Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Isabo »

Jag har inte sett nånstans att pengarna ska vara öronmärkta för någon specifik spelare ännu.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

1962FenderStrat skrev:När kommer Kalus? Trodde det var tanken med insamlingen. Händer ju ingenting.
Han är klar för Västervik på ett try-out!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

mb81 skrev:
1962FenderStrat skrev:När kommer Kalus? Trodde det var tanken med insamlingen. Händer ju ingenting.
Nej, hans brorsa är klar för try-out hos Västervik 8)
mb81

Inlägg av mb81 »

Vikas skrev:
mb81 skrev:
Kalus ja! Jag vet. Drygade mig bara. Börjar bli trött på Kalussnacket. För det första har ju inte ens challe fått stålarna och för det andra var i laget ska Petr Kalus in och göra skillnad? Känns som Kalus kan vara pengarna i sjön. Emotionell värvning isf och sådana ska vi hålla oss borta från!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

mb81 skrev:
Vikas skrev:
mb81 skrev:
Kalus ja! Jag vet. Drygade mig bara. Börjar bli trött på Kalussnacket. För det första har ju inte ens challe fått stålarna och för det andra var i laget ska Petr Kalus in och göra skillnad? Känns som Kalus kan vara pengarna i sjön. Emotionell värvning isf och sådana ska vi hålla oss borta från!
Jag tycker klockrent tvärt om. Vår stora akilleshäl så här långt i säsongen visar sig när motståndaren börjar åka skridskor och spela fysiskt. Kalus är alltså en klockren värvning för att hjälpa till med stävja detta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

En tanke som slog mig när jag besökte En Arena i fredags var varför det inte finns en "penga bössa" likt sådana som Rädda Barnen osv brukar ha i matbutiker i baren?
Jag brukar ofta ta ut en femtiolapp eller liknande när jag betalar i kassan och slänga i dem då det är bekvämt och lättillgängligt för att jag oftast inte ha kontanter på mig i vanliga fall.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Åter igen, Kalus skulle vara oerhört värdefull precis som Sensei är inne på. Kalus i kombination med Hank och Ahlén kommer göra att motståndarna skiter på sig. 3 tacklingsälskande brunkare tillsammans som start i varje match kommer lyfta Hovet till nya höjder. Poängplockare behöver vi inte fler av, det har vi redan i Johner, Saviano, Jocke, Guter och Sörensen.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Morwin »

1962FenderStrat skrev:Åter igen, Kalus skulle vara oerhört värdefull precis som Sensei är inne på. Kalus i kombination med Hank och Ahlén kommer göra att motståndarna skiter på sig. 3 tacklingsälskande brunkare tillsammans som start i varje match kommer lyfta Hovet till nya höjder. Poängplockare behöver vi inte fler av, det har vi redan i Johner, Saviano, Jocke, Guter och Sörensen.
Nej tack, Honken ska vi inte flytta pga någon människa som tar idiotiska utvisningar ska in.

Skickat från min C6603 med Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag har svårt att se några luckor i vår forwardsbesättning som behöver fyllas. Skulle inte vilja flytta på någon i vår topp 9. Huddinge-grabbarna och Kalin kan definitivt få nöta i fjärdelinen och växa under året av erfarenhet. Samt ersätta i top 6 vid skador, det gynnar nog oss och deras utveckling.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ja när Djurgårdshjälpen startade kändes det som en center var prio 1 i min värld iaf. Ljungh har motbevisat. Som Sir säger har vi tre fungerande kedjor och känns surt att lägga pengar på en spelare för fjärdekedjan. Såklart kan skador och så hända som förändrar saker. Jag gillar Kalus skarpt men tycker inte han passar in i det lagbygget vi har.
Jag skulle vilja se en sjukt bra defensiv back som det är nu. Men kommer säkert ändra mig massa gånger under säsongen. Fan sportchefjobbet skulle vara knepigt!
sensei
Kontakt:

Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av sensei »

Morwin skrev:
1962FenderStrat skrev:Åter igen, Kalus skulle vara oerhört värdefull precis som Sensei är inne på. Kalus i kombination med Hank och Ahlén kommer göra att motståndarna skiter på sig. 3 tacklingsälskande brunkare tillsammans som start i varje match kommer lyfta Hovet till nya höjder. Poängplockare behöver vi inte fler av, det har vi redan i Johner, Saviano, Jocke, Guter och Sörensen.
Nej tack, Honken ska vi inte flytta pga någon människa som tar idiotiska utvisningar ska in.

Skickat från min C6603 med Tapatalk
Vad är din definition av idiotiska utvisningar?

En sådan som Kalus får med sig utvisningar, precis som Ölvestad gjorde. Med tanke på att vi nu har ett stekhett powerplay med points som faktiskt kan och gör mål, vore detta väldigt gynnsamt.

Summerat så är alltså en skridskostark fysisk spelare en väldigt passande pusselbit för det nuvarande laget.

Har du något annat att komma med än dina (ganska tråkiga) one-liners förresten?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag älskar Ölvestad. Men att påstå att han eller Kalus får med sig fler utvisningar än de drar på sig känns rätt onödigt. För det stämmer ju inte. Finns andra argument än det felaktiga "skapar powerplay" om man vill framföra dessa spelare.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Jag älskar Ölvestad. Men att påstå att han eller Kalus får med sig fler utvisningar än de drar på sig känns rätt onödigt. För det stämmer ju inte. Finns andra argument än det felaktiga "skapar powerplay" om man vill framföra dessa spelare.
Det gjorde jag ju förvisso inte.

Jag anser dock att Kalus är en skridskostark och modern spelare i den bemärkelsen att han inte hakar och slashar till sig utvisningar. De han trots allt får för, kanske inte ens skall kallas "onödiga", utan tvärt om nödvändiga för att matcher skall utvecklas på ett gynsammt sätt för oss.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av pulverapa »

Apropå briljanta spelare, Carl Gustafsson borde vi värva. Fantastisk med pucken och ruskigt stark på skridskorna...
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Lägg pengarna på en ny coach istället.
Skriv svar