Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Ger mig fan på att om vi går till slutspel kommer typ Cehlin att explodera och göra en helvetes massa poäng vilket gör att vi tappar honom till NHL (AHL).
Fast den där känslan har åtminstone jag haft i flera säsonger nu, men det vill ju aldrig lossna på allvar för Sillen... så nära, men ändå inte. Han har definitivt potentialen som vi alla konstaterat gång på gång men tror det är väldigt mycket en mental fråga.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Vore väl fantastiskt om han exploderade i ett eventuellt slutspel. Det är då man vill att spelarna ska vara bra.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

jensa öhling skrev:Vore väl fantastiskt om han exploderade i ett eventuellt slutspel. Det är då man vill att spelarna ska vara bra.
Självklart. Känns lite som att gå miste om konfekten bara. Varit medioker i ett par säsonger. Göra 10-15 riktigt bra matcher och sen dra.

Men som sagt så skulle det vara grymt kul.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:Att Solna har taskig ekonomi är knappast någon spekulation.

Nylander lär vara betydligt dyrare än Pavlikovsky; det tror jag de allra flesta inser. Han vill med stor sannolikhet kräma ur det sista han kan tjäna under sin aktiva karriär... det är ju inte direkt så att han har en sådär fantastiskt stark anknytning till Aik heller att han spelar gratis (vad är det, typ 2 eller kanske t.om 1 säsong han spelat där).

Tror det är 99% sannolikhet det handlar om en pengafråga.
Det har föga med DIF att göra men måste återknyta till det här, fy fan vad jag skulle vara less på tillvaron som SSK-fan (det skulle man vara alldeles oavsett det här but you get my point...): Här har de samlat in pengar bland fans & sponsorer för att ro värvningen av Nyllet i hamn, så säger han att han aldrig skulle kunna tänka sig att spela i allsvenskan:
http://hockey.expressen.se/nyheter/1.26 ... mmer-ifran

Stämmer den där artikeln så är det en käftsmäll mot SSK-folk. Vem är agenten som SSK har förhandlat med? Vilken soppa.

Jag är fortfarande helt övertygad om att Nylander har helt bisarra löneanspråk och att det främst var därför övergången till Solna sprack.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:Att Solna har taskig ekonomi är knappast någon spekulation.

Nylander lär vara betydligt dyrare än Pavlikovsky; det tror jag de allra flesta inser. Han vill med stor sannolikhet kräma ur det sista han kan tjäna under sin aktiva karriär... det är ju inte direkt så att han har en sådär fantastiskt stark anknytning till Aik heller att han spelar gratis (vad är det, typ 2 eller kanske t.om 1 säsong han spelat där).

Tror det är 99% sannolikhet det handlar om en pengafråga.
Det har föga med DIF att göra men måste återknyta till det här, fy fan vad jag skulle vara less på tillvaron som SSK-fan (det skulle man vara alldeles oavsett det här but you get my point...): Här har de samlat in pengar bland fans & sponsorer för att ro värvningen av Nyllet i hamn, så säger han att han aldrig skulle kunna tänka sig att spela i allsvenskan:
http://hockey.expressen.se/nyheter/1.26 ... mmer-ifran

Stämmer den där artikeln så är det en käftsmäll mot SSK-folk. Vem är agenten som SSK har förhandlat med? Vilken soppa.

Jag är fortfarande helt övertygad om att Nylander har helt bisarra löneanspråk och att det främst var därför övergången till Solna sprack.
Vilken tragisk förening, herregud..

Och om Solna inte hade råd. Varför skulle då SSK klara sig på ett erbjuda några hundra tusen? Och då dessutom erbjuda spel i en lägre serie.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Vilken tragisk förening, herregud..

Och om Solna inte hade råd. Varför skulle då SSK klara sig på ett erbjuda några hundra tusen? Och då dessutom erbjuda spel i en lägre serie.
Ja, inte fan har det skötts snyggt inte...

