Tycker Bohmans puckskicklighet är något vi saknat i år. Men som Challe sa när han pratade om åldersstrukturen i laget. Spelare som är i åldrarna 25-27 år är helt enkelt MYCKET dyrare än en lika bra spelare som är 20-21 år. Bara för att han är äldre behöver inte betyda att han agerar mer rutinerat eller klarar pressen bättre heller. Lidström klarar definitivt inte pressen bättre än exempelvis Holm. Timmy agerar verkligen inte mer rutinerat än någon annan back i vårt lag egentligen.Mäklaren skrev:Men som du resonerar, så blir man ju alltid kvar med samma lagbygge. Finns det bättre spelare än Holm, Lennhammer och Bohman, så ska man givetvis ta den spelaren före dem. Bohman ser jag inget speciellt i över huvudtaget. Lennhammer tycker jag är svår att bedöma. Han har helt klart spelat upp sig, men är något för osmidig för min smak. Holm är absolut ett förlängingsmaterial. Gustafsson är given.SirDIFalot skrev:Till nästa säsong har vi kontrakt med Granath, Nils, Falk och Arnesson. Jag ser det som givet att förlänga med Lennhammer, Holm och Gustafsson om dessa spelare vill vara kvar. De har helt enkelt gjort det för bra för att inte erbjudas en förlängning. Sedan vill jag gärna behålla Bohman inom föreningen. Jag hade nog gärna släppt Granath och Nils för att dessa två sitter förmodligen på en bra lön men de har ju kontrakt så vad ska man göra. Lidström har spelat upp sig men ser ingen anledning att förlänga med honom. Timmy lyfter förmodligen bäst lön på backsidan och är just nu vår sämsta back i alla zonerna. Tyvärr. Men med kontrakt till alla ovanstående tror jag det är svårt att ersätta Timmy och Lidström. Finns helt enkelt knappt några platser kvar. Och vi vet att budgeten för nästa år kommer bli mindre. (om vi inte går upp)
Att få in en back den här säsongen tror jag är omöjligt. Främst då Challe sa på medlemsmötet att man inte söker efter någon back. Jag hoppas vi kan lösa problemet genom att lasta över lite mer speltid på de som förtjänar det och skär ner på istid på framför allt Timmy. Han ska spela 11-12 minuter per match. Inte mer.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
Någonstans tycker jag ändå att Timmy är bra. Han är riktigt bra i tre mot fem bland annat, där han har dödat av massvis med minuter. Tycker att han får oförtjänt mycket skit.SirDIFalot skrev:Tycker Bohmans puckskicklighet är något vi saknat i år. Men som Challe sa när han pratade om åldersstrukturen i laget. Spelare som är i åldrarna 25-27 år är helt enkelt MYCKET dyrare än en lika bra spelare som är 20-21 år. Bara för att han är äldre behöver inte betyda att han agerar mer rutinerat eller klarar pressen bättre heller. Lidström klarar definitivt inte pressen bättre än exempelvis Holm. Timmy agerar verkligen inte mer rutinerat än någon annan back i vårt lag egentligen.Mäklaren skrev:Men som du resonerar, så blir man ju alltid kvar med samma lagbygge. Finns det bättre spelare än Holm, Lennhammer och Bohman, så ska man givetvis ta den spelaren före dem. Bohman ser jag inget speciellt i över huvudtaget. Lennhammer tycker jag är svår att bedöma. Han har helt klart spelat upp sig, men är något för osmidig för min smak. Holm är absolut ett förlängingsmaterial. Gustafsson är given.SirDIFalot skrev:Till nästa säsong har vi kontrakt med Granath, Nils, Falk och Arnesson. Jag ser det som givet att förlänga med Lennhammer, Holm och Gustafsson om dessa spelare vill vara kvar. De har helt enkelt gjort det för bra för att inte erbjudas en förlängning. Sedan vill jag gärna behålla Bohman inom föreningen. Jag hade nog gärna släppt Granath och Nils för att dessa två sitter förmodligen på en bra lön men de har ju kontrakt så vad ska man göra. Lidström har spelat upp sig men ser ingen anledning att förlänga med honom. Timmy lyfter förmodligen bäst lön på backsidan och är just nu vår sämsta back i alla zonerna. Tyvärr. Men med kontrakt till alla ovanstående tror jag det är svårt att ersätta Timmy och Lidström. Finns helt enkelt knappt några platser kvar. Och vi vet att budgeten för nästa år kommer bli mindre. (om vi inte går upp)
Att få in en back den här säsongen tror jag är omöjligt. Främst då Challe sa på medlemsmötet att man inte söker efter någon back. Jag hoppas vi kan lösa problemet genom att lasta över lite mer speltid på de som förtjänar det och skär ner på istid på framför allt Timmy. Han ska spela 11-12 minuter per match. Inte mer.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
De lag som jag tycker vi har haft svårast emot är vik, ssk och leksand. De känns bättre på det mesta. Detta gör ett avancemang på deras bekostnad är osannolikt.
