Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Kommer inte Videll till spel snart så bör ju kontraktet rivas, både för honom själv och DIF.
- Harmageddon
Säsongen 21/22
Jag ser ingen anledning för Videll och Barry att prata med media överhuvudtaget. Om utredningen är klar och DIF gått ut med sin ”officiella” uttalande så behöver man inte älta vidare med andra ”nya” saker. Såvida inte detta är något som kommit fram under utredningen.crike skrev: ↑2021-12-04 12:10:25För det första är förstås allt detta pinsamt, då menar jag att det har skett från första början.Harmageddon skrev: ↑2021-12-04 08:45:25 Nej, hela situationen är varken rimligt el. harmoniskt i mina öron/ögon. Om utredningen är “klar” då ska det inte komma fram nya saker från olika håll mellan dessa huvudpersoner.
Sen om du uppfattar det positivt…fine! Men jag tycker det bara blir värre och värre.
Jag hade uppskattat en gemensamt uttalande ist för att dem gör olika uttalanden och det framkommer om saker som splittringar inom gruppen. Om allt är bra, varför ens gå ut med sådan information. Det läggs bara på mer bränsle och frågetecken ist för att man ska fokusera på väsentliga. Hela situationen med Videll känns inte klar el. att man kommit fram till en bra lösning.
Personligen hade jag önskat att man tillsammans(Jocke/Videll) hade tillkallat en presskonferens där man pratar om situationen ist för att läsa detta i tidningen.
Det är ju inte direkt att det osar harmoni efter gårdagens ”nya” uttalanden än det var innan. Det är ju en fantastisk PR för DIF.
Igen, om du uppfattar detta bra..jippi. Men du kan inte säga hur andra ska uppfatta situationen såvida du har full insikt. Om vi andra tycker det är en shitshow, pinsamt, löjligt, etc. Hur känner alla andra som när dem öppnar tidningen idag som inte håller på DIF. En del håller säkert med dig, andra skulle nog säga att vi är en pajas förening just nu.
Jo, ungefär som Brynäs ifjol när det stormade som mest.
Vi borde lärt oss bättre och gjort det annorlunda. Tänker på Jocke situationen när han sågade alla i primetime.
Detta skulle skötts bättre men det är min åsikt. Ist tar detta fokus från den prikära situation vi ligger i just nu…tabellen. Det är det som vi ska fokusera på.
Sen att man ska hota Jocke, Videll, andra inom DIF el. familjer. Det gör mig riktigt förbannad.och fattar inte hur dessa människor tänker.
Edit. På vilket sätt är detta acceptabelt hos de som håller på med hoten? Till vilken nytta tror dessa idioter att detta ska hjälpa DIF på långsiktigt sätt? Herregud…vilka nötter
Men sedan utredningen blev klar finner jag inget som har adderat bränsle. Videll ser den som en seger men blir ledsen för att arbetsgivaren ändå inte tar seriöst på hans problem. Jag ser inte en rimlig chans för DIF att få med en missnöjd arbetstagare, som dessutom mår psykiskt dåligt och har en hotbild mot sig, att sitta med på en PK och prata om det och visa en enad front.
Vidare är det en utredning om interna HR-frågor, jag skulle säga att det är inte många företag som drar upp detaljer om sådant i något offentligt forum.
Videll som är ledsen pratar med media och drar sig med ord som ”splittringar”, jag kan inte lägga någon som helst vikt i detta. Han är arg, sårad och mår dåligt. Låt han prata, ser inte att detta gör hela den här soppan värre.
Barry intervjuas för första gången och säger ingenting nytt, bara sansade uttalanden där han är ”förvånad” över det hela.
Absolut, jag ska inte säga åt någon annan hur dom ska känna, det kan leda till en anmälan om Kränkande särbehandling…
Det var exakt detta som hände med Jockes sågning förra
Säsong och Robban uttalade om det senare. Ta detta internt ist.
Om jag skulle vara sponsor el. vill vara sponsor hos DIF så skulle undra vad fasiken som händer hos DIF. ”Splittringar”, vad menar Videll nu? Det är ju inte vad DIF officiellt gått ut på sin hemsida. Hm…
Jag ställer mig frågan nu, hur ser grupperingarna ut nu i laget efter ”splittringen” kommentaren. Vilka står på Vidells sida och vilka gör inte det. Klart man måste lägga vikt med det såvida det inte redan är löst internt.
Men då ska man inte överhuvudtaget ta upp det i media. Självklart skapar det spekulationer
Men men jag tycker att vissa saker ska tas internt, allting behövs inte komma ut i media hela tiden. Såvida det inte är ett problem som måste lyftas upp till alla. Jag blir iaf djupt oroad när jag hör att det kan finnas en ”splittring” inom spelartruppen om det stämmer.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Säsongen 21/22
Hotar man en annan människa är man ett jävla troll. Så är det. Det är smuts och har inget med hederlighet och stolthet att göra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 21/22
Exakt, undrar vad den/dom som gör det hoppas på att uppnå? Tror dom att det blir lättare att få tag spelare eller tränare om dom gör så?
