Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jag vill kräkas vid tanken!!! Avsaknad av klubbkänsla av stora mått - money talks BS walks!Diffe89 skrev:Jag skulle direkt kräva hela styrelsens avgång om man värvar tillbaka honom. Fy fan.Madferit skrev:Hoppas Wikegård ( på ett sätt, på alla andra sätt inte ) skriver på för Hv71 då får vi tillbaka Stefan Petterson
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
för 100 gången Musse skrev precis på för ytterligare 2 år med LHC. Dessutom är inte Musse den spelartyp vi behöver offensivt. det vi behöver är en målskytt inte en grovjobbare till.smurf02 skrev:Musse håkansson = vet att han har skrivit på men det skulle gjort mig välldigt glad om han till slut vänder hem till Djurgården och avslutar sin karriär.
Kung Håkansson säger jag bara!!!!!!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nej tack, han kan gott avsluta sin karriär i äckel-LHC.smurf02 skrev:Musse håkansson = vet att han har skrivit på men det skulle gjort mig välldigt glad om han till slut vänder hem till Djurgården och avslutar sin karriär.
Kung Håkansson säger jag bara!!!!!!
Han har sina bästa år bakom sig och jag vill varken se honom hos oss nu (omöjligt med tanke på hans kontrakt) eller senare.
Han har fått sina chanser men stuckit till Modo och Linköping när det inte passat. Jag ser inget större DIF hjärta hos den killen.
Han "lyckades" dessutom skjuta bort oss från årets slutspel med sitt mål i den avgörande matchen.

- Lee Harvey Oswald
Då skulle jag allvarligt överväga att börja hålla på Huddinge.Madferit skrev:Hoppas Wikegård ( på ett sätt, på alla andra sätt inte ) skriver på för Hv71 då får vi tillbaka Stefan Petterson
Stefan Pettersson önskar jag all olycka.
Han faller under kategorin "Dålig Människa", vill ALDRIG se karln med DIF-sköld på bröstet igen.
NÄVVER ÄVVER
Re: Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygge
en liten fråga. varifrån tar vi pengarna till dom nya spelarna då ?
tror du inte att nya spelare från tyska ligan eller tjeckiska ligan är dyrare än svenska ?
tror du inte att nya spelare från tyska ligan eller tjeckiska ligan är dyrare än svenska ?
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
-
- Andy
- Säsongskort: Ja
Musse skulle passa i DIF, men han har bränt sina broar och är inte välkommen tillbaks.
Pettersson är en typ av spelare jag aldrig vill se i DIF - killen skulle aldrig fått chansen förra gången och lyckades då med sin dåliga attityd sänka hela laget...
Pettersson är en typ av spelare jag aldrig vill se i DIF - killen skulle aldrig fått chansen förra gången och lyckades då med sin dåliga attityd sänka hela laget...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Remy Lebeau
Han äcklar mig så in i helvete. Han har en otroligt dålig attityd och inställning. Han förstörde även för hela laget i slutspelet, på grund av det jag nämde.Madferit skrev:Hoppas Wikegård ( på ett sätt, på alla andra sätt inte ) skriver på för Hv71 då får vi tillbaka Stefan Petterson
Dessutom är han OTROLIGT pengakåt.
Finns väl förövrigt ingen spelare som blir lika glad över att göra mål på DIF som han blir.
ingen pettersson i DIF tack.
dock skall det sägas att det är den typen av spelare, tänker då på rena hockeykunskaper, som det saknas en hel del av i dagens lag. Målskyttar med stark skridskoåkning samt duktiga på att tackla. Denna typ av spelare saknas tyvärr helt i DIF just nu och kunde vi bara få tag på en kjellbergare, behålla nuvarande trupp samt komplettera med en bra offensiv back så når vi slutspel nästa säsong.
dock skall det sägas att det är den typen av spelare, tänker då på rena hockeykunskaper, som det saknas en hel del av i dagens lag. Målskyttar med stark skridskoåkning samt duktiga på att tackla. Denna typ av spelare saknas tyvärr helt i DIF just nu och kunde vi bara få tag på en kjellbergare, behålla nuvarande trupp samt komplettera med en bra offensiv back så når vi slutspel nästa säsong.
-
Aa han var riktigt bra den tid han fick spela. Han har ju inte varit någon vidare poängmaskin i ES,men kan det släppa till nästa säsong? Jag tror faktiskt det.spiik skrev:kul att J20 vann ikväll och att Engqvist gjorde 1+1!
Vi närmare eftertanke var jag riktigt impad av honom på slutet av serien.
Han kan blir riktigt intressant att följa nästa säsong!
Jag vet att han är ung så man ska ju inte kräva att hans ska göra mycket poäng,sedan får han ju som sagt inte alltför mycket speltid. Men jag anser endå att han borde kunna göra fler poäng,men samtidigt så var det ju "bara" en kedja som producerade i år.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Jag instämmer till 100%!Lee Harvey Oswald skrev:Då skulle jag allvarligt överväga att börja hålla på Huddinge.Madferit skrev:Hoppas Wikegård ( på ett sätt, på alla andra sätt inte ) skriver på för Hv71 då får vi tillbaka Stefan Petterson
Stefan Pettersson önskar jag all olycka.
Han faller under kategorin "Dålig Människa", vill ALDRIG se karln med DIF-sköld på bröstet igen.
NÄVVER ÄVVER
Stefan Pettersson är en feg, vidrig, smutsig och allmännt osympatisk människa som har hittat likasinnade i "fri religösa" HV 71.