Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Madferit

Inlägg av Madferit »

Hoppas Wikegård ( på ett sätt, på alla andra sätt inte ) skriver på för Hv71 då får vi tillbaka Stefan Petterson
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Madferit skrev:Hoppas Wikegård ( på ett sätt, på alla andra sätt inte ) skriver på för Hv71 då får vi tillbaka Stefan Petterson
Jag skulle direkt kräva hela styrelsens avgång om man värvar tillbaka honom. Fy fan.
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Diffe89 skrev:
Madferit skrev:Hoppas Wikegård ( på ett sätt, på alla andra sätt inte ) skriver på för Hv71 då får vi tillbaka Stefan Petterson
Jag skulle direkt kräva hela styrelsens avgång om man värvar tillbaka honom. Fy fan.
Jag vill kräkas vid tanken!!! Avsaknad av klubbkänsla av stora mått - money talks BS walks!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

smurf02 skrev:Musse håkansson = vet att han har skrivit på men det skulle gjort mig välldigt glad om han till slut vänder hem till Djurgården och avslutar sin karriär.

Kung Håkansson säger jag bara!!!!!!
för 100 gången Musse skrev precis på för ytterligare 2 år med LHC. Dessutom är inte Musse den spelartyp vi behöver offensivt. det vi behöver är en målskytt inte en grovjobbare till.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

smurf02 skrev:Musse håkansson = vet att han har skrivit på men det skulle gjort mig välldigt glad om han till slut vänder hem till Djurgården och avslutar sin karriär.

Kung Håkansson säger jag bara!!!!!!
Nej tack, han kan gott avsluta sin karriär i äckel-LHC.

Han har sina bästa år bakom sig och jag vill varken se honom hos oss nu (omöjligt med tanke på hans kontrakt) eller senare.

Han har fått sina chanser men stuckit till Modo och Linköping när det inte passat. Jag ser inget större DIF hjärta hos den killen.
Han "lyckades" dessutom skjuta bort oss från årets slutspel med sitt mål i den avgörande matchen. :x
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Då skulle jag allvarligt överväga att börja hålla på Huddinge.

Stefan Pettersson önskar jag all olycka.
Han faller under kategorin "Dålig Människa", vill ALDRIG se karln med DIF-sköld på bröstet igen.

NÄVVER ÄVVER
zpy64

Re: Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygge

Inlägg av zpy64 »

en liten fråga. varifrån tar vi pengarna till dom nya spelarna då ?
tror du inte att nya spelare från tyska ligan eller tjeckiska ligan är dyrare än svenska ?
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Från den tjeckiska ligan är det billigare att värva spelare. Samma sak med den slovakiska, slovenska, ungerska, ukrainska, kazakiska, virtyska, lettiska och österrikiska. Däremot har en del schweiziska, ryska och tyska klubbar en del stålar på deras bankkonton så de kan betala hyfsade löner.
Bild
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

kul att J20 vann ikväll och att Engqvist gjorde 1+1!
Vi närmare eftertanke var jag riktigt impad av honom på slutet av serien.
Han kan blir riktigt intressant att följa nästa säsong!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Musse skulle passa i DIF, men han har bränt sina broar och är inte välkommen tillbaks.

Pettersson är en typ av spelare jag aldrig vill se i DIF - killen skulle aldrig fått chansen förra gången och lyckades då med sin dåliga attityd sänka hela laget...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Han äcklar mig så in i helvete. Han har en otroligt dålig attityd och inställning. Han förstörde även för hela laget i slutspelet, på grund av det jag nämde.

Dessutom är han OTROLIGT pengakåt.

Finns väl förövrigt ingen spelare som blir lika glad över att göra mål på DIF som han blir.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

ingen pettersson i DIF tack.

dock skall det sägas att det är den typen av spelare, tänker då på rena hockeykunskaper, som det saknas en hel del av i dagens lag. Målskyttar med stark skridskoåkning samt duktiga på att tackla. Denna typ av spelare saknas tyvärr helt i DIF just nu och kunde vi bara få tag på en kjellbergare, behålla nuvarande trupp samt komplettera med en bra offensiv back så når vi slutspel nästa säsong.
micke_1891

Inlägg av micke_1891 »

spiik skrev:kul att J20 vann ikväll och att Engqvist gjorde 1+1!
Vi närmare eftertanke var jag riktigt impad av honom på slutet av serien.
Han kan blir riktigt intressant att följa nästa säsong!
Aa han var riktigt bra den tid han fick spela. Han har ju inte varit någon vidare poängmaskin i ES,men kan det släppa till nästa säsong? Jag tror faktiskt det.

Jag vet att han är ung så man ska ju inte kräva att hans ska göra mycket poäng,sedan får han ju som sagt inte alltför mycket speltid. Men jag anser endå att han borde kunna göra fler poäng,men samtidigt så var det ju "bara" en kedja som producerade i år.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Brutus

Inlägg av Brutus »

Lee Harvey Oswald skrev:
Då skulle jag allvarligt överväga att börja hålla på Huddinge.

Stefan Pettersson önskar jag all olycka.
Han faller under kategorin "Dålig Människa", vill ALDRIG se karln med DIF-sköld på bröstet igen.

NÄVVER ÄVVER
Jag instämmer till 100%!

Stefan Pettersson är en feg, vidrig, smutsig och allmännt osympatisk människa som har hittat likasinnade i "fri religösa" HV 71.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Den enda klubbkänsla stefan pettersson och musse håkansson har..
Beror helt och hållet på storleken på löne checken..inget annat
Skriv svar