ciirree skrev:Så du skulle tycka det var fult med Djurgårdare på Hovet med DIF matchtröjor. Intressant. Varför är det sinnessjukt fult?
Jag tycker att matchtröjor är bland det fulaste som man kan ha på sig, så ja, absolut. Det är som att sätta på sig ett tält. Det enda undantaget är om man är smällfet, då fyller man åtminstone ut matchtröjan.
Vilket lag tröjan tillhör, det spelar ingen roll. Är lika fult oavsett lag, då modellen är 10X-Large.
Det finns knappt något roligare än att kolla på Leksands plastiga klacksupportrar som står i sina fula 10X-Large matchtröjor, hoppar och viftar med sina halsdukar. Det är i stunder som dessa som man verkligen inser hur tacksam man är över att vara Djurgårdare.
ciirree skrev:Så du skulle tycka det var fult med Djurgårdare på Hovet med DIF matchtröjor. Intressant. Varför är det sinnessjukt fult?
Jag tycker att matchtröjor är bland det fulaste som man kan ha på sig, så ja, absolut. Det är som att sätta på sig ett tält. Det enda undantaget är om man är smällfet, då fyller man åtminstone ut matchtröjan.
Vilket lag tröjan tillhör, det spelar ingen roll. Är lika fult oavsett lag, då modellen är 10X-Large.
Det finns knappt något roligare än att kolla på Leksands plastiga klacksupportrar som står i sina fula 10X-Large matchtröjor, hoppar och viftar med sina halsdukar. Det är i stunder som dessa som man verkligen inser hur tacksam man är över att vara Djurgårdare.
Well said.
Och jag tänkte faktiskt efter och det ser lite dumt ut. Jag ger mig
Hear hear. Faktiskt, hockeymatchtröjor gör sig oerhört illa på åskådare. På fotboll är det snyggt, i hockey ser det anskränligt ut. Vet att Färjestad förut hade väldigt mycket "tält" på sig i i sin klack, precis som Leksand. Eller Brynäs! Usch fy och skam!
Nepp, på med sin sunkiga Full Fart Framåt-tischa och lycka är att vara Djurgårdare...
ciirree skrev:Orkar inte dra igång nån debatt igen men jag tycker det är grymt iaf.
Sen som sagt så borde det gå att välja om man vill ha kort eller tröja.
Halsduk med chip hade kanske varit bättre för er coola grabbar som inte vill ha matchtröja på sig som 10 åringarna.
"Jag hoppas att tröjorna kommer bli väl mottagna av fansen, men om man inte vill ha tröjan som säsongskortsinnehavare är det inget problem. Då löser vi det."
Står väl heller ingenstans att det är en matchtröja? Skulle ju kunna vara en snygg t-shirt t.ex.? Då skulle jag tycka att det var en bra ide.
Problemet är ju att om det nu är valfritt kommer ju bara de som ändå tänkt bära dessa vederstyggelser att välja detta alternativ (+- någon promille). Kul att ni försöker men tyvärr ö-vik, tillbaka till ritbordet.
En gentleman tenderar att klär sig efter tillfälle (själv ser jag ingen större nytta av att vara snygg under match och har därför gärna keps och andra julgransattiraljer för att bidra till DIF-känslan).
Mot det står ju självklart casual-stilen som ju är poppis bland klackfolket.
Tyvärr sitter hockeytröjjor extremt fult på en icke optimalt tränad vanlig person utan skydden under.. Men det får man väl bjuda på antar jag.
ciirree skrev:Orkar inte dra igång nån debatt igen men jag tycker det är grymt iaf.
Sen som sagt så borde det gå att välja om man vill ha kort eller tröja.
Halsduk med chip hade kanske varit bättre för er coola grabbar som inte vill ha matchtröja på sig som 10 åringarna.
"Jag hoppas att tröjorna kommer bli väl mottagna av fansen, men om man inte vill ha tröjan som säsongskortsinnehavare är det inget problem. Då löser vi det."
Står väl heller ingenstans att det är en matchtröja? Skulle ju kunna vara en snygg t-shirt t.ex.? Då skulle jag tycka att det var en bra ide.
"Modo inspireras av NHL-klubben Tampa Bay Lightning.
Som första SHL-klubb någonsin byter man ut säsongskort mot en matchtröja med inbyggt chip" på SB.
Edit: ..äsch var 2:a på pucken. Om att det var valfritt om modos säsongare ville ha chiptröjan.
Salas skrev:
Sist jag köpte en DIF-matchtröja (..eller NHL-tröja med) så kunde man välja storlek iaf.
Men förstår vad du menar med folk som har alldeles förstora. Dessa sopsäckar till tröjor som är 10-XL brukar väl även vara av sunkig kvalité, väldigt tunna utan broderat märke etc?
Brukar använda min röda DIF-tröja eller Detroit #55-tröjan då jag lirar hockey med jobbet då vi kör ett rött och ett svart lag. Dom sitter jäkligt fint med utrustning under iaf =)