vilket låter osannolikt. Spelar ålder roll på en spelare som Linkan? Jag menar inte att han kommer vara bra som femtioåring, men 35 eller 39, spelar det roll?
Senast redigerad av Mattebo den 2012-01-13 14:06:02, redigerad totalt 1 gånger.
Om vi inte tar in Linkan nästa sässong måste vi gadda ihop oss och dra på årsmötet och rösta bort folk i styrelsen.
Linkan in nästa år. Allt annat vore sjukt.
Du tycker inte att vi har andra problem i föreningen som rimligen kommer högre på agendan?gurra skrev:Om vi inte tar in Linkan nästa sässong måste vi gadda ihop oss och dra på årsmötet och rösta bort folk i styrelsen.
T ex att alla (utom 4-5 spelare) + hela ledningen måste kastas ut.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Malmö värvar back
Vet inte om han är bra eller dålig men han värvas. Av en klubb i kris. Äh, fan vet. Är det lika bra att rulla över på sidan och låta slutspelsdrömmarna dö för att satsa nästa säsong?!
nej. Det är det inte. Pengarna som spelas in under ett slutspel är ju såna som behövs för nybygge. ARGH!
Vet inte om han är bra eller dålig men han värvas. Av en klubb i kris. Äh, fan vet. Är det lika bra att rulla över på sidan och låta slutspelsdrömmarna dö för att satsa nästa säsong?!
nej. Det är det inte. Pengarna som spelas in under ett slutspel är ju såna som behövs för nybygge. ARGH!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Christopher J
Bara att hoppas på Linkan nästa säsong. Hardy ut-Linkan in känns ju naturligt. Klart han ska få avsluta sin karriär i DIF även om det bara blir en säsong. Han vill till Sthlm och är vår meste poängplockare och lirare genom tiderna. Bara att slå till.
Finns ju fan inte mycket på marknaden nu alltså. Har kollat runt, men hittar noll.
Stümpel och/eller Svatos? Om Bergfors nu inte får ett nytt kontrakt i KHL - HUGG!
På backen... nada.
Snarare kommer Jimmies hjärnskakning enbart innebära är att Mattias Carlsson får ännu mer istid, och att han därmed definitivt INTE kommer att lämna för t.ex. SSK.
Linkan in nästa säsong, ja tack. Skam att han inte kom i år.
Stümpel och/eller Svatos? Om Bergfors nu inte får ett nytt kontrakt i KHL - HUGG!
På backen... nada.
Snarare kommer Jimmies hjärnskakning enbart innebära är att Mattias Carlsson får ännu mer istid, och att han därmed definitivt INTE kommer att lämna för t.ex. SSK.
Linkan in nästa säsong, ja tack. Skam att han inte kom i år.