Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Någon som har bra koll på följande spelare, sett dom alltså och kan skriva spelstil osv. inte bara statistik :
Andreas Lindh, Västerås
Linus Bladström, Oskarshamn
Alexander Hult, Ryssland (?)
Christoffer Norgren, Straubing Tigers
Jimmie Kraft, Utah Grizzlies
Kanske fel tråd att fråga i, men isåfall får ni skälla på mig
Andreas Lindh, Västerås
Linus Bladström, Oskarshamn
Alexander Hult, Ryssland (?)
Christoffer Norgren, Straubing Tigers
Jimmie Kraft, Utah Grizzlies
Kanske fel tråd att fråga i, men isåfall får ni skälla på mig

Nu är det ju inte riktigt svar på dina fråga om spelstil osv men ändå
Beträffande Alexander Hult så var han om jag inte minns helt fel väldigt lovande när han kom upp som junior i hv men lyckades aldrig ta plats där. Sen har han väl så vitt jag vet lånats ut lite hit och dit (bla till oss) för att nu då hamna i nordamerika nånstans tror jag.
Så med andra ord är han ännu en av dessa talanger som inte blev mer än just en tidig talang (än så länge iaf) så jag har svårt att se att han skulle tillföra DIF något vi inte redan har.

Beträffande Alexander Hult så var han om jag inte minns helt fel väldigt lovande när han kom upp som junior i hv men lyckades aldrig ta plats där. Sen har han väl så vitt jag vet lånats ut lite hit och dit (bla till oss) för att nu då hamna i nordamerika nånstans tror jag.
Så med andra ord är han ännu en av dessa talanger som inte blev mer än just en tidig talang (än så länge iaf) så jag har svårt att se att han skulle tillföra DIF något vi inte redan har.
- Killer Kennholt
Hämtat från Expressen:
Det är ett och annat Djurgårdsfan som suktar efter att se Mika Hannula i Djurgårdströjan kommande säsong. Men de suktar nog förgäves - i alla fall som det ser ut just nu.
Jag får väl kasta in brasklappen "allt kan hända" men just nu verkar det inte hända så värst mycket på den fronten enligt Tommy Engström, klubbdirektör i Djurgården.
- Mika har inte ens varit på tapeten. Hans agent har inte nämnt något om något intresse. Men visst, vill Mika komma till oss, så vore det intressant men då skulle han väl ta någon kontakt via sin agent. Eftersom han inte har gjort det så utgår jag från att det inte är aktuellt. Vi pratade med honom i vintras men då hade ju HV sagt att han inte fick skriva på för någon annan elitserieklubb. Men vet vet, det är kanske möjligt att hans namn dyker upp senare, säger Tommy Engström.
Det är ett och annat Djurgårdsfan som suktar efter att se Mika Hannula i Djurgårdströjan kommande säsong. Men de suktar nog förgäves - i alla fall som det ser ut just nu.
Jag får väl kasta in brasklappen "allt kan hända" men just nu verkar det inte hända så värst mycket på den fronten enligt Tommy Engström, klubbdirektör i Djurgården.
- Mika har inte ens varit på tapeten. Hans agent har inte nämnt något om något intresse. Men visst, vill Mika komma till oss, så vore det intressant men då skulle han väl ta någon kontakt via sin agent. Eftersom han inte har gjort det så utgår jag från att det inte är aktuellt. Vi pratade med honom i vintras men då hade ju HV sagt att han inte fick skriva på för någon annan elitserieklubb. Men vet vet, det är kanske möjligt att hans namn dyker upp senare, säger Tommy Engström.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Har man en värvnings filosofi som bygger på att spelaren ska höra av sig till klubben för att vara intressant så kan man nog inte hoppas på så mycket iår. Nu får dem fan vakna!
Hannula är stockholmare och ville lira i DIF i vintras, ge han ett kontraktsförslag nu, och det ett bra ett! Säg att man vill bygga laget runt honom och Ölvestad och se till att lira matcherna på Hovet nästa år, så ska ni se att det kommer att bli lite drag runt DIF-Hockey.
Hannula är stockholmare och ville lira i DIF i vintras, ge han ett kontraktsförslag nu, och det ett bra ett! Säg att man vill bygga laget runt honom och Ölvestad och se till att lira matcherna på Hovet nästa år, så ska ni se att det kommer att bli lite drag runt DIF-Hockey.
Men gör för f-n klart för honom att hålla sin dåb borta från medspelarnas fruar och flickvännerBrutus skrev:Har man en värvnings filosofi som bygger på att spelaren ska höra av sig till klubben för att vara intressant så kan man nog inte hoppas på så mycket iår. Nu får dem fan vakna!

- DIF_Soldier
Jaha, det var ju en jävla "satsning" att låta spelaren kontakta klubben.
Det där med satsning är väl bullshit som vanligt, för jag har bara hört prat. Mycket snack och lite verkstad.
Sätt mig i den där förbannade styrelsen så jag kan väcka dem ur den där jävla spar-koman de har hamnat i!
AIK here we come!
Det där med satsning är väl bullshit som vanligt, för jag har bara hört prat. Mycket snack och lite verkstad.
Sätt mig i den där förbannade styrelsen så jag kan väcka dem ur den där jävla spar-koman de har hamnat i!
AIK here we come!
Säg den glädje som varar
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6666
Hyfsad statistik från AHL senaste säsongen. Verkar vara en utpräglad målskytt som vi behöver
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11016
Gjort en hel del mål senaste säsongen och verkar bli bättre för varje säsong som går. Att han e 27 och inte spelar i NHL än verkar vara en fördel. Plus att han e right-skytt
Hyfsad statistik från AHL senaste säsongen. Verkar vara en utpräglad målskytt som vi behöver
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11016
Gjort en hel del mål senaste säsongen och verkar bli bättre för varje säsong som går. Att han e 27 och inte spelar i NHL än verkar vara en fördel. Plus att han e right-skytt
Jag tror snarare att Tommy Engström verkar vara förståndshandikappad om han tror att spelarna kommer flygande med billiga kontrakt i handen. För honom e säkert satsningen att han och resten av styrelsen har platser närmare isen så de kan skrika till André Mattson (efter att de värvat tillbaks han) att inte glömma bromsa..DIF_Soldier skrev:Jaha, det var ju en jävla "satsning" att låta spelaren kontakta klubben.
AIK here we come!
- grandstoff
Hannula har väl aldrig själv uttryckt en önskan om att få spela i DIF? Det var väl bara Aftonblaskan som gjorde ännu ett antagande?Brutus skrev:Hannula är stockholmare och ville lira i DIF i vintras
Senast redigerad av grandstoff den 2007-03-21 17:07:43, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har fattat det som att Hanulla satte sig i skiten på två sätt: Frun tog ungarna och flyttade till Stockholm samtidigt som han satt sig i en knivig situation gentemot en specifik lagkamrat i HV. Främst av den andra anledningen lämnar han HV. HV låter honom inte gå till konkurrent men OK:ar spel i Ryssland för att komma ur lönen och besväret. Frun flyttar hem till släkt i Stockholm och Mika vill flytta efter men kan inte omedelbart p.g.a. HV:s ultimatum.
Alltså, med lite flyt kanske stålarna inte är prio ett till nästa säsong utan var familjen befinner sig. Det är en long shot. Men en long shot som blir en never shot om man inte fråga agent jäveln vad status är.
Alltså, med lite flyt kanske stålarna inte är prio ett till nästa säsong utan var familjen befinner sig. Det är en long shot. Men en long shot som blir en never shot om man inte fråga agent jäveln vad status är.