Mot Frölunda? Aldrig.DifLars skrev:Ja då var det väl dags för mitt första inlägg här också. Jag skulle nog inte vara allt för insnöad på play-in just nu, då jag anser att vi har alla möjligheter för att knipa sista direktplatsen. Fuleå lär göra allt de kan för att vinna sin match mot Växjö då de vill säkra sin 3:e plats och vi då kniper minst 2 poäng mot Färjestad. Detta skulle dessvärre om jag förstått det rätt innebära att vi får möta Fuleå i kvarten. Vi skulle nog kunna gå längre via play-in spel
SHL 2015-16
Re: SHL 2015-16
Avgå Jocke.
-
InbördesmötenB.I.B.A skrev:Mot Frölunda? Aldrig.DifLars skrev:Ja då var det väl dags för mitt första inlägg här också. Jag skulle nog inte vara allt för insnöad på play-in just nu, då jag anser att vi har alla möjligheter för att knipa sista direktplatsen. Fuleå lär göra allt de kan för att vinna sin match mot Växjö då de vill säkra sin 3:e plats och vi då kniper minst 2 poäng mot Färjestad. Detta skulle dessvärre om jag förstått det rätt innebära att vi får möta Fuleå i kvarten. Vi skulle nog kunna gå längre via play-in spel
Mot Luleå:
0-4
Mot Frölunda 2-2
Mot Frölunda har vi dessutom spelat riktigt bra.Kalliasson skrev:InbördesmötenB.I.B.A skrev:Mot Frölunda? Aldrig.DifLars skrev:Ja då var det väl dags för mitt första inlägg här också. Jag skulle nog inte vara allt för insnöad på play-in just nu, då jag anser att vi har alla möjligheter för att knipa sista direktplatsen. Fuleå lär göra allt de kan för att vinna sin match mot Växjö då de vill säkra sin 3:e plats och vi då kniper minst 2 poäng mot Färjestad. Detta skulle dessvärre om jag förstått det rätt innebära att vi får möta Fuleå i kvarten. Vi skulle nog kunna gå längre via play-in spel
Mot Luleå:
0-4
Mot Frölunda 2-2
Skillnad när det är slutspel jämfört med serielunk. Ett slutspel som Frölunda dessutom förberett sig för länge. De kommer äta upp valfritt playofflag.ciirree skrev:Mot Frölunda har vi dessutom spelat riktigt bra.Kalliasson skrev:InbördesmötenB.I.B.A skrev:Mot Frölunda? Aldrig.DifLars skrev:Ja då var det väl dags för mitt första inlägg här också. Jag skulle nog inte vara allt för insnöad på play-in just nu, då jag anser att vi har alla möjligheter för att knipa sista direktplatsen. Fuleå lär göra allt de kan för att vinna sin match mot Växjö då de vill säkra sin 3:e plats och vi då kniper minst 2 poäng mot Färjestad. Detta skulle dessvärre om jag förstått det rätt innebära att vi får möta Fuleå i kvarten. Vi skulle nog kunna gå längre via play-in spel
Mot Luleå:
0-4
Mot Frölunda 2-2
Avgå Jocke.
Frölunda åker ut i kvarten om de möter oss, fbk eller växjö.B.I.B.A skrev:Skillnad när det är slutspel jämfört med serielunk. Ett slutspel som Frölunda dessutom förberett sig för länge. De kommer äta upp valfritt playofflag.ciirree skrev:Mot Frölunda har vi dessutom spelat riktigt bra.Kalliasson skrev:InbördesmötenB.I.B.A skrev:Mot Frölunda? Aldrig.DifLars skrev:Ja då var det väl dags för mitt första inlägg här också. Jag skulle nog inte vara allt för insnöad på play-in just nu, då jag anser att vi har alla möjligheter för att knipa sista direktplatsen. Fuleå lär göra allt de kan för att vinna sin match mot Växjö då de vill säkra sin 3:e plats och vi då kniper minst 2 poäng mot Färjestad. Detta skulle dessvärre om jag förstått det rätt innebära att vi får möta Fuleå i kvarten. Vi skulle nog kunna gå längre via play-in spel
Mot Luleå:
0-4
Mot Frölunda 2-2

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
-
Känns som att man kan säga detsamma om Luleå. Skulle väl i så fall vara för att Lassinantti är skadad(?)*.B.I.B.A skrev:Skillnad när det är slutspel jämfört med serielunk. Ett slutspel som Frölunda dessutom förberett sig för länge. De kommer äta upp valfritt playofflag.ciirree skrev:Mot Frölunda har vi dessutom spelat riktigt bra.Kalliasson skrev:InbördesmötenB.I.B.A skrev:Mot Frölunda? Aldrig.DifLars skrev:Ja då var det väl dags för mitt första inlägg här också. Jag skulle nog inte vara allt för insnöad på play-in just nu, då jag anser att vi har alla möjligheter för att knipa sista direktplatsen. Fuleå lär göra allt de kan för att vinna sin match mot Växjö då de vill säkra sin 3:e plats och vi då kniper minst 2 poäng mot Färjestad. Detta skulle dessvärre om jag förstått det rätt innebära att vi får möta Fuleå i kvarten. Vi skulle nog kunna gå längre via play-in spel
Mot Luleå:
0-4
Mot Frölunda 2-2
* han var iaf inte med i line up mot oss.
Största chansen att gå "långt" tror jag går via Hiv för att sedan möta Frölunda. Men dagens artiklar om alla spelare som kan försvinna känns jävligt tråkiga. Hur påverkar det gruppen? Hur påverkar det oss i publiken? Usch vilken kukhelg.....
