Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Såhär skriver reportern Jante Abrahamsson som skrev artikeln om Ragge på hockeysverige.se:
"Självklart skriver vi om att Ragnarsson är klar för DIF, då vi vet att så är fallet. Vad han säger till AB, är ju the usual övergångsbullshit. Vi skriver ingenting som klart, om vi inte är helt säkra.
Sedan är vår uppgift att leverera hockeynyheter - ju intressantare, desto bättre. Och det här får anses som intressant."
"Självklart skriver vi om att Ragnarsson är klar för DIF, då vi vet att så är fallet. Vad han säger till AB, är ju the usual övergångsbullshit. Vi skriver ingenting som klart, om vi inte är helt säkra.
Sedan är vår uppgift att leverera hockeynyheter - ju intressantare, desto bättre. Och det här får anses som intressant."
Säg den glädje som varar
-
- DIF_Soldier
-
-
Vi behöver inte Skogs om vi får in exempelvis Ragge och Tjärna. Om jag utgår ifrån att vi signar de bägge. Så känns som om Ragge skulle vara ersättare till Tompa, Tjärna till Ossi och Niklas Andersson lite som erättare till Jiri. I sådana fall har vi:DIF_Soldier skrev:Vi kan åtminståne glömma Skogs på backsidan
http://hockeysverige.se/news_show_tomas ... ?id=444939
David Printz
Ronnie Pettersson
Niklas Andersson
Oscar Eklund
Marcus Ragnarsson
Timmy Pettersson
Daniel Tjärnqvist
Edvin Frylén
Bara det, är bättre backuppsättning än förra året i mitt tycke.
Men jag tycker vi ska ligga lågt innan vi hälsar Ragge välkommen till klubben. Man ska inte gå på någon annan sida än difhockey.se. Inte hockeysverige.se, inte sportbladet eller expressen o.s.v. Står det på difhockey, då är det klart.
100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=4182Vipul skrev:Källa?DIF_Soldier skrev:Det stämmer, det gjorde man.stolpskott skrev:Har jag inte för mig att dom skrev att Ossi var muntligt klar med DIF på hemsidan?rated_x skrev:han e muntligt överens men inget e påskrivet ännu
Säg den glädje som varar
Haha nja tror ja ska skulle förlora jobbet på =)Östgöten skrev:Om du behöver hjälp att servera råttgift, finns det säkert många inklusive undertecknad som kan tänka sig att hjälpa till...Stanowski skrev:Och som mitt hjärta är byggt på DIF kärlek så måste jag laga mat åt äckliga gnagare på måndag!
Trevlig helg alla!
Men det skulle vara kul!
Idag intar alla äckliga gnagare Borås suck!
Men tillbaka till verkligenheten!
Nått nytt ang Hannula å grabbarana!
Samt vilka var dom 3 spelare som dif skulle erbjuda kontrakt?
Alltid, Oavsett
Caveman skrev:Det var väl det vi hade ordning på försvarsspelet, det var detta som tog oss till slutspel (ja vi behöver förstärkningar även i försvaret), det är framåt DIF behöver värvningar, där vore Hannula perfekt, A.Johansson är inte värd pengarna så enkelt är det.Kall-El skrev:Jubla inte för högt för tidigt. Det här med större stasningar man hört förut inte minst undet tider då klubben velat få fräs på färsäljningen av säsongsplåtar. Jag menar det varinte så länge sedan som det sades att 4.5 miljoner skulle stasa p nya spelare, för dessa pengar presenterades Eric Ryman och senare Patrik Nilson...
... Ta därför allt som kommer från media med en stor nya salt så slipper ni bli för besvikna.
Om, och här säger jag OM, Anreas JOhansson vill till DIF skall man självklart hälsa honom välkommen, men med tanke på spelarens skadetendens måste ett kontrakt vara utfärdat på det viset att ersättningen blir bra mycket mindre om han inte kan spela.
Känns för övrigt som de bästa värvningarna vi kan göra är Ragnarsson, Tjärnqvist samt om möjligt försöka behålla Ossi. Då har vi i alla fall ett försvar som håller bra klass. Får vi de spelarna i var sitt backpar borde det bli ordning och reda i alla fall.
borde inte johannes salomonsen/son, vara ett vettigt nyförvärv i bra prisklass... han gör ju succé i rögle och har ju varit hos oss... jag gillade hans talang redan då.. vad tror ni?
-
Bläddra tillbaka några sidor så ser du att han redan har kommit på tal.eriblo189 skrev:Caveman skrev:Det var väl det vi hade ordning på försvarsspelet, det var detta som tog oss till slutspel (ja vi behöver förstärkningar även i försvaret), det är framåt DIF behöver värvningar, där vore Hannula perfekt, A.Johansson är inte värd pengarna så enkelt är det.Kall-El skrev:Jubla inte för högt för tidigt. Det här med större stasningar man hört förut inte minst undet tider då klubben velat få fräs på färsäljningen av säsongsplåtar. Jag menar det varinte så länge sedan som det sades att 4.5 miljoner skulle stasa p nya spelare, för dessa pengar presenterades Eric Ryman och senare Patrik Nilson...
... Ta därför allt som kommer från media med en stor nya salt så slipper ni bli för besvikna.
Om, och här säger jag OM, Anreas JOhansson vill till DIF skall man självklart hälsa honom välkommen, men med tanke på spelarens skadetendens måste ett kontrakt vara utfärdat på det viset att ersättningen blir bra mycket mindre om han inte kan spela.
Känns för övrigt som de bästa värvningarna vi kan göra är Ragnarsson, Tjärnqvist samt om möjligt försöka behålla Ossi. Då har vi i alla fall ett försvar som håller bra klass. Får vi de spelarna i var sitt backpar borde det bli ordning och reda i alla fall.
borde inte johannes salomonsen/son, vara ett vettigt nyförvärv i bra prisklass... han gör ju succé i rögle och har ju varit hos oss... jag gillade hans talang redan då.. vad tror ni?
100% DJURGÅRDSJ***L
-
- Säsongskort: Ja
Snart kan vi väl på allvar börja syna Brynäs-truppen på nyförvärv, dom ser ju otroligt nog ut att kunna missa ES nästa år. Varenda spelare har väl säkert en klausul som säger att kontraktet får brytas om man degraderas? Eller hur brukar det se ut? Jag har dålig koll faktiskt, men jag gissar på att det förhåller sig så?
Re: ingen ragnarsson?
För att?stromvall skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2198239.ab
Man kan ju hoppas att det här inte stämmer.
Allt det står är ju att han inte har skrivit kontrakt. Ingenting säger att han inte kommer göra det...
i