Skulle nog vilja ha en till back och hur bra är leksands back?Harold Camping skrev:Vad tycks om denna variant?
UT: Tim Sandberg - Liten i målet och besitter inte tekniken för att kunna täcka upp riktigt.
Gustaf Wesslau - En av Elitseriens bästa målvakter. KHL/Schweiz för Wesslan.
Andreas Holmqvist - För mycket enkla misstag och tappade puckar. Orörlig.
Fredrik Claesson - Har tappat sitt enkla spel och är inte vän med pucken. Tror att han är bättre än vad han egentligen är.
Kim Lennhammer - En helt ok back i mina ögon. Är dock 21 år och måste får mera speltid än vad vi kan erbjuda. Allsvenskan ett par säsonger skulle göra gott.
Jonas Almtorp - Var halva säsongen en helt ok center. Har nu utvecklats till något mycket sämre. Lär inte få så mycket istid. Här hittar vi en lösning för Alma.
Mattias Carlsson - Har en bra säsong i Elitserien bakom sig. I ett lag helt utan press, SSK. Här MÅSTE vi hitta en lösning. Både för Mattias och Djurgårdens skull.
Patrick Cehlin - AHL och Milwaukee.
Mathias Tjärnqvist - För dåligt på alla plan. Ingen fart och verkar enligt mig inte ens vara sugen på att spela där ute. Måste söka sig en ny utmaning.
Mika Zibanejad - AHL/NHL.
IN: Christian Engstrand - Linköping. Otroligt underskattad målvakt som verkligen kan konkurrera med Tellan.
Mikael Tellqvist - Tellan skriver på och avslutar i DIF.
Daniel Fernholm - Väldigt stabil back som verkligen vill spela i DIF.
Alen Bibic - Leksand. Spelar rejält och gör få misstag.
Eventuell J20-Spelare.
Daniel Viksten - Mora. Snabb och teknisk spelare. Konstigt att han inte redan spelar i Elitserien. Ersätter Cehlin rakt av.
Andreas Engqvist - Han är DIF. Här har vi våran toppcenter. Kommer inte vara någon poängmaskin men en bättre version av Ottosson.
Nicklas Danielsson - Ren och skär spets. Får inget i NHL och avböjer KHL för en klubb han verkligen vill spela för. (Man kan alltid hoppas)
Henrik Eriksson - Mora. Jobbar kopiöst, grym powerforward.
Eventuell J20-Spelare.
Har full förståelse om någon vill idiotförklara mig nu. Känns liksom inte så aktuellt med elitseriemässigt silly-snack. Stora frågetecken kring Danielsson och Almtorp&Carlsson.
En amatörmässig konsekvens av tillfällig optimism. Tycker dock att det inte ser så farligt ut.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Roligt att han benämns som en stjärna av expressen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.DIF_Soldier skrev:Nashville kan erbjuda Cehlin kontrakt.
Är väl det bästa som kan hända oss. Han har fastnat i DIF och vi slipper se honom i en annan ES-klubb, och när han misslyckas i NHL så kommer han hem som en ny människa till DIF.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
FFFHTB skrev:Skulle nog vilja ha en till back och hur bra är leksands back?Harold Camping skrev:Vad tycks om denna variant?
UT: Tim Sandberg - Liten i målet och besitter inte tekniken för att kunna täcka upp riktigt.
Gustaf Wesslau - En av Elitseriens bästa målvakter. KHL/Schweiz för Wesslan.
Andreas Holmqvist - För mycket enkla misstag och tappade puckar. Orörlig.
Fredrik Claesson - Har tappat sitt enkla spel och är inte vän med pucken. Tror att han är bättre än vad han egentligen är.
Kim Lennhammer - En helt ok back i mina ögon. Är dock 21 år och måste får mera speltid än vad vi kan erbjuda. Allsvenskan ett par säsonger skulle göra gott.
Jonas Almtorp - Var halva säsongen en helt ok center. Har nu utvecklats till något mycket sämre. Lär inte få så mycket istid. Här hittar vi en lösning för Alma.
