Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4894724.ab
Det skall väl givetvis bekräftas av Färjestad, men det ser onekligen mörkt ut med denna spelare.
Tågen med spelare går och det ser ut som Djurgården blir kvar på perrongen utan några nyförvärv med elitserierutin...
Det skall väl givetvis bekräftas av Färjestad, men det ser onekligen mörkt ut med denna spelare.
Tågen med spelare går och det ser ut som Djurgården blir kvar på perrongen utan några nyförvärv med elitserierutin...
Föga förvånad, väldigt synd dock.
Hade inte tackat nej till Sanny, får väl gissa på att han kommer hit när han är 38 år då?
Hade inte tackat nej till Sanny, får väl gissa på att han kommer hit när han är 38 år då?

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
-
Finns även på Hockeykanalen: http://www.hockeykanalen.se/1.940702/20 ... _farjestad
Synd faktiskt, nu är det Staffan som gäller!
Synd faktiskt, nu är det Staffan som gäller!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det hade suttit riktigt fint med Sanny i laget. DIF lär väl värva honom när hans kontrakt med kaffebönorna är slut och han inte läångre har något vettigt och tillföra som hockeyspelare. Men med tanke på att säsongen tog slut för ett tag sedan och det är långt kvar tills nästa, så finns det tid för Djurgården att värva dem också.ludde- skrev:Föga förvånad, väldigt synd dock.
Detta är min prioriterings lista :
Skriv nya kontrakt med Linkan och med Anger
Värva Staffan Kronwall , Eric Beaudoin , Markus Nilsson.
Försök sedan värva en back som kan tillföra något.
Och så var Eero Somervuori klar för Brynäs...
Inte oväntat precis, men synd att vi inte kunde värva honom.
Sedan så är det fruktansvärt tråkigt att Sanny väljer FBK före oss. Men pengar är som sagt det enda som spelar någon roll för de flesta, så man blir inte förvånad. Hade dock små förhoppningar om att han ville hem till Stockholm och sin familj, men där hade man tydligen fel.
För övrigt så kommer Färjestad snart att bli det nya Linköping... Man har snart inga spelare kvar med ett hjärta för klubben.
Sedan så är det fruktansvärt tråkigt att Sanny väljer FBK före oss. Men pengar är som sagt det enda som spelar någon roll för de flesta, så man blir inte förvånad. Hade dock små förhoppningar om att han ville hem till Stockholm och sin familj, men där hade man tydligen fel.
För övrigt så kommer Färjestad snart att bli det nya Linköping... Man har snart inga spelare kvar med ett hjärta för klubben.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Lee Harvey Oswald
Sant......men så länge SM-gulden fortsätter att staplas på hög tror jag inte en jävel i "Ack Värmeland du sköna" sörjer en enda sekund över det.sthlm_dif skrev:
Hur många Djurgårdare tyckte det sved & kändes jobbigt när en skock Göteborgare, Skåningar & annat löst folk plockade hem 3st SM-guld till DIF i fotboll mellan 2002-2005...?
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2009-04-14 11:22:27, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
hjärta dit och hjärta hit. orkar hålla på dalta med det. klart det handlar om pengar, han kanske heller inte ville spela i stockholm någon som tänkt på det? klart man vill komma till en vinnande förening som år på år slåss om sm- guld, och det kan inte djurgården erbjuda just nu och då går han till svenskamästare som hockey spelare skulle det vara lätt val. djurgården r inte lika attraktiva som färjestad, lhc, frölunda hv71 och då går dom mest attraktiva spelarna dit för det ser bra ut på deras merit papper att dek kanske gjort jätte mycket poäng eller vunnit sm- guld och bidragit laget med det lilla extra. klart pengar och ett vinnande lag har en avgörande betydelse.sthlm_dif skrev:Och så var Eero Somervuori klar för Brynäs...
- Remy Lebeau
Från Ros blogg.
"Som jag förstod kampen om Lindström så bjöd både Timrå och Djurgården mer pengar än Färjestad. Men han valde Färjestad just pga klubbens storhet som klubb och vinnartraditionen"
Ja, det blir inte lättare att locka till sig spelare utan visioner eller planer på hur man ska bli bättre. Det är knappast svårt att välja mellan ett lag som är nöjda med att ta sig till slutspel ala Lagerbäck, och ett som slåss om guldet.
