Mitt största och starkaste minne är tyvärr ett negativt sådant, utan tvekan min värsta stund som Djurgårdare (förutom alla nesliga underlag den här säsongen) är femte och avgörande finalen mot Färjestad 1998. Sudden death. Greger Artusson. USCH.
Men man har så många härliga Djurgårdsminnen genom åren... nu har den här epoken tagit slut. Känns fullständigt ofattbart egentligen. Vaknade imorse och kände mig bara tom. Jag har egentligen förstått att det här skulle hända ända sedan det där avgörande 1-0 målet uppe i Övik vid 19:59. Det här var aldrig Djurgårdens säsong. Allt som kan ha gått fel gick i princip fel.
Minnena blir ju självklart starkare med tiden...innan dom väl försvagas igen, men.
Jag håller med -daniel- det första som dök upp när jag tänkte tillbaka var Greger-Söderström. Fy fan, hela den sekvensen är etsad i hjärnan och jag har tyvärr inte lyckats trycka bort det.
Mitt allra första minnen (troligen fabricerat då jag bara var runt 1år) är första matchen på hovet hösten 83, då fick jag en vimpel som senare följt med med alla gulden på. Troligen är det vimpelns fel att jag fabricerat minnet men det är ett glatt minne som jag alltid kommer att ha med. Lite tragiskt att man föddes en guldsäsong och fyller 30 ett år när man går ner i HA. Säsongspremiären i höst lär ligga skrämmande nära dagen D också...
Så oerhört tungt att se Ottossons intervju. Nej, han har inte varit tillräckligt bra och han vet om det. Han lider. Jag hoppas ingen riktar ilska mot spelarna nu, det är så viktigt. Det finns vissa jag inte vill se i Djurgården nästa år, Otto är inte av dem. Han kommer att bli viktig. Sjung bort styrelsen men låt laget göra sitt!
Staten skrev:Så oerhört tungt att se Ottossons intervju. Nej, han har inte varit tillräckligt bra och han vet om det. Han lider. Jag hoppas ingen riktar ilska mot spelarna nu, det är så viktigt. Det finns vissa jag inte vill se i Djurgården nästa år, Otto är inte av dem. Han kommer att bli viktig. Sjung bort styrelsen men låt laget göra sitt!
Ottosson försvann totalt under kvalserien. Gjorde ingenting för att hjälpa laget vara kvar i elitserien. Så grymt jävla besviken på honom. Klart som fan det ska riktas ilska mot spelarna som spelade ned Djurgården i allsvenskan. Speciellt påstådda ledande spelare som Otto.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är hjärta det saknats den här säsongen. Jag hoppas att man med begränsad budget satsar på egna juniurer och bygger för framtiden. Det vi ser den här säsongen är att trots bra spelare på pappret, så krävs det hjärta för klubben. Att göra det där lilla extra och bygga upp adrenalinet hos varandra.
Jag tycker vi hyllar Jimmie ikväll på Hovet! Då känner övriga spelare som är kvar i DIF i höst att det är värt att offra sig för klubben.
"Div 2 DIF ändå!"
PS Allsvenskan ska vi fans se till att det blir nya Elitserien nästa år! Vi ska ha högre publiksnitt än AIK och se till att Hovet gungar. Det blir fest nästa år! Globen fyller vi lätt mot Leksand. AIK kommer förmodligen inte spela en match på Globen..
Blå ängel skrev:
PS Allsvenskan ska vi fans se till att det blir nya Elitserien nästa år! Vi ska ha högre publiksnitt än AIK och se till att Hovet gungar. Det blir fest nästa år! Globen fyller vi lätt mot Leksand. AIK kommer förmodligen inte spela en match på Globen..
Blå ängel skrev:
Staten skrev:Så oerhört tungt att se Ottossons intervju. Nej, han har inte varit tillräckligt bra och han vet om det. Han lider. Jag hoppas ingen riktar ilska mot spelarna nu, det är så viktigt. Det finns vissa jag inte vill se i Djurgården nästa år, Otto är inte av dem. Han kommer att bli viktig. Sjung bort styrelsen men låt laget göra sitt!
Ottosson försvann totalt under kvalserien. Gjorde ingenting för att hjälpa laget vara kvar i elitserien. Så grymt jävla besviken på honom. Klart som fan det ska riktas ilska mot spelarna som spelade ned Djurgården i allsvenskan. Speciellt påstådda ledande spelare som Otto.
Något var fel med Otto under kvalserien, inget snack om saken. Om det satt i huvudet eller berodde på skada vet jag inte.
Att rikta ilska mot en spelare med så stort Djurgårdahjärta som Ottosson som uppenbarligen verkligen lider just nu är bland det dummaste jag hört. Otto är på slutet av sin karriär och var ändå bland de poängbästa i år. Han är alltid med, gnäller aldrig, däremot är han ingen ledare eller lagkapten.
-daniel- skrev:Mitt största och starkaste minne är tyvärr ett negativt sådant, utan tvekan min värsta stund som Djurgårdare (förutom alla nesliga underlag den här säsongen) är femte och avgörande finalen mot Färjestad 1998. Sudden death. Greger Artusson. USCH.
Men man har så många härliga Djurgårdsminnen genom åren... nu har den här epoken tagit slut. Känns fullständigt ofattbart egentligen. Vaknade imorse och kände mig bara tom. Jag har egentligen förstått att det här skulle hända ända sedan det där avgörande 1-0 målet uppe i Övik vid 19:59. Det här var aldrig Djurgårdens säsong. Allt som kan ha gått fel gick i princip fel.
Såg Ajk ta guld mot DIF -84, det smärtade bra mycket mer än Greger.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
-daniel- skrev:Mitt största och starkaste minne är tyvärr ett negativt sådant, utan tvekan min värsta stund som Djurgårdare (förutom alla nesliga underlag den här säsongen) är femte och avgörande finalen mot Färjestad 1998. Sudden death. Greger Artusson. USCH.
Såg Ajk ta guld mot DIF -84, det smärtade bra mycket mer än Greger.
Ja men nu var det så mäster Baron att jag var 4 år 1984 och hade annat att bry mig om än hockey vid tidpunkten!
Rash skrev:När allt går bra och vi går till final så är vi en Djurgårdsfamilj. När vi trillar ur ES så är vi uppdelade i klack, sittplats, styrelse, spelare.
United we stand, divided we fall
Splittringen beror inte bara på det sportsliga. Styrelsen valde ju att förklara krig mot JK och ståplats i samband med de två matcherna mot aik före och efter jul. Nu skördarna man frukterna av det beslutet.
Rash skrev:När allt går bra och vi går till final så är vi en Djurgårdsfamilj. När vi trillar ur ES så är vi uppdelade i klack, sittplats, styrelse, spelare.
United we stand, divided we fall
Splittringen beror inte bara på det sportsliga. Styrelsen valde ju att förklara krig mot JK och ståplats i samband med de två matcherna mot aik före och efter jul. Nu skördarna man frukterna av det beslutet.
Visst handlar det inte bara om det sportsliga. Jag är otroligt besviken på både DIF hockey och JK att man inte klarat av att lösa den här konflikten inom familjen. DIF hockey genom sin passivitet och JK genom sina provocerande beslut om att ställa in JK-dagen och uppmanat till bojkott av derbyt i våras.
Åter till ämnet, många har uttalat sig både på nätet och lite varstans att man ska spy galla över spelarna och deras prestation ikväll. Jag kan förstå att man är frusterad och besviken, men inte att man tar ut det över spelarna. Det är det jag vänder mig emot.