Mattias Carlsson - Har en bra säsong i Elitserien bakom sig. I ett lag helt utan press, SSK. Här MÅSTE vi hitta en lösning. Både för Mattias och Djurgårdens skull.
Patrick Cehlin - AHL och Milwaukee.
Mathias Tjärnqvist - För dåligt på alla plan. Ingen fart och verkar enligt mig inte ens vara sugen på att spela där ute. Måste söka sig en ny utmaning.
Mika Zibanejad - AHL/NHL.
IN: Christian Engstrand - Linköping. Otroligt underskattad målvakt som verkligen kan konkurrera med Tellan.
Mikael Tellqvist - Tellan skriver på och avslutar i DIF.
Daniel Fernholm - Väldigt stabil back som verkligen vill spela i DIF.
Alen Bibic - Leksand. Spelar rejält och gör få misstag.
Eventuell J20-Spelare.
Daniel Viksten - Mora. Snabb och teknisk spelare. Konstigt att han inte redan spelar i Elitserien. Ersätter Cehlin rakt av.
Andreas Engqvist - Han är DIF. Här har vi våran toppcenter. Kommer inte vara någon poängmaskin men en bättre version av Ottosson.
Nicklas Danielsson - Ren och skär spets. Får inget i NHL och avböjer KHL för en klubb han verkligen vill spela för. (Man kan alltid hoppas)
Henrik Eriksson - Mora. Jobbar kopiöst, grym powerforward.
Eventuell J20-Spelare.
Har full förståelse om någon vill idiotförklara mig nu. Känns liksom inte så aktuellt med elitseriemässigt silly-snack. Stora frågetecken kring Danielsson och Almtorp&Carlsson.
En amatörmässig konsekvens av tillfällig optimism. Tycker dock att det inte ser så farligt ut.
DT
Fernholm
Klubertanz
Printz
Gustafsson
Bibic
+ J20 spelare alternativt någon annan värvning.
Det ser jag ändå som en bra backuppställning. Bibic är en stark back som gör få misstag. Enligt Challe också en back som är skicklig i spelet framför kassen.
Skulle nog vilja ha en till back och hur bra är leksands back?[/quote]
DT
Fernholm
Klubertanz
Printz
Gustafsson
Bibic
Det ser jag ändå som en bra backuppställning. Bibic är en stark back som gör få misstag. Enligt Challe också en back som är skicklig i spelet framför kassen.[/quote]
Jag är lite tveksam till Gustafsson och vill därför ha en till back. Antar att du har bra koll på Moraspelarna? Har själv inte sett de spela.
DT
Fernholm
Klubertanz
Printz
Gustafsson
Bibic
Det ser jag ändå som en bra backuppställning. Bibic är en stark back som gör få misstag. Enligt Challe också en back som är skicklig i spelet framför kassen.[/quote]
Jag är lite tveksam till Gustafsson och vill därför ha en till back. Antar att du har bra koll på Moraspelarna? Har själv inte sett de spela.
Senast redigerad av FFFHTB den 2012-03-20 18:23:11, redigerad totalt 1 gånger.
-
Har sett en hel del Allsvenskan faktiskt. Henrik Eriksson och Bibic symboliserar lite av det vi saknar enligt mig. Eriksson jobbar hårdare än alla i vårat lag och Bibic gör mindre misstag än alla våra backar. Sen är det ju så att Allsvenskan är en helt annan nivå.
Oavsett vilka spelare vi skulle få in är jag nöjd om vi bryter Carlsson och Almtorps kontrakt omedelbart efter säsongen.Harold Camping skrev:Har sett en hel del Allsvenskan faktiskt. Henrik Eriksson och Bibic symboliserar lite av det vi saknar enligt mig. Eriksson jobbar hårdare än alla i vårat lag och Bibic gör mindre misstag än alla våra backar. Sen är det ju så att Allsvenskan är en helt annan nivå.
Stefan Lassen, herrrrrrrrrrrrregud!Harold Camping skrev:Sen är det ju så att Allsvenskan är en helt annan nivå.
