Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Huddinge skrev:Ny klass back på ingång enligt säker källa , är i princip klar vad jag vet och han är i Stockholm nu :)
Om nu detta är sant, kan du berätta lite om denna back? Högerfattad? Ålder? Nationalitet? Osv. ;)
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Fernholm är på väg hem

Inlägg av Frasse »

Pepp91 skrev:
Ser just ut nu

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /17375.htm

Vi får nog över honom över uppehållet nu, ser det ut som

Då tolkar jag artikeln annorlunda än vad du gör. Tycker inte att den kommer med något nytt om att han skulle vara på gång. Däremot kan man hoppas att han väljer att komma hem snarast möjligt.
Daniel är på väg hem men frågan är hur mycket han kommer att kunna tillföra.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

"huddinge"

vem är backen ?
Användarvisningsbild
Jojje

Re: Fernholm är på väg hem

Inlägg av Jojje »

Frasse skrev:Daniel är på väg hem men frågan är hur mycket han kommer att kunna tillföra.

En otrolig hastighet på rören ett slagskott som får Kennholt att framstå som en tant i jämförelse samt tacklingar som skulle få Niedermayer att börja gråta... Ehhh eller vänta nu.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sj'älv skulle jag bli överlycklig om vi fick in en back som utnyttjade sina kilopn på rätt ätt, hade lite fart udner rören samt inser betydelsen av att slå sarg ut vid stressade lägen.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kall-El skrev:Sj'älv skulle jag bli överlycklig om vi fick in en back som utnyttjade sina kilopn på rätt ätt, hade lite fart udner rören samt inser betydelsen av att slå sarg ut vid stressade lägen.
Ragge!
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

En första åtgärd i backlinjen borde vara att kicka Ericson och ge antingen Persson, From-Björk eller Eklund chansen. Alla dessa 3 herrar har gett ett mycket bättre och säkrare intryck än en viss äldre herre vid namn Fredrik Ericson.
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Har förstått att Daniel Tjärnqvist och Nisse Ekman inte får så mycket istid denna säsong i NHL. Det vore en kanonförsärkning med Daniel på backen och Nisse som forward till nästa säsong!

De är båda 30 idag och 31 nästa säsong vilket innebär att de skullle ha bra kapacitet åtminstone 3 säsonger till.

Har för mig att bådas kontrakt i NHL går ut efter den här säsongen. Påbörja operation övertalning och skriv treårs kontrakt med bägge från och med nästa säsong.

Det vore drömvärvningar!!!

Båda har ju dessutom varit i NHL några säsonger nu och dragit in stålar så kanske skulle de kunna tänka sig en någorlunda rimlig lön för att spela i DIF som de ändå har hjärtat i?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är inte så säker på att Ekmanhar hjärtat hos oss. Tjärnqvist däremot och den spelaren vore drömmen. Bra i PP, bra i Boxplay och gör få misstag. Skall jag vara helt ärlig tar jag nig hellre hans brorsa än Nisse Ekman...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Kall-El skrev:Är inte så säker på att Ekmanhar hjärtat hos oss. Tjärnqvist däremot och den spelaren vore drömmen. Bra i PP, bra i Boxplay och gör få misstag. Skall jag vara helt ärlig tar jag nig hellre hans brorsa än Nisse Ekman...
varför skulle inte Nisse ha hjärtat hos oss?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

m0ng00se skrev:varför skulle inte Nisse ha hjärtat hos oss?
För att han är aikare... Visste ni inte det?
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Men varför skulle han inte vilja komma tillbaka till DIF då? han va ju grym under lockoutperioden osv...! Jag tror att Nisse kommer tillbaka!

Franzén va väl också råtta?
Saknar Kung Wikegård!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Jojje skrev:
m0ng00se skrev:varför skulle inte Nisse ha hjärtat hos oss?
För att han är aikare... Visste ni inte det?
nä det visste jag inte!?...skumt...men du brukar ju veta vad du pratar om;)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=75
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Ekman är väl mer Bajare än gnagare? Men om man vill spela seniorhockey i Svergie så är Djurgården det enda valet tydligen. För mig verkar det som att han har mer djurgårds-hjärta än AIK eller Bajen hjärta..
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Cellus skrev:Ekman är väl mer Bajare än gnagare? Men om man vill spela seniorhockey i Svergie så är Djurgården det enda valet tydligen. För mig verkar det som att han har mer djurgårds-hjärta än AIK eller Bajen hjärta..
Nu syftar jag på vilket lag han håller på... Att han har spelat mer i bajen än i aik har ingen betydelse. Han är en aikare.
Skriv svar