Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014

Inlägg av Morwin »

sthlm19 skrev:
Rocky3000 skrev:
Morwin skrev:Kanske tid att sno http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 1&lang=swe Jimmy Andersson från Hästarna
Hans kontrakt går ut, så det låter som en strålande idé! :D 16 mål och 29 ass på 40 matcher och mer blir det om han får möjligheten att komma hit! :mrgreen:
Ryktet går redan om honom till DIF enligt Madhawk.
Kan verkligen hoppas :) mer poäng än Linkan hihi :P
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror många behöver inse vilket enormt hopp det är mellan allsvenskan och division 1. Bara för att man typ göra 60 poäng i division så garanterat det inte ens 10 poäng i Allsvenskan.

Se bara på den här killen till exempel, som för övrigt var på väg till DIF inför säsongen.
Daniel Despotovic
Expert.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

De bra division 1-serierna i landet håller mycket högre standard än J20 Superelit. Finns väldigt många exempel som har spelat i södra division 1 och säsongen efter gjort många poäng i Allsvenskan.

Ser gärna ett samarbete med en etablerad division 1-klubb, då spelet där mer likt Allsvenskan än vad det är i juniorserien.

Jimmy Andersson är en fruktansvärt bra spelare som garanterat spelar i Allsvenskan nästa säsong.
Senast redigerad av Mäklaren den 2013-03-15 10:05:48, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:De bra division 1-serierna i landet håller mycket högre standard än J20 Superelit. Finns väldigt många exempel som har spelat i södra division 1 och säsongen efter gjort många poäng i Allsvenskan.

Ser gärna ett samarbete med en etablerad division 1-klubb, då spelet där mer likt Allsvenskan än vad det är i juniorserien.
Absolut. Men då måste det ju vara något i stockholmsområdet så man inte behöver ordna med nya bostäder och spelarna skulle kunna bli utlånade "över dagen" och dylikt. Men då uppstår ju problemet med att stockholmsserien är typ en av de svagaste Division 1-serierna.
Expert.
Användarvisningsbild
Roppan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Roppan »

Då var Ludwig Blomstrand klar för Nordamerika då. Rookiekontrakt med Canucks och spel i AHL väntar. Helvete..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6422346.ab
Staten

Inlägg av Staten »

Vi behöver målskyttar och Jordan Smotherman är en sådan.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11568
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Vi behöver målskyttar och Jordan Smotherman är en sådan.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11568
Coolt namn och imponerande mål-statistik. Mindre imponerande antal minuter i utvisningsbåset och öppet kritiserad av deras coach flera gånger för sitt loja defensiva spel bland annat.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

John Norman verkar ha haft en skadefylld säsong i Finland och hans kontrakt går ut. Jag blev besviken ifjol när jag fick höra att han inte ens fick frågan om han ville vara kvar i DIF i allsvenskan. En perfekt spelare som inte har potentialen att spela i NHL men kanske på sikt skulle kunna växt ut till en stomspelare i DIF.

Jag skulle i alla fall höra av mig till honom och se efter vad han har för ekonomiska krav och om han är sugen på att comeback.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Mäklaren skrev:De bra division 1-serierna i landet håller mycket högre standard än J20 Superelit. Finns väldigt många exempel som har spelat i södra division 1 och säsongen efter gjort många poäng i Allsvenskan.

Jimmy Andersson är en fruktansvärt bra spelare som garanterat spelar i Allsvenskan nästa säsong.
Äntligen någon här inne som fattar läget! Tummen upp Mäklaren!
SirDIFalot skrev: Absolut. Men då måste det ju vara något i stockholmsområdet så man inte behöver ordna med nya bostäder och spelarna skulle kunna bli utlånade "över dagen" och dylikt. Men då uppstår ju problemet med att stockholmsserien är typ en av de svagaste Division 1-serierna.
Vi sitter väl i den sitsen där vi kan välja o varka bland alla Division 1-klubbarnas spelare? Knackar vi på axeln av någon av alla dessa, så blir nog svaret JA! 10 av 10 att de vill lira med oss! Vi är ju för fan Djurgårdens IF!!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:

