Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Ny dag nya inlägg..
Henrik Nyberg om flytten till WHL och lite annat.
Tidigare "intervjuer":
Victor Björkung (om sin flytt)
Tobias Liljendahl
Oscar Pettersson
Henrik Nyberg om flytten till WHL och lite annat.
Tidigare "intervjuer":
Victor Björkung (om sin flytt)
Tobias Liljendahl
Oscar Pettersson
Född till sportchef.
Är det sant att de inte har ett U16 lag i solnaklubben? Helt sjukt ju! Alla elitserielag borde kunna få ihop lag i alla ålderskullar! De du nämner är ju så gott som ett helt lag vi har med i tv-puckslägret. Skulle vara grymt att Sthlm ställde upp med ett lag med bara Djurgårdare och ett lag med resten!android skrev:Ber om ursäkt för att jag trippelpostar nu.
Stockholm har tagit ut spelare till två läger inför TV-pucken.
DIF har fått med:
Målvakter
David Forsberg
Niklas Odell
Totalt 8 spelare uttagna. DIF representation 25%
Backar
Elias Dahl Emretzon
Oliver Kylington
Philip Sahlin
Carl-Johan Bern
David Bernhardt
Hugo Danielsson
Totalt 24 spelare uttagna. DIF representation 25%
Forwards
Jonathan Davidsson
Max Lindholm
Noah Pereira
David Tilosius
William Fällström
Severin Nilsson
Jesper Schiöler
Emil Broed
Johannes Sandberg
Daniel Landberg
William Wikman
Totalt 35 spelare uttagna. DIF representation 31,4%
Totalt 19 DIF spelare uttagna av 67 vilket ger ca 28,4% av truppen.
Värt att nämna är att Solna klubben stoltserar med 0 spelare då man inte fått ihop något U16 lag än så länge.
Det blir kul att se dom slutgiltiga trupperna sen. Kan DIF ligga på en 20-25% så är det ju väldigt bra.
Jag vet som sagt inte om dom har fått ihop ett lag än. Vet dock att det var ganska nära att dom inte ens fick ihop ett J18 lag till i år. Mycket strul med tränare och liknande där just nu.mb81 skrev:Är det sant att de inte har ett U16 lag i solnaklubben? Helt sjukt ju! Alla elitserielag borde kunna få ihop lag i alla ålderskullar! De du nämner är ju så gott som ett helt lag vi har med i tv-puckslägret. Skulle vara grymt att Sthlm ställde upp med ett lag med bara Djurgårdare och ett lag med resten!android skrev:Ber om ursäkt för att jag trippelpostar nu.
DIF har fått med:
Målvakter
David Forsberg
Niklas Odell
Backar
Elias Dahl Emretzon
Oliver Kylington
Philip Sahlin
Carl-Johan Bern
David Bernhardt
Hugo Danielsson
Forwards
Jonathan Davidsson
Max Lindholm
Noah Pereira
David Tilosius
William Fällström
Severin Nilsson
Jesper Schiöler
Emil Broed
Johannes Sandberg
Daniel Landberg
William Wikman
Värt att nämna är att Solna klubben stoltserar med 0 spelare då man inte fått ihop något U16 lag än så länge.
Det blir kul att se dom slutgiltiga trupperna sen. Kan DIF ligga på en 20-25% så är det ju väldigt bra.
Född till sportchef.
Ok! Till fördel för oss och kan stå de dyrt i det långa loppet! Men visst känns idén med ett komplett DIF-lag i tv-pucken!android skrev:Jag vet som sagt inte om dom har fått ihop ett lag än. Vet dock att det var ganska nära att dom inte ens fick ihop ett J18 lag till i år. Mycket strul med tränare och liknande där just nu.mb81 skrev:Är det sant att de inte har ett U16 lag i solnaklubben? Helt sjukt ju! Alla elitserielag borde kunna få ihop lag i alla ålderskullar! De du nämner är ju så gott som ett helt lag vi har med i tv-puckslägret. Skulle vara grymt att Sthlm ställde upp med ett lag med bara Djurgårdare och ett lag med resten!android skrev:Ber om ursäkt för att jag trippelpostar nu.
DIF har fått med:
Målvakter
David Forsberg
Niklas Odell
Backar
Elias Dahl Emretzon
Oliver Kylington
Philip Sahlin
Carl-Johan Bern
David Bernhardt
Hugo Danielsson
Forwards
Jonathan Davidsson
Max Lindholm
Noah Pereira
David Tilosius
William Fällström
Severin Nilsson
Jesper Schiöler
Emil Broed
Johannes Sandberg
Daniel Landberg
William Wikman
Några ord med juniorernas nya backbjässe (100kg) Oliver Forsberg.
Född till sportchef.