-
Drömmen vore ju att bryta med trion Kyle , Almtorp och Carlsson. Tror dock inte att det är möjligt.FFFHTB skrev:Oavsett vilka spelare vi skulle få in är jag nöjd om vi bryter Carlsson och Almtorps kontrakt omedelbart efter säsongen.Harold Camping skrev:Har sett en hel del Allsvenskan faktiskt. Henrik Eriksson och Bibic symboliserar lite av det vi saknar enligt mig. Eriksson jobbar hårdare än alla i vårat lag och Bibic gör mindre misstag än alla våra backar. Sen är det ju så att Allsvenskan är en helt annan nivå.
Självklart men jag tror Kyle ändå kan bli bra om han får spela med t ex DT. Tror inte det är bra han får speltid med Gustafsson mm.Harold Camping skrev:Drömmen vore ju att bryta med trion Kyle , Almtorp och Carlsson. Tror dock inte att det är möjligt.FFFHTB skrev:Oavsett vilka spelare vi skulle få in är jag nöjd om vi bryter Carlsson och Almtorps kontrakt omedelbart efter säsongen.Harold Camping skrev:Har sett en hel del Allsvenskan faktiskt. Henrik Eriksson och Bibic symboliserar lite av det vi saknar enligt mig. Eriksson jobbar hårdare än alla i vårat lag och Bibic gör mindre misstag än alla våra backar. Sen är det ju så att Allsvenskan är en helt annan nivå.
-
Lassen var ju ett extremfall. Han blev inte bättre i Malmö heller. Generalfiasko till spelare.Salas skrev:Stefan Lassen, herrrrrrrrrrrrregud!Harold Camping skrev:Sen är det ju så att Allsvenskan är en helt annan nivå.
Där kom det jaJepe skrev:Hänger vi kvar i elitserien är det stor chans att Ante Engqvist kommer hem nästa säsong, enligt Nyheter24.
http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... r-sig-kvar

Häng kvar nu!
Jag har varit besviken på Mathias hela säsongen, han har varit oduglig.Harold Camping skrev: Mathias Tjärnqvist - För dåligt på alla plan. Ingen fart och verkar enligt mig inte ens vara sugen på att spela där ute. Måste söka sig en ny utmaning.
.
Men igår måste jag försvara honom, igår trampade han till och med skridskor (inte bara vid målet), han slängde sig och täckte skott ofta. Det var en helt annan Mathias igår faktiskt.
Men nja, han kommer inte fortsätta så nästa säsong dessvärre.
Kedja 1!
Jimmie Ölvestad - Kristoffer Ottosson - Marcus Nilson
Daniel Tjärnqvist - Staffan Kronwall
Kedja 2!
Mario Kempe - Andreas Engqvist - Nicklas Danielsson
Daniel Fernholm - David Printz
Kedja 3!
Tim Eriksson - Fimpen Eklund - Jared Aulin
Erik Gustafsson - Andreas Holmqvist
Reserver!
Brodin, Åberg, Weigel.
Målvakter: Mikael Tellqvist - Tim Sandberg
BORT MED ALMTORP SAMT CARLSSON!
Såg på aftonbladet att Almtorp tjänar 800 000 kronor om året i DIF, är han verkligen värd det?
Danielsson tjänar 750 000 nånting sånt, i Modo. Skillnad på kvalité..
Skulle vara ett guld-lag, men kostar nog lite också!
Kedja 2!
Kedja 3!
Reserver!
Brodin, Åberg, Weigel.
Såg på aftonbladet att Almtorp tjänar 800 000 kronor om året i DIF, är han verkligen värd det?
VI ÄR TILLBAKA!!!
robin975 skrev:Kedja 1!
Kedja 2!
Daniel Fernholm - Timmy Pettersson
Kedja 3!
Erik Gustafsson - David Printz
Reserver!
Brodin, Åberg, Weigel, Holm.
VI ÄR TILLBAKA!!!
- Jim Morrison
Din förstakedja... Nej, tack, inte ännu en jävla säsong. Den där kedjan ska vara vår tredjekedja, om någonting. Alla där är fan slut.robin975 skrev:Kedja 1!
Kedja 2!
Kedja 3!
Reserver!
Brodin, Åberg, Weigel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.