Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jockmaniac »

crike skrev:Nytt namn som tränare...Rönnberg. Han hade jag velat se i DIFs bås.

@Caveman, är det inte jobbigt att endast skriva inlägg om hur dålig du tycker Tim är? Kolla på den roll han har i laget idag, inte lätt för dig att motivera att han gör sitt jobb dåligt.
Han är ju konstriktiva kritikens mästare denna rackare. Men liksom Boork så står han även för underhållning så tycker vi låter honom hållas!

Älskar när Rönnberg istället för att skriva i blocket/stå med händerna i fickorna, drar nytta av varje spelavbrott för att samla killarna. När ryska keepern får Rakell på sig fick jag gåshud när jag såg Rogers oerhört aktiva ledarskap. DET är coaching!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:
Tim har kunskaper ingen annan i truppen besitter, nämligen fantasi...
Lägg av, Tim har fantasi som den Bajare han är.
Lite trix, lite start stopp , lite ögongodis.....och så sedan den sedvanliga tappa puck i mittzon.

Den ständigt lovande 30-åringen kommer bara bli långsammare med åren & därmed få än större "Fippel-faktor"

Han ska inte vara kvar.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

crike skrev:Nytt namn som tränare...Rönnberg. Han hade jag velat se i DIFs bås.

@Caveman, är det inte jobbigt att endast skriva inlägg om hur dålig du tycker Tim är? Kolla på den roll han har i laget idag, inte lätt för dig att motivera att han gör sitt jobb dåligt.
Han är en duktig tränare. Personligen gillar jag Saiks tränare Anders Forsberg. Men båda dessa tränare tillåter inga glidare och kräver otroligt mycket av sina spelare. Vet inte om de skulle passa våra spelare? Vi har några spelare som jag tror skulle ha svårt att underkasta sig deras krävande spelstil.
För Rönnberg finns ju en fördel med juniorer som hellst av allt bara vill in och tuta och köra.
Vi har en del gamla spelare i vårt lag som redan har klart för sig hur hockey ska spelas och är svårare att nå ut till med nya spelsätt.

Det gäller att tränaren passar spelarna och tvärtom.
Jag kan ha fel, men min känsla är att många i DIF känns mätta och inte längre brinner för det på samma sätt som exempelvis Saiks spelare.

Men jag är lite rädd för att vi tar in en av få som våra gamla rutinerade skulle lyssna till, nämligen Challe.
Djurgårdare som vet hur spelarna är och hur de hellst vill spela och träna.
Är inte säker på att det vore det bästa för att nå framgång bara.

Jag hoppas på något nytt även om det inte är någon garanti att tränare passar in bara för att de lyckats på andra ställen.
-Anders Forsberg (har länge har han kvar på sitt kontrakt?)
-Johan Tornberg (mycket bra analytsikt, och har erfarenhet som tränare)
-Jonas Rönnkvist (roligare att vinna än att spela underhållande, tycker jag i alla fall, jag klagade då inte på vårt spelsätt under Falk eran).

Finns säkert några till som jag inte kommer på.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jockmaniac skrev:
Tim har kunskaper ingen annan i truppen besitter, nämligen fantasi...
Lägg av, Tim har fantasi som den Bajare han är.
Lite trix, lite start stopp , lite ögongodis.....och så sedan den sedvanliga tappa puck i mittzon.

Den ständigt lovande 30-åringen kommer bara bli långsammare med åren & därmed få än större "Fippel-faktor"

Han ska inte vara kvar.
Han är inte lovande... Man vet exakt vad man får av Tim! I detta laget är det en enorm kontrast mot våra vurpande virrhönor och tjocka kylskåp...

Men den här debatten har hållits ett hundratal gånger förut. Skåpmat här på forumet! Vad säger man agree to disagree...

Att just grottmänniskan tar upp det en sådär två år för sent säger det mesta...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

- Enkla saker, som att vinna närkamper. och tre mål är inte mycket att släppa in, men två matcher i rad har vi inte lyckats göra mål. Vi har pratat om det och vi har många målskyttar.
- Mikael Johansson.

Herregud.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Jim Morrison skrev:
- Enkla saker, som att vinna närkamper. och tre mål är inte mycket att släppa in, men två matcher i rad har vi inte lyckats göra mål. Vi har pratat om det och vi har många målskyttar.
- Mikael Johansson.

Herregud.
Ja, jösses alltså... Ibland undrar man ju vilken verklighet den mannen lever i.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

"Vi har många målskyttar"

Han måste mena att vi inte har någon målskytt, vilket gör att ingen står ut och alla är lika jämndåliga.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Målskyttar gör mål, Micke.
Säg den glädje som varar
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Fick precis veta av en kille som bor i mitt kvarter att Challe Berglund kommer stanna kvar uppe i Sundsvall.
Han jag hörde det av har en son som lirar i samma lag som challes son.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIFRobbex skrev:Fick precis veta av en kille som bor i mitt kvarter att Challe Berglund kommer stanna kvar uppe i Sundsvall.
Säger förstås ingenting om vad som händer om ett halvår dock.
Expert.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

SirDIFalot skrev:
DIFRobbex skrev:Fick precis veta av en kille som bor i mitt kvarter att Challe Berglund kommer stanna kvar uppe i Sundsvall.
Det är sant. Men enligt han jag hörde det av, så skulle tydligen challe vara kvar nästa år också.

Men mycket kan hända som sagt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIFRobbex skrev:
SirDIFalot skrev:
Det är sant. Men enligt han jag hörde det av, så skulle tydligen challe vara kvar nästa år också.

Men mycket kan hända som sagt.
Så länge han inte fått en förfrågan från Djurgården ÄN så måste han ju fortsätta leva sitt liv som vanligt, typ.
Expert.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Köpte inte Challe hus i Väsby rätt nyligen? Eller är det bara skit jag hört? :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mikael Johansson har äntligen kommit till självinsikt och det kom i intervjun efter Skellefteå-matchen.
För vi kommer inte spela ut något lag, vi kommer kämpa ned dom och det tror jag kommer bli nyckeln i fortsättningen också.
Där har vi det. Djurgårdens enda chans till slutspel. :|
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jim Morrison skrev:Mikael Johansson har äntligen kommit till självinsikt och det kom i intervjun efter Skellefteå-matchen.
För vi kommer inte spela ut något lag, vi kommer kämpa ned dom och det tror jag kommer bli nyckeln i fortsättningen också.
Där har vi det. Djurgårdens enda chans till slutspel. :|
Äntligen föll polleten ned för Micke. Grattis!

Har man ett lag med brunkare (med några få! undantag) kan man väl inte ha som mål att spela ut lag. Det handlar om att kämpa och gå på mål (för att få in "brunkarpuckar" i kassen).
Låst