Säsongen 21/22
Nä exakt, skicka DFG att städa upp här och där som vissa tycker kommer leda till att denna förening inte existerar, ingen vill komma hit eller ha med den att göra.
Säsongen 21/22
Helt korrekt, och DFG är nu mer eller mindre pensionerade fd fighters som lever på gamla "meriter" likt vårat kära hockeylag.#10 skrev: ↑2021-12-04 14:33:17Nä exakt, skicka DFG att städa upp här och där som vissa tycker kommer leda till att denna förening inte existerar, ingen vill komma hit eller ha med den att göra.
Knyt nävarna kämpa, fyll på med spetskompetens i god tid före det negativa kvalspelet börjar.
Och då ska Hovet fyllas, gäller även bortasektionen mot det lag vi möter.
De som inte ställer upp på detta vill jag aldrig mera se på Hovet.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 21/22
Ingen Videll ikväll heller. Att han skulle vara utsatt för hot är kvalificerat skitsnack. Han vill INTE spela! Han verkar vilja mjölka ut stålar. DIF måste ju snart kunna bryta kontraktet utan att han får ersättning. Man kan inte hålla på och strejka så som han gör.
Säsongen 21/22
Värst vad du har djup insikt i vad som är sant eller inte.gaspo skrev: ↑2021-12-04 17:12:52 Ingen Videll ikväll heller. Att han skulle vara utsatt för hot är kvalificerat skitsnack. Han vill INTE spela! Han verkar vilja mjölka ut stålar. DIF måste ju snart kunna bryta kontraktet utan att han får ersättning. Man kan inte hålla på och strejka så som han gör.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Globenmatchen i mellandagarna kommer bli en publikflopp. Fyller vi ens halva Globen?
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 21/22
Varför inte spela annandagsmatchen i Nacka ishallMattias_87 skrev: ↑2021-12-04 18:46:04 Globenmatchen i mellandagarna kommer bli en publikflopp. Fyller vi ens halva Globen?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Djurgården, kanske oavsett!Mattias_87 skrev: ↑2021-12-04 18:46:04 Globenmatchen i mellandagarna kommer bli en publikflopp. Fyller vi ens halva Globen?
Säsongen 21/22
Nu Jocke….är det verkligen dags att försvinna från VÅR klubb! Går mot stortorsk i jumbomötet mot brunsås, mindre än 10 skott på mål efter 2 perioder och det ser fortfarande ut som total skit. Görs eller kommunicerar ni inget efter det här ber ni ju verkligen om het stämning bland alla Djurgårdare där ute. Öppna kort nu, kommunicera tydligt vad som sker och planeras.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Det vi bevittnar en ledarskapskris som sprider från högsta nivå till lägsta. Ett totalt felbyggt lag med åtminstone en tränare inplockad på styrelsenivå.
Ett katastrofalt illa byggt lag med panikvärvningar som absolut inte vill vara här (Holland). En bitterfitta som blir triggered för att han inte får vara kapten och inget eget spel överhuvudtaget.
Allt detta når såklart spelarna. Inte så jävla konstigt att det blir panik när det inte finns en plan. Dels för säsongen, dels match för match. Så fort vi släpper in ett mål går det åt helvete.
”Meeen det är ju spelarna på isen som gör det”. Absolut, men kul att spela under detta ledarskap. Hade t.ex Sam Hallam varit här hade vi inte legat där vi ligger.
Dags att titta igenom hela organisationen och hoppas vi vinner säsongens sista match, för annars blir det HockeyAllsvenskan igen och då blir vi nya AIK om inget händer.
Heja!
Ett katastrofalt illa byggt lag med panikvärvningar som absolut inte vill vara här (Holland). En bitterfitta som blir triggered för att han inte får vara kapten och inget eget spel överhuvudtaget.
Allt detta når såklart spelarna. Inte så jävla konstigt att det blir panik när det inte finns en plan. Dels för säsongen, dels match för match. Så fort vi släpper in ett mål går det åt helvete.
”Meeen det är ju spelarna på isen som gör det”. Absolut, men kul att spela under detta ledarskap. Hade t.ex Sam Hallam varit här hade vi inte legat där vi ligger.
Dags att titta igenom hela organisationen och hoppas vi vinner säsongens sista match, för annars blir det HockeyAllsvenskan igen och då blir vi nya AIK om inget händer.
Heja!
Senast redigerad av Lakrisal den 2021-12-04 20:01:09, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 21/22
Det enda minst ovettiga är att inte spela matchen på Globen. 2000 pers där är som sandkorn i botten på en jättegryta. Spela på Stora Mossen istället.Philly Flu skrev: ↑2021-12-04 19:16:25Djurgården, kanske oavsett!Mattias_87 skrev: ↑2021-12-04 18:46:04 Globenmatchen i mellandagarna kommer bli en publikflopp. Fyller vi ens halva Globen?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Säsongen 21/22
Något måste hända högt upp i organisationen nu. Chocka systemet, rensa ut och bygg från grunden någon form av stabilitet inför kvalet.