Kanske bara är jag men jag skulle tro att Hultström är betydligt dyrare än Gysbers?Kalliasson skrev:Nu har jag förvisso inte sett Robin Press spela, men att värva en allsvensk back som är född 1994 känns lite osäkert. Oavsett talang. Rutin är väl vad som behövs.bastis7 skrev:Djurgården på jakt
Det är inte bara Leksands Tomi Sallinen som Djurgården vill värva från Leksand.
Enligt uppgifter är Djurgården även intresserade av succé-backen Linus Hultström, som gjorde 33 poäng på 48 matcher i SHLs grundserie.
Hultström har utgående kontrakt och är givetvis intressant för flera klubbar än Leksand.
En annan spelare som Djurgården visat intresse för är Södertäljes Robin Press, som inledde säsongen på ett smått fantastiskt sett i hockeyallsvenskan. Han öste in poäng och var ett tag i toppen av poängligan.
Linus Hultström är ett uppköp jämfört med Robin Press. Men hade nog hellre sett Gysbers i så fall. Endast spelmässigt, ur ett lönekravsperspektiv skulle Hultström möjligtvis kunna vara ett bättre alternativ.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
- SirDIFalot
Ja, något annat vore helt skadat. Förmodligen det dubbla.Stavhoppet skrev:Kanske bara är jag men jag skulle tro att Hultström är betydligt dyrare än Gysbers?Kalliasson skrev:Nu har jag förvisso inte sett Robin Press spela, men att värva en allsvensk back som är född 1994 känns lite osäkert. Oavsett talang. Rutin är väl vad som behövs.bastis7 skrev:Djurgården på jakt
Enligt uppgifter är Djurgården även intresserade av succé-backen Linus Hultström, som gjorde 33 poäng på 48 matcher i SHLs grundserie.
Hultström har utgående kontrakt och är givetvis intressant för flera klubbar än Leksand.
En annan spelare som Djurgården visat intresse för är Södertäljes Robin Press, som inledde säsongen på ett smått fantastiskt sett i hockeyallsvenskan. Han öste in poäng och var ett tag i toppen av poängligan.
Linus Hultström är ett uppköp jämfört med Robin Press. Men hade nog hellre sett Gysbers i så fall. Endast spelmässigt, ur ett lönekravsperspektiv skulle Hultström möjligtvis kunna vara ett bättre alternativ.
Expert.
- diftobbe89
Det är mer regel än undantag numera att DIF aktivt letar backar med risig defensiv, fatta inte vad man blir så upphetsad av i dessa fladdriga offensiva backar som inte kan hantera ett vettigt försvarsspel.
Press är förövrigt en ny Deilert i SHL sammanhang, vänta och se.
Spela fult
-
Det känns lite som att Hultström är den nya Rundblad/Heed och skulle vi vara med och hugga där skulle jag bli väldigt förvånad och otroligt nöjd.SirDIFalot skrev:Ja, något annat vore helt skadat. Förmodligen det dubbla.Stavhoppet skrev:Kanske bara är jag men jag skulle tro att Hultström är betydligt dyrare än Gysbers?Kalliasson skrev:Nu har jag förvisso inte sett Robin Press spela, men att värva en allsvensk back som är född 1994 känns lite osäkert. Oavsett talang. Rutin är väl vad som behövs.bastis7 skrev:Djurgården på jakt
- Jim Morrison
Satan vilken stenålderssyn du har på hockey alltså.diftobbe89 skrev:Det är mer regel än undantag numera att DIF aktivt letar backar med risig defensiv, fatta inte vad man blir så upphetsad av i dessa fladdriga offensiva backar som inte kan hantera ett vettigt försvarsspel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Hur kan du veta vad han blir när han är 20 år och mitt i en utvecklingsfas? Deilert var superkorkat eftersom han redan hade peakat som allsvensk back och inte hade något att göra i SHL.diftobbe89 skrev:Det är mer regel än undantag numera att DIF aktivt letar backar med risig defensiv, fatta inte vad man blir så upphetsad av i dessa fladdriga offensiva backar som inte kan hantera ett vettigt försvarsspel.
Expert.
