Skulle inte tacka nej till McCabe! Kan inte bli sämre än Boumedienne och Klubertanz med flera...kaminor skrev:Nån som vet nåt om Tomas Kloucek som släpptes av Lev Poprad häromveckan?
Verkar ju vara en stor, defensivt inriktad back med erfarenhet av NHL.
http://eliteprospects.com/player.php?player=9686
Annars finns ju Bryan McCabe på marknaden...
Nagy vore välkommen, fortfarande.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- SirDIFalot
Alltså... sluta snacka om McCabe..
Hans kontrakt som gick ut i somras var nästan värt en kvarts miljard. Han spelade i Florida endast för att de kunde erbjuda mest pengar och har inte hamnat i någon ny NHL-klubb för att han fortfarande värderar sig själv alldeles för högt ekonomiskt. Han har garanterat haft bud på 2-3 miljoner dollar men tackat nej.
(Dessutom betedde han sig som en riktig fitta sist han var här. Länk )
Hans kontrakt som gick ut i somras var nästan värt en kvarts miljard. Han spelade i Florida endast för att de kunde erbjuda mest pengar och har inte hamnat i någon ny NHL-klubb för att han fortfarande värderar sig själv alldeles för högt ekonomiskt. Han har garanterat haft bud på 2-3 miljoner dollar men tackat nej.
(Dessutom betedde han sig som en riktig fitta sist han var här. Länk )
Expert.
- -daniel-
Det känns så jävla meningslöst att ha förhoppningar om ändringar i årets spelartrupp, det kommer inte ske något alls. Förstår inte ens varför man hoppats.
Jag kan ha viss förståelse för att man inte värvat något då det mer eller mindre verkar rätt dött på marknaden och att man inte hittat en spelare som passar in (nåja, vet inte ens om man letat seriöst) men att man inte ser om sitt bo och försöker dumpa spelare som uttryckligen är tvärusla (framförallt Carlsson) är bara fullständigt befängt. Är det nödvändigt att slänga ut flera hundra tusen (antagligen) kronor i månaden på en spelare som är helt totalt osynlig om man istället hade kunnat ordna en uppgörelse med en annan klubb? Varför skall det vara så svårt att göra samma sak andra kontinuerligt gör? Jag är 95% övertygad om att det hade gått att hitta en lösning för Carlsson om man hade haft viljan - men istället fortsätter Djurgården vara en social gemenskap där alla skall trivas och känna trygghet.
Ibland kräks jag på den här föreningen och dess fantastiskt slapphänta inställning. DIF Hockey är fortfarande en (på pappret) profesionell förening - kanske dags att börja leva upp till det epitet innan det är för sent?

Jag kan ha viss förståelse för att man inte värvat något då det mer eller mindre verkar rätt dött på marknaden och att man inte hittat en spelare som passar in (nåja, vet inte ens om man letat seriöst) men att man inte ser om sitt bo och försöker dumpa spelare som uttryckligen är tvärusla (framförallt Carlsson) är bara fullständigt befängt. Är det nödvändigt att slänga ut flera hundra tusen (antagligen) kronor i månaden på en spelare som är helt totalt osynlig om man istället hade kunnat ordna en uppgörelse med en annan klubb? Varför skall det vara så svårt att göra samma sak andra kontinuerligt gör? Jag är 95% övertygad om att det hade gått att hitta en lösning för Carlsson om man hade haft viljan - men istället fortsätter Djurgården vara en social gemenskap där alla skall trivas och känna trygghet.
Ibland kräks jag på den här föreningen och dess fantastiskt slapphänta inställning. DIF Hockey är fortfarande en (på pappret) profesionell förening - kanske dags att börja leva upp till det epitet innan det är för sent?
- SirDIFalot
Hoppas verkligen det blir nybygge nästa år. Kanske inte i truppen så mycket men ny VD ska in, tränare, ev sportchef? Engström kan väl vara kvar, han hanterar ju bara det ekonomiska.-daniel- skrev:Det känns så jävla meningslöst att ha förhoppningar om ändringar i årets spelartrupp, det kommer inte ske något alls. Förstår inte ens varför man hoppats.![]()
Jag hade verkligen gillat ett delat ledarskap mellan Wikegård och Challe. Om de funkade för dom båda. Sedan en sportchef med stort kontaktnät och bra kontakt med tränarna (Garpen...?) Men det är givetvis skitsvårt att gissa sig fram till vem som är en bra sportchef...
Är dock fortfarande sugen på Tommy Albelin som head coach.
Expert.
- -daniel-
Jag skulle verkligen vilja tvärriva allting, från högsta ledningen ner till minsta beståndsdel i föreningen. Just nu är jag jävligt gnällig dock men det känns som vi verkligen är i extremt stort behov av nytänkande.
Vore fantastiskt med ny VD, sportchef och tränare. Verkligen. Men det enda som händer där kommer vara ny tränare (vilket bara måste falla väl ut).
På kontraktssidan bryter man naturligtvis inte kontraktet med Carlsson, M.Tjärnqvist kommer också få förlängt och man kommer fortsätta på den inslagna vägen att värva överflödiga medelmåttor.
Vore fantastiskt med ny VD, sportchef och tränare. Verkligen. Men det enda som händer där kommer vara ny tränare (vilket bara måste falla väl ut).
På kontraktssidan bryter man naturligtvis inte kontraktet med Carlsson, M.Tjärnqvist kommer också få förlängt och man kommer fortsätta på den inslagna vägen att värva överflödiga medelmåttor.
Ny tränare och ny VD kommer du väl att få! Ednertz lämnar väl för IT-branschen efter säsongen? Så där får du iallafall 2/3 av dina önskningar igenom.-daniel- skrev:Jag skulle verkligen vilja tvärriva allting, från högsta ledningen ner till minsta beståndsdel i föreningen. Just nu är jag jävligt gnällig dock men det känns som vi verkligen är i extremt stort behov av nytänkande.
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Helt sant, hjärnsläpp. Tyvärr är det enbart negativt då Ednertz var en av få som är vettig.Jepe skrev:Ny tränare och ny VD kommer du väl att få! Ednertz lämnar väl för IT-branschen efter säsongen? Så där får du iallafall 2/3 av dina önskningar igenom.-daniel- skrev:Jag skulle verkligen vilja tvärriva allting, från högsta ledningen ner till minsta beståndsdel i föreningen. Just nu är jag jävligt gnällig dock men det känns som vi verkligen är i extremt stort behov av nytänkande.
Händer även den bästa!-daniel- skrev:Helt sant, hjärnsläpp. Tyvärr är det enbart negativt då Ednertz var en av få som är vettig.Jepe skrev:Ny tränare och ny VD kommer du väl att få! Ednertz lämnar väl för IT-branschen efter säsongen? Så där får du iallafall 2/3 av dina önskningar igenom.-daniel- skrev:Jag skulle verkligen vilja tvärriva allting, från högsta ledningen ner till minsta beståndsdel i föreningen. Just nu är jag jävligt gnällig dock men det känns som vi verkligen är i extremt stort behov av nytänkande.