Laget måste alltså förstärkas och om vi går all-in och gamblar så kan man ju diskontera lite pengar från en potentiell elitserieplats..
Tyvärr har DIF en historik att i stort sett aldrig "sparka" spelare som andra lag gör. Visst, vi gav bort Blomstrand men jag skulle vilja se att vi snarast gjorde oss av med Ljungh och Lidström vilket skulle ge en skjuts till både backsidan och 3:e, 4:e formationerna om vi hittar bra ersättningar.
Tillsammans med Chet i storform så kanske det kan gå vägen. Men som det ser ut idag så ger jag laget en ganska liten chans till avancemang.
Laget måste alltså förstärkas och om vi går all-in och gamblar så kan man ju diskontera lite pengar från en potentiell elitserieplats..
Tyvärr har DIF en historik att i stort sett aldrig "sparka" spelare som andra lag gör. Visst, vi gav bort Blomstrand men jag skulle vilja se att vi snarast gjorde oss av med Ljungh och Lidström vilket skulle ge en skjuts till både backsidan och 3:e, 4:e formationerna om vi hittar bra ersättningar.
Tillsammans med Chet i storform så kanske det kan gå vägen. Men som det ser ut idag så ger jag laget en ganska liten chans till avancemang.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Fan vad jag saknar de där tröjorna... Snyggaste vi haft någonsin undantaget 99-00!Rocky3000 skrev:
Anna minulle Mika nyt!
Manijock skrev: Fan vad jag saknar de där tröjorna... Snyggaste vi haft någonsin undantaget 99-00!

ooo vilken vacker logga! Så ska det se ut: STOCKHOLMS STOLTHET
- Rött För blodet genom hjärta och ven!
- SirDIFalot
https://twitter.com/difhockeyse/status/ ... 1486172160
Detta retweetades av Martin Strandfeldt. Verkar som hans sympatier ligger i rätt lag. Värva till nästa säsong!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Detta retweetades av Martin Strandfeldt. Verkar som hans sympatier ligger i rätt lag. Värva till nästa säsong!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Expert.
Det sägs att DIF gjort klart med ännu ett lån, en back den här gången!
V.Berglind, en kille Bäcklin ska känna bra ifrån Brynäs.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Intressant, inga lysande stats från Sundsvallstiden, men han spelade i ett rejält stryklag då.#87 skrev:Det sägs att DIF gjort klart med ännu ett lån, en back den här gången!
Någon som känner till spelaren i fråga närmre?
- SirDIFalot
Intressant. Du har ju haft rätt förr.. Men samtidigt hade du väl fel om Printz. 50/50 ratio#87 skrev:Det sägs att DIF gjort klart med ännu ett lån, en back den här gången!

Vem hinner först med att säga att vi behöver en back med RUTIN? Mäklaren eller Magnutz?
Expert.
Haha! 75/25 nu då!SirDIFalot skrev:Intressant. Du har ju haft rätt förr.. Men samtidigt hade du väl fel om Printz. 50/50 ratio#87 skrev:Det sägs att DIF gjort klart med ännu ett lån, en back den här gången!
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
67/33?#87 skrev:Haha! 75/25 nu då!SirDIFalot skrev:Intressant. Du har ju haft rätt förr.. Men samtidigt hade du väl fel om Printz. 50/50 ratio#87 skrev:Det sägs att DIF gjort klart med ännu ett lån, en back den här gången!
- SirDIFalot
Fast jag måste säga att Berglinds stats i Allsvenskan för ett år sedan knappast imponerar, känns som det hade varit smartare att satsa på vår egen Bohman då istället som inte lär vara mycket sämre.#87 skrev:Haha! 75/25 nu då!SirDIFalot skrev:Intressant. Du har ju haft rätt förr.. Men samtidigt hade du väl fel om Printz. 50/50 ratio#87 skrev:Det sägs att DIF gjort klart med ännu ett lån, en back den här gången!
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som jag skrev ovan; han spelade i ett riktigt jävla skräplag då...SirDIFalot skrev:Fast jag måste säga att Berglinds stats i Allsvenskan för ett år sedan knappast imponerar, känns som det hade varit smartare att satsa på vår egen Bohman då istället som inte lär vara mycket sämre.#87 skrev:Haha! 75/25 nu då!SirDIFalot skrev:Intressant. Du har ju haft rätt förr.. Men samtidigt hade du väl fel om Printz. 50/50 ratio#87 skrev:Det sägs att DIF gjort klart med ännu ett lån, en back den här gången!
Samma sak!Malto skrev:67/33?#87 skrev:Haha! 75/25 nu då!SirDIFalot skrev:Intressant. Du har ju haft rätt förr.. Men samtidigt hade du väl fel om Printz. 50/50 ratio#87 skrev:Det sägs att DIF gjort klart med ännu ett lån, en back den här gången!