Ja, så enkelt är det. Eller...B.I.B.A skrev:Skillnad när det är slutspel jämfört med serielunk. Ett slutspel som Frölunda dessutom förberett sig för länge. De kommer äta upp valfritt playofflag.ciirree skrev:Mot Frölunda har vi dessutom spelat riktigt bra.Kalliasson skrev:InbördesmötenB.I.B.A skrev:Mot Frölunda? Aldrig.DifLars skrev:Ja då var det väl dags för mitt första inlägg här också. Jag skulle nog inte vara allt för insnöad på play-in just nu, då jag anser att vi har alla möjligheter för att knipa sista direktplatsen. Fuleå lär göra allt de kan för att vinna sin match mot Växjö då de vill säkra sin 3:e plats och vi då kniper minst 2 poäng mot Färjestad. Detta skulle dessvärre om jag förstått det rätt innebära att vi får möta Fuleå i kvarten. Vi skulle nog kunna gå längre via play-in spel
Mot Luleå:
0-4
Mot Frölunda 2-2
Senast 2013/14 då 2an Frölunda mötte 9an Linköping och de förstnämnda åkte ut direkt i kvarten?
Alla lag kan tagga till i ett slutspel.
Tycker det negativa började redan när meddelandet om Säckens avgång kom men det blev ju ännu värre idag.A23 skrev:Största chansen att gå "långt" tror jag går via Hiv för att sedan möta Frölunda. Men dagens artiklar om alla spelare som kan försvinna känns jävligt tråkiga. Hur påverkar det gruppen? Hur påverkar det oss i publiken? Usch vilken kukhelg.....
Undrar om spelarna känt till det ett tag? Kan det vara därför prestationen sviktat lite på slutet?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ok, låg mig se. Luleå möter Växjö på bortaplan imorgon, om Luleå vinner matchen samtidigt som DIF vinner sin så möter Luleå DIF i kvartsfinal. Bra scenario för Luleå. Om Luleå vinner matchen samtidigt som DIF förlorar så möter istället Luleå ett formtoppat Växjö i en kvartsfinal - detta tror jag Mögelosten & Co vill undvika till varje pris. Kommer Luleå lägga sig? Förlorar Luleå så kommer de med stor sannolikhet 4:a (eftersom LHC möter Malmö på hemmaplan) och möter istället FBK.
Hmm svårt det här. Kanske chansar man på att DIF trots allt vinner mot FBK och att man anser att en tredjeplats är viktig att kriga för med ev. hemmaplansfördel längre fram?
Frågorna många, svaren frapperande få. Häng med på nästa expedition hockeyröv - programmet där DIF alltid hittar sätt att dra den fantastiskt heta nitlotten.
Hmm svårt det här. Kanske chansar man på att DIF trots allt vinner mot FBK och att man anser att en tredjeplats är viktig att kriga för med ev. hemmaplansfördel längre fram?
Frågorna många, svaren frapperande få. Häng med på nästa expedition hockeyröv - programmet där DIF alltid hittar sätt att dra den fantastiskt heta nitlotten.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Klart att Luleå vill komma 3:a. Vill inte ha Saik redan i semi.
Däremot inte helt enkelt att åka och vinna mot Växjö.
Inte lätt för oss att slå FBK hemma heller.
Så, oddsen är helt klart emot att vi ska lyckas nå en kvart.
Tror att vi kommer ryka mot Hv i playinn, men om vi mot förmodan tar oss vidare är Frölunda ett av lagen jag räds minst.
Vi har spelat vår bästa hockey just mot Frölunda.
Tror att vi kommer ryka mot Hv i playinn, men om vi mot förmodan tar oss vidare är Frölunda ett av lagen jag räds minst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Fast hur gärna tror du Luleå vill möta det formstarkaste laget Växjö redan i en kvart? Att åka ut mot SAIK i ett stekhett derby i en semifinal är inte lika genant som att som topptippat guldmålat platslag torska redan i kvarten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Klart att Luleå vill komma 3:a. Vill inte ha Saik redan i semi.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Men det kan de inte styra över själva. De kan stöta på Växjö både vid en vinst och en förlust. Det styrs av resultaten i övriga matcher och i förväg finns inget givet alternativ för Luleå för hur de ska kunna undvika Växjö.-daniel- skrev:Fast hur gärna tror du Luleå vill möta det formstarkaste laget Växjö redan i en kvart? Att åka ut mot SAIK i ett stekhett derby i en semifinal är inte lika genant som att som topptippat guldmålat platslag torska redan i kvarten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Klart att Luleå vill komma 3:a. Vill inte ha Saik redan i semi.
Så naiva och spekulativa tror jag inte de är.
Men att undvika Saik kan de påverka genom att vinna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Jag tror ju egentligen också att Luleå vill vinna sin match, men försöker bara i löst svammelrus famla efter tänkbara scenarios.
Jag tror på Luleå-vinst och att vi bryter vår förlustsvit och vinner mot FBK och ställs mot Mögelosten & co i kvarten. Där sa jag det.
Jag tror på Luleå-vinst och att vi bryter vår förlustsvit och vinner mot FBK och ställs mot Mögelosten & co i kvarten. Där sa jag det.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag hoppas du får rätt. Vilken häftig kvartsfinal det skulle kunna bli.-daniel- skrev:Jag tror ju egentligen också att Luleå vill vinna sin match, men försöker bara i löst svammelrus famla efter tänkbara scenarios.