Men visst måste det hända något, att inget skett under säsongen är horribelt. Vill gärna se en rensning så vi får in nytt blod i föreningen.
2014-04-07, vad hände?
Precis den i ledningen som verkligen borde vara kvar, Ednertz, försvinner.
Har tidigare varit jävligt kritisk till JJ och hur han arbetat, men frågan är ju hur mycket av värvningarna som skall läggas på hans axlar kontra Hardys.
Har ju lite svårt att se JJ signa en spelare som Hardy inte vill ha t ex.
Med detta vill jag alltså ha sagt att det i alla fall för mig känns som absolut viktigast att få in en helt ny tränar-uppställning till nästa säsong. Har också lite svårt att se att det skulle behövas tre stycken plus en för målvakterna heller för den delen.
Albelin vore för övrigt ett utmärkt val som tränare. Har en viss koppling till klubben sedan tidigare, ordentligt med rutin både som spelare och tränare och då inte minst rutin från att träna i Nordamerika.
Har tidigare varit jävligt kritisk till JJ och hur han arbetat, men frågan är ju hur mycket av värvningarna som skall läggas på hans axlar kontra Hardys.
Med detta vill jag alltså ha sagt att det i alla fall för mig känns som absolut viktigast att få in en helt ny tränar-uppställning till nästa säsong. Har också lite svårt att se att det skulle behövas tre stycken plus en för målvakterna heller för den delen.
Albelin vore för övrigt ett utmärkt val som tränare. Har en viss koppling till klubben sedan tidigare, ordentligt med rutin både som spelare och tränare och då inte minst rutin från att träna i Nordamerika.
- SirDIFalot
Sant.Kall-El skrev:Precis den i ledningen som verkligen borde vara kvar, Ednertz, försvinner.
Järlan har jobbat med Linkan tidigare. Hardy är ju uppenbarligen den som har problem med honom.
Jag tror Järlan är rätt average sportchef som anpassar sig efter vad tränaren vill ha in och gör det väl hyfsat att hitta just de spelartyperna. Men är nog ingen sportchef man kan vinna SM-guld med.
Men tror många glömmer att sportchefen förmodligen i högsta utsträckning anpassar sig efter vad tränaren vill ha in. Jag tror inte det är Järlan som presenterar för Hardy vad för spelartyper han tänker värva till laget. Hardy klargör väl vad för spelartyper han vill ha in och JJ får jobba utifrån det.
Expert.
- SirDIFalot
Niclas Bergfors har fått kicken i Ryssland.
Kom igen nu SNÄLLA!
Kom igen nu SNÄLLA!
Expert.
- SkönaDjurgårn
Visste knappt nånting om Garpens sysslor när han var här, men nu känns det ändå som att han var den vettiga av alla gubbar i DIF. Sen han lämnade har det verkligen spårat ur (läs: inte hänt ett skit för klubbens bästa trots en miserabel säsong).
Typiskt att han och Ednertz lämnar. Förmodligen de enda som är värdiga att få stanna.
Typiskt att han och Ednertz lämnar. Förmodligen de enda som är värdiga att få stanna.
- SkönaDjurgårn
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
Ja tack!SirDIFalot skrev:Niclas Bergfors har fått kicken i Ryssland.
Kom igen nu SNÄLLA!
- Nummer19
Honom ska vi ha! Gå all in snälla, så att vi kanske lyckas med att gör mer än ett mål per match...
Ajk lär väl ochså vara intresserade av honom dock. Samt Malmö och Örebro i Hockey allsvenskan. + ett par europeiska klubbar.... Nej det blir nog inget, Järlefelt kommer nog leta vidare på eliteprospects efter Div.3 spelare.
Men hoppas kan man ju göra..
Ajk lär väl ochså vara intresserade av honom dock. Samt Malmö och Örebro i Hockey allsvenskan. + ett par europeiska klubbar.... Nej det blir nog inget, Järlefelt kommer nog leta vidare på eliteprospects efter Div.3 spelare.
Men hoppas kan man ju göra..

"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
-
Bergfors vore en grym förstärkning. Jag gissar på LHC eller Hv. Vem sätter emot?