crike skrev:Nytt namn som tränare...Rönnberg. Han hade jag velat se i DIFs bås.
@Caveman, är det inte jobbigt att endast skriva inlägg om hur dålig du tycker Tim är? Kolla på den roll han har i laget idag, inte lätt för dig att motivera att han gör sitt jobb dåligt.
Han är en duktig tränare. Personligen gillar jag Saiks tränare Anders Forsberg. Men båda dessa tränare tillåter inga glidare och kräver otroligt mycket av sina spelare. Vet inte om de skulle passa våra spelare? Vi har några spelare som jag tror skulle ha svårt att underkasta sig deras krävande spelstil.
För Rönnberg finns ju en fördel med juniorer som hellst av allt bara vill in och tuta och köra.
Vi har en del gamla spelare i vårt lag som redan har klart för sig hur hockey ska spelas och är svårare att nå ut till med nya spelsätt.
Det gäller att tränaren passar spelarna och tvärtom.
Jag kan ha fel, men min känsla är att många i DIF känns mätta och inte längre brinner för det på samma sätt som exempelvis Saiks spelare.
Men jag är lite rädd för att vi tar in en av få som våra gamla rutinerade skulle lyssna till, nämligen Challe.
Djurgårdare som vet hur spelarna är och hur de hellst vill spela och träna.
Är inte säker på att det vore det bästa för att nå framgång bara.
Jag hoppas på något nytt även om det inte är någon garanti att tränare passar in bara för att de lyckats på andra ställen.
-Anders Forsberg (har länge har han kvar på sitt kontrakt?)
-Johan Tornberg (mycket bra analytsikt, och har erfarenhet som tränare)
-Jonas Rönnkvist (roligare att vinna än att spela underhållande, tycker jag i alla fall, jag klagade då inte på vårt spelsätt under Falk eran).
Finns säkert några till som jag inte kommer på.