Liljendahl(U18), Wennberg, Arnesson och Åberg(U20) uttagna till landslagsspel. Lite kommentarer i allmänt från J20s målvakt Richard Mutze-Hvitman finns här.
Träningen för juniorerna drar igång igen nu på onsdag.
Träningen för juniorerna drar igång igen nu på onsdag.
Född till sportchef.
Femte augusti premiärspelar J18 mot SSKs J18 på hovet 15.00. Nionde augusti möter J20 Brynäs 19.00 på hovet.
En liten intervju med J18-spelaren Rami Sadik finns här. En spelare som jag tycker har en hel den potential.
En liten intervju med J18-spelaren Rami Sadik finns här. En spelare som jag tycker har en hel den potential.
Född till sportchef.
Android du som har rätt bra koll på J20 och J18. Skulle någon av våra nuvarande J20 målvakter vara beredda att rycka in och stå i A laget i AS? Självklart kommer vi ju fixa en 1a målvakt med Adam som backup, men om någon av dem är skadade så kan detta bli aktuellt.
Det är väl Tobias Sandberg som ligger närmast. Tycker att han var bra dom matcher jag såg förra säsongen, tät och följsam. Dock var väl hans statistik inte jättebra. Som tredjekeeper funkar han tycker jag.Rix skrev:Android du som har rätt bra koll på J20 och J18. Skulle någon av våra nuvarande J20 målvakter vara beredda att rycka in och stå i A laget i AS? Självklart kommer vi ju fixa en 1a målvakt med Adam som backup, men om någon av dem är skadade så kan detta bli aktuellt.
Samtidigt är det svårt att jämföra juniormålvakter på seniornivå.
Född till sportchef.
android skrev:Det är väl Tobias Sandberg som ligger närmast. Tycker att han var bra dom matcher jag såg förra säsongen, tät och följsam. Dock var väl hans statistik inte jättebra. Som tredjekeeper funkar han tycker jag.Rix skrev:Android du som har rätt bra koll på J20 och J18. Skulle någon av våra nuvarande J20 målvakter vara beredda att rycka in och stå i A laget i AS? Självklart kommer vi ju fixa en 1a målvakt med Adam som backup, men om någon av dem är skadade så kan detta bli aktuellt.
Okej är det Tim Sandbergs lillebror det rör sig om? Hursomhelst tack för snabbt svar

Nej, jag tror att han är lillebror till aiks Christan Sandberg.Rix skrev:android skrev:Det är väl Tobias Sandberg som ligger närmast. Tycker att han var bra dom matcher jag såg förra säsongen, tät och följsam. Dock var väl hans statistik inte jättebra. Som tredjekeeper funkar han tycker jag.Rix skrev:Android du som har rätt bra koll på J20 och J18. Skulle någon av våra nuvarande J20 målvakter vara beredda att rycka in och stå i A laget i AS? Självklart kommer vi ju fixa en 1a målvakt med Adam som backup, men om någon av dem är skadade så kan detta bli aktuellt.
Okej är det Tim Sandbergs lillebror det rör sig om? Hursomhelst tack för snabbt svar
Född till sportchef.
Stämmer!android skrev:Nej, jag tror att han är lillebror till aiks Christan Sandberg.Rix skrev:android skrev:Det är väl Tobias Sandberg som ligger närmast. Tycker att han var bra dom matcher jag såg förra säsongen, tät och följsam. Dock var väl hans statistik inte jättebra. Som tredjekeeper funkar han tycker jag.Rix skrev:Android du som har rätt bra koll på J20 och J18. Skulle någon av våra nuvarande J20 målvakter vara beredda att rycka in och stå i A laget i AS? Självklart kommer vi ju fixa en 1a målvakt med Adam som backup, men om någon av dem är skadade så kan detta bli aktuellt.
2014-04-07, vad hände?
Dom är väl ändå kusiner?Jepe skrev:Stämmer!android skrev:Nej, jag tror att han är lillebror till aiks Christan Sandberg.Rix skrev: Okej är det Tim Sandbergs lillebror det rör sig om? Hursomhelst tack för snabbt svar
Aaah si senjor, var helt säker på bröder men efter ditt inlägg så dubbelcheckade jag EP. I stand corrected sir!Kentta skrev:Dom är väl ändå kusiner?Jepe skrev:Stämmer!android skrev:Nej, jag tror att han är lillebror till aiks Christan Sandberg.Rix skrev: Okej är det Tim Sandbergs lillebror det rör sig om? Hursomhelst tack för snabbt svar
2014-04-07, vad hände?
Det verkar stämma enligt Eliteprospects.Kentta skrev:Dom är väl ändå kusiner?Jepe skrev:Stämmer!android skrev:Nej, jag tror att han är lillebror till aiks Christan Sandberg.Rix skrev: Okej är det Tim Sandbergs lillebror det rör sig om? Hursomhelst tack för snabbt svar
Född till sportchef.