Inga värvningar den här säsen då. Synd då det fortfarande är cirkus 20 matcher kvar.

Ryktas om att Monten och Tjärna Jr går på samma diet. Kan säga såhär, går det ut på att gå ner i vikt så funkar den inte....Hompa1891 skrev:Värsta är att man vet hur Järlan tänker... Det skulle inte förvåna mig om man väljer Micke/Montén som coach nästa säsong. (hoppas verkligen inte) Hoppas att det kommer in en ny röst med friskt blod i omklädningsrummet, behöver inte va helt friskt blod sålänge det blir en förändring i den coaching stil som Hardy-Micke och-Montén har. (btw, ärlig fråga, äter Montén lika mycket som spelarna, både kaggen och dubbelhakan växer för var dag som går..!)
Inga värvningar den här säsen då. Synd då det fortfarande är cirkus 20 matcher kvar.
För det brukar aldrig hända här på forumet menar du?Stadion skrev:Tufft att håna någon som inte har chansen att försvara sig...
Och exakt vad har det med saken att göra, likt förbannat så hånar ju ni någon som inte har chansen att försvara sig och jag har aldrig påstått att det inte brukar hända.Jockmaniac skrev:För det brukar aldrig hända här på forumet menar du?Stadion skrev:Tufft att håna någon som inte har chansen att försvara sig...
Snygg uppställning. Gjorde några kommentarer i din uppställning.ludde- skrev:Drömde ihop ett lag till nästa säsong, inbillar mig att det ska vara ett realistiskt lag att få ihop.
Östgöten skrev:Snygg uppställning. Gjorde några kommentarer i din uppställning.ludde- skrev:Drömde ihop ett lag till nästa säsong, inbillar mig att det ska vara ett realistiskt lag att få ihop.
Ledare:
Tomas Montén (head coach)
Micke J.
Tony Zabel
Kommentar: In med Tony Zabel som är väldigt bra på att utveckla spelare. Bort med Hardy N., eftersom han just nu är lite för bekväm för att vara ledare i DIF. Det är dags för att Tomas M. att bli huvudtränare. Kontraktet med Tomas M. är på ett år. Om han inte klarar av uppgiften är det relativt lätt att lösa ut honom.
Mackan fortsätter som lagkapten. Mackan kommer att dominera i slutspelet. Han är aldrig bra på hösten. Daniel Tjärnqvist och Printz är assisterande.
Anfall:
Ölvestad - Otto - Mackan (C)
Åberg - Engqvist NY - Norman
Kempe - Almtorp - Cehlin
Tim E. - Fimpen - Brodin
Försvar:
D.Tjärna (A) - Kyle
Claesson - A. Holmqvist
Josef Boumedienne - Printz (A)
Gustafsson - Holm
Målvakter:
G.Wesslau
Sandberg/Ny
Extra:
Weigel
Blomstrand
Förläng med:
Wesslau (höjd lön och flerårigt kontrakt)
Andreas Holmqvist
Printz (höjd lön och flerårigt kontrakt)
Cehlin
Fimpen
Kempe (höjd lön och flerårigt kontrakt)
Norman (höjd lön och flerårigt kontrakt)
Otto
Daniel Tjärnqvist
Tim E.
In:
Andreas Engqvist
F. Weigel
L. Blomstrand
Ut:
Hardy N.
Mika Zibanejad (NHL)
Mattias Carlsson
Kim Lennhammer
Mattias Tjärnqvist
Kommentar: Tycker att DIF inte ska göra några större förändringar i laget. Årets säsong präglas framförallt av att varken Mattias Carlsson eller Mattias Tjärnqvist håller i en andrakedja. Tycker att backarna har spelat upp sig de senaste månaderna. Svagheten i laget är att DIF saknar helt saknar en andrakedja. P. Åberg, A. Engqvist och J. Norman kommer att bli en riktig attraktion nästa år.
Tycker att du ska ta en valium och slappna av. Herregud, hade vi klassat allting som skrivs här som mobbing så hade Bom Bom tagit livet av sig för länge sen!Stadion skrev:Och exakt vad har det med saken att göra, likt förbannat så hånar ju ni någon som inte har chansen att försvara sig och jag har aldrig påstått att det inte brukar hända.Jockmaniac skrev:För det brukar aldrig hända här på forumet menar du?Stadion skrev:Tufft att håna någon som inte har chansen att försvara sig...
android skrev:Erik Gustafsson har väl ett a-lagskontrakt?
Jag håller inte med dig, men att ha olika åsikter om spelare är inget konstigt i sig. Men jag kan ju tycka att dina åsikter i just detta inlägg faller ganska platt när du kommenterar Gustafssons 13-19 första matcher när han faktiskt bara fått speltid i åtta matcher. Undrar lite kort vad du analyserat för spelare under resterande matcher?SirDIFalot skrev:Tron folk verkar ha fått på Gustafsson bevisar ju rätt hårt hur kortsiktigt den vanliga supportern tänker. Fredrik Claesson stod för en mycket bra första säsong som 18-åringen men har haft en svagare andra, även om han knappast varit praktusel. Erik Gustafsson var en smärre katastrof sina första 10-15 matcher i DIF men har gjort det OK sina senaste 3-4 matcher. Och verkar hos gemene man på forumet nu gå före Claesson när man pratar ur ett framtidsperspektiv.
Haha, ja. Erik måste jobba på sin skridskoåkning. Går otroligt långsamt ibland. Blir han snabbare på skridskorna kommer han få mer tid att lösa situationerna och då blir han riktigt vass.SirDIFalot skrev:Tron folk verkar ha fått på Gustafsson bevisar ju rätt hårt hur kortsiktigt den vanliga supportern tänker. Fredrik Claesson stod för en mycket bra första säsong som 18-åring men har haft en svagare andra, även om han knappast varit praktusel. Erik Gustafsson var en smärre katastrof sina första 10-15 matcher i DIF men har gjort det OK sina senaste 3-4 matcher. Och verkar hos gemene man på forumet nu gå före Claesson när man pratar ur ett framtidsperspektiv.
Gustafsson var direkt asdålig under de första tio matcherna han spelade.Wilhelm A skrev:Jag håller inte med dig, men att ha olika åsikter om spelare är inget konstigt i sig. Men jag kan ju tycka att dina åsikter i just detta inlägg faller ganska platt när du kommenterar Gustafssons 13-19 första matcher när han faktiskt bara fått speltid i åtta matcher. Undrar lite kort vad du analyserat för spelare under resterande matcher?SirDIFalot skrev:Tron folk verkar ha fått på Gustafsson bevisar ju rätt hårt hur kortsiktigt den vanliga supportern tänker. Fredrik Claesson stod för en mycket bra första säsong som 18-åringen men har haft en svagare andra, även om han knappast varit praktusel. Erik Gustafsson var en smärre katastrof sina första 10-15 matcher i DIF men har gjort det OK sina senaste 3-4 matcher. Och verkar hos gemene man på forumet nu gå före Claesson när man pratar ur ett framtidsperspektiv.