-
Om det är Hultström du menar så är han väl snarare den backen Nordlund var menad att vara?diftobbe89 skrev:Det är mer regel än undantag numera att DIF aktivt letar backar med risig defensiv, fatta inte vad man blir så upphetsad av i dessa fladdriga offensiva backar som inte kan hantera ett vettigt försvarsspel.
Stark framåt med potential att vara en otroligt kraft i PP på blålinjen.
Om det är Press du menar så har jag ingen aning då jag inte har sett honom på hela säsongen.
- diftobbe89
Nej, det har jag verkligen inte.Jim Morrison skrev:Satan vilken stenålderssyn du har på hockey alltså.diftobbe89 skrev:Det är mer regel än undantag numera att DIF aktivt letar backar med risig defensiv, fatta inte vad man blir så upphetsad av i dessa fladdriga offensiva backar som inte kan hantera ett vettigt försvarsspel.
Spela fult
Det sköna med att vara utslagen tidigt är ju att det ger försprång på de andra lagen vad gällande nästa säsongs lagbygge (och att det kommer bli mer aktivitet här).
Lite ot kanske men jag vaknade alldeles kallsvettig i morse på grund av en dröm där jag i ett sms (den tjänsten har väl inte DIF varit aktiv med längre att ge ut nyheter på sms) från DIFHockey där det stod att Adam Masuhr (Andersson) återvände till DIF.
Lite ot kanske men jag vaknade alldeles kallsvettig i morse på grund av en dröm där jag i ett sms (den tjänsten har väl inte DIF varit aktiv med längre att ge ut nyheter på sms) från DIFHockey där det stod att Adam Masuhr (Andersson) återvände till DIF.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- SirDIFalot
Fast det har ju börjat huggas på spelare redan vid jul säkert. Om någonting blir vi ju sent ute eftersom vår nya sportchef inte är på plats än. Även om jag verkligen gillar KG's framtidstänk. Äntligen någon som tänker lite modernt.Steef skrev:Det sköna med att vara utslagen tidigt är ju att det ger försprång på de andra lagen vad gällande nästa säsongs lagbygge (och att det kommer bli mer aktivitet här).
Expert.
- SirDIFalot
Kalla det vad du vill. Men du måste väl i alla fall erkänna att ditt tänk är lite old school.diftobbe89 skrev:Nej, det har jag verkligen inte.Jim Morrison skrev:Satan vilken stenålderssyn du har på hockey alltså.diftobbe89 skrev:Det är mer regel än undantag numera att DIF aktivt letar backar med risig defensiv, fatta inte vad man blir så upphetsad av i dessa fladdriga offensiva backar som inte kan hantera ett vettigt försvarsspel.
Expert.
- SirDIFalot
Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk

I'm so excited, and I just can't hide it!
Högström - Press
Norell - Falk

Expert.
- diftobbe89
Jag kommer aldrig vilja lägga en stor summa pengar på en back som bara kan hantera den offensiva sidan väl, Hulströms defensiv är vad jag sett kass, då lägger jag hellre mer pengar på en stabil tvåvägsback likt Ahnelöv.SirDIFalot skrev:Kalla det vad du vill. Men du måste väl i alla fall erkänna att ditt tänk är lite old school.diftobbe89 skrev:Nej, det har jag verkligen inte.Jim Morrison skrev:Satan vilken stenålderssyn du har på hockey alltså.diftobbe89 skrev:Det är mer regel än undantag numera att DIF aktivt letar backar med risig defensiv, fatta inte vad man blir så upphetsad av i dessa fladdriga offensiva backar som inte kan hantera ett vettigt försvarsspel.
Press är helt enkelt för dålig för SHL enligt min egen bedömning så honom tycker jag bara är obegripligt att vi nämner när vi vill värva spetsbackar, möjlig ersätare för Deilert som typ 11e back för att se och lära och umgås med syrran.
Spela fult
- diftobbe89
Det bästa är ju dock att du är seriös, den där uppställningen hade skickat oss till allsvenskan fortare än kvickt.SirDIFalot skrev:Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk
Spela fult
-
SirDIFalot skrev:Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk
Haha den backuppsättningen är lite för mkt tillomed för mig