"Som jag förstod kampen om Lindström så bjöd både Timrå och Djurgården mer pengar än Färjestad. Men han valde Färjestad just pga klubbens storhet som klubb och vinnartraditionen"
Ja, det blir inte lättare att locka till sig spelare utan visioner eller planer på hur man ska bli bättre. Det är knappast svårt att välja mellan ett lag som är nöjda med att ta sig till slutspel ala Lagerbäck, och ett som slåss om guldet.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Remy Lebeau skrev:Från Ros blogg.
Det är många som inte förstår att dom 4 stora är mer attraktivare på marknaden än Djurgården just nu. Allt är inte bara pengar hela tiden, jag må älska Djurgården tills jag dör men jag är ingen hockeyspelare. Dom som har hjärta för klubben finns det få av och och överlag i Sverige. Hade jag fått en bit över 150 000 i månaden och vara med och bråkat om SM-guld varje år hade jag valt den klubb som var attraktivast. Jag menar då inte att jag skulle spela i Färjestad, men Sanny har väl aldrig heller sagt att han har hjärta för klubben heller.
- Ritterwand
Kronwall är 3 år yngre, har NHL meriter, är större och har en koppling till DIF. Om DIF nu var villiga att tävla med LHC och FBK i lön om Lindström så borde de kunna erbjuda Kronwall tillräckligt mycket för att få honom att stanna 3-4 år. Om han nu funderar på att komma hem när kontraktet går ut nu i sommar..
Har spånat lite smått på svenskar vars kontrakt går ut, och som är lite realistiska.
Forwards
Nils Ekman
Marcus Nilson
Jonas Andersson
Patric Thoresen - Inte svensk, inte särskilt realistiskt heller.
Joakim Lindström - Kontraktet går ut, men han är bara 25 år och har gjort mycket poäng i AHL. Chansen är väl stor att han får nytt kontrakt, och känns som han är sugen att lira vidare även med ett tvåvägs.
Backar
Daniel Tjärnqvist
Mattias Karlsson
Staffan Kronwall
Johan Fransson
Niclas Hävelid - Råtta, men ryktas om att han vill flytta hem. VIK och Aik ryktas vara intressanta för Devils-liraren. Hans bror Magnus är assisterande tränare (om jag inte minns fel) i Lhc.
Ossi Väänänen - Inte heller han svensk, men kontraktet går ut och det återstår att se om han får ett nytt envägs. 70% chans att han får det skulle jag tro.
Målvakter - Även att det tydligen är spikat med de vi har.
Mikael Tellqvist
Forwards
Nils Ekman
Marcus Nilson
Jonas Andersson
Patric Thoresen - Inte svensk, inte särskilt realistiskt heller.
Joakim Lindström - Kontraktet går ut, men han är bara 25 år och har gjort mycket poäng i AHL. Chansen är väl stor att han får nytt kontrakt, och känns som han är sugen att lira vidare även med ett tvåvägs.
Backar
Daniel Tjärnqvist
Mattias Karlsson
Staffan Kronwall
Johan Fransson
Niclas Hävelid - Råtta, men ryktas om att han vill flytta hem. VIK och Aik ryktas vara intressanta för Devils-liraren. Hans bror Magnus är assisterande tränare (om jag inte minns fel) i Lhc.
Ossi Väänänen - Inte heller han svensk, men kontraktet går ut och det återstår att se om han får ett nytt envägs. 70% chans att han får det skulle jag tro.
Målvakter - Även att det tydligen är spikat med de vi har.
Mikael Tellqvist
Har inte Ekman kritat på för ett till år i Ryssland?
i
-
Nej det har han inte gjort.... enisolerad skrev:Har inte Ekman kritat på för ett till år i Ryssland?
Jag tror, eller hoppas att dom, Sanny och hans fru valde fbk för närheten till Oslo som hon kommer ifrån. Det tar väl ungefär lika lång tid att åka från Huddinge till Arlanda i rusningstid som karlstad-oslo.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jimmy Ölvestad klar för ytterliggare ett år.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001