Äntligen någon här inne som fattar läget! Tummen upp Mäklaren!
SirDIFalot skrev: Absolut. Men då måste det ju vara något i stockholmsområdet så man inte behöver ordna med nya bostäder och spelarna skulle kunna bli utlånade "över dagen" och dylikt. Men då uppstår ju problemet med att stockholmsserien är typ en av de svagaste Division 1-serierna.
Vi sitter väl i den sitsen där vi kan välja o varka bland alla Division 1-klubbarnas spelare? Knackar vi på axeln av någon av alla dessa, så blir nog svaret JA! 10 av 10 att de vill lira med oss! Vi är ju för fan Djurgårdens IF!!
Ja, men det är fortfarande en liga som verkligen inte är bra på vissa håll. Om vi inte har någon 05/06-budget med allsvenska mått mätt nästa år så kan vi ju inte värva poängkungar från division 1 och tro att de ska gå in i våra bästa kedjor och att vi då ska vara en toppklubb i HA.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:John Norman verkar ha haft en skadefylld säsong i Finland och hans kontrakt går ut. Jag blev besviken ifjol när jag fick höra att han inte ens fick frågan om han ville vara kvar i DIF i allsvenskan. En perfekt spelare som inte har potentialen att spela i NHL men kanske på sikt skulle kunna växt ut till en stomspelare i DIF.

Jag skulle i alla fall höra av mig till honom och se efter vad han har för ekonomiska krav och om han är sugen på att comeback.
Agree.

När det gäller Smootherman - ja, tack. Samtidigt finns det säkert hundratals oupptäckta (och därmed billigare) spelare som skulle kunna göra hans jobb lika bra. Kolla i AHL, ECHL, NCAA, o.s.v. Finns nog en hel del att hämta där.

Difalot: Nu är väl iofs inte tanken att division 1-spelare ska vara ledande nästa säsong. Dock perfekt att fylla på med spelare, som har chansen att blomma ut men ändå kan göra ett gediget arbete i en 3:e-kedja, därifrån.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:John Norman verkar ha haft en skadefylld säsong i Finland och hans kontrakt går ut. Jag blev besviken ifjol när jag fick höra att han inte ens fick frågan om han ville vara kvar i DIF i allsvenskan. En perfekt spelare som inte har potentialen att spela i NHL men kanske på sikt skulle kunna växt ut till en stomspelare i DIF.

Agree.

När det gäller Smootherman - ja, tack. Samtidigt finns det säkert hundratals oupptäckta (och därmed billigare) spelare som skulle kunna göra hans jobb lika bra. Kolla i AHL, ECHL, NCAA, o.s.v. Finns nog en hel del att hämta där.

Difalot: Nu är väl iofs inte tanken att division 1-spelare ska vara ledande nästa säsong. Dock perfekt att fylla på med spelare, som har chansen att blomma ut men ändå kan göra ett gediget arbete i en 3:e-kedja, därifrån.
Så länge det är välscoutat absolut. Om det är spelare som klarar av att producera hyfsat i en 3:e kedja utan att spela PP och så vidare. Daniel Despotovic är ju ett typexempel på en spelare som inte klarade det.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:

Agree.

Så länge det är välscoutat absolut. Om det är spelare som klarar av att producera hyfsat i en 3:e kedja utan att spela PP och så vidare. Daniel Despotovic är ju ett typexempel på en spelare som inte klarade det.
Håller med. Man ska inte köpa grisen i säcken. Sedan var det väl ingen jätteskräll att Daniel inte klarade av AS, med tanke på hans historia.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Roppan skrev:Då var Ludwig Blomstrand klar för Nordamerika då. Rookiekontrakt med Canucks och spel i AHL väntar. Helvete..

Haha, jag skrev ju det i början på säsongen. Ludde skulle bli den första att gå till NHL. Blev typ idiotförklarad här, våra petspelare ansågs bättre av eliten på forumet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Roppan skrev:Då var Ludwig Blomstrand klar för Nordamerika då. Rookiekontrakt med Canucks och spel i AHL väntar. Helvete..

Haha, jag skrev ju det i början på säsongen. Ludde skulle bli den första att gå till NHL. Blev typ idiotförklarad här, våra petspelare ansågs bättre av eliten på forumet.
Jag tror fortfarande att han har rätt långt till NHL. Tror Wennberg får pröva på det före honom.
Expert.
Låst