Sen har väl iofs inte Solna gått ut officiellt och sagt att de inte har råd, men jag har hela tiden varit övertygad om att så var fallet. Nylander ser sig själv fortfarande som en riktig stjärna och lär kräva betalt därefter i vilket fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:

Sen har väl iofs inte Solna gått ut officiellt och sagt att de inte har råd, men jag har hela tiden varit övertygad om att så var fallet. Nylander ser sig själv fortfarande som en riktig stjärna och lär kräva betalt därefter i vilket fall.
Ja, men går inte från Nylander till Pavlikovsky på grund av att den sistnämnda skulle vara en bättre spelare. Givetvis handlar det om pengar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Ja, men går inte från Nylander till Pavlikovsky på grund av att den sistnämnda skulle vara en bättre spelare. Givetvis handlar det om pengar.
Folk här försökte ju dock få det till att han hade så stort Aik-hjärta och skulle spela där mer eller mindre gratis, vafan, karln har väl gjort typ 2 max 3 säsonger i Solna?

Officiellt ville ju Gozzi få det till att Nyllet hade "så svårt att bestämma sig" men det handlade som sagt givetvis om att konkursboe't Aik hockey inte kunde punga ut med de stålar som Herr Nylander krävde.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Folk här försökte ju dock få det till att han hade så stort Aik-hjärta och skulle spela där mer eller mindre gratis, vafan, karln har väl gjort typ 2 max 3 säsonger i Solna?

Officiellt ville ju Gozzi få det till att Nyllet hade "så svårt att bestämma sig" men det handlade som sagt givetvis om att konkursboe't Aik hockey inte kunde punga ut med de stålar som Herr Nylander krävde.
Svaret är EN säsong i Solna. Är väl samma sak som med Sundin.

I övrig tycker jag det där med "han har hjärta och skulle förmodligen kunna spela gratis" är en sjukt argument som faktiskt många använder sig av. Detta är deras jobb och deras karriär varar 10-20 år max. Skulle en spelare gå med på att straffas för att han har klubbhjärta genom att inte få betalt? Lojalitet och hjärta är väl snarare något man ska få lite extra betalt för. Nu ville jag ju också ha in Linkan men tror inte för en sekund på att han skulle gått med på att spela i DIF för under 100k i månaden, inte alls. Förmodligen inte ens för under 150-200.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Svaret är EN säsong i Solna. Är väl samma sak som med Sundin.

I övrig tycker jag det där med "han har hjärta och skulle förmodligen kunna spela gratis" är en sjukt argument som faktiskt många använder sig av. Detta är deras jobb och deras karriär varar 10-20 år max. Skulle en spelare gå med på att straffas för att han har klubbhjärta genom att inte få betalt? Lojalitet och hjärta är väl snarare något man ska få lite extra betalt för. Nu ville jag ju också ha in Linkan men tror inte för en sekund på att han skulle gått med på att spela i DIF för under 100k i månaden, inte alls. Förmodligen inte ens för under 150-200.
Trodde faktiskt det var åtminstone 2 säsonger , men herregud...

Jag kan inte annat än instämma. Tycker också att det är ett hån mot äldre spelare som hjälpt klubben tidigare att tro att man helt plötsligt skulle gå under sitt marknadsvärde bara för "att vara snäll". Hockey är ingen social verksamhet där spelarna utövar välgörenhet genom att spela en säsong för en flaska shampo och ett par nyslipade skridskor.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: Svaret är EN säsong i Solna. Är väl samma sak som med Sundin.

Trodde faktiskt det var åtminstone 2 säsonger , men herregud...

Jag kan inte annat än instämma. Tycker också att det är ett hån mot äldre spelare som hjälpt klubben tidigare att tro att man helt plötsligt skulle gå under sitt marknadsvärde bara för "att vara snäll". Hockey är ingen social verksamhet där spelarna utövar välgörenhet genom att spela en säsong för en flaska shampo och ett par nyslipade skridskor.
"Du med hjärta för klubben borde kunna tänka dig att spela för mindre pengar än legoknekten från Kanada vi nyss signade, även fast ni är lika bra, för du älskar klubben mer än honom"
typ
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Djurgården bör definitivt vara intresserade av Nyllet.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Nja, jag vet inte. Jag har en känsla av att han är en sån som kostar mer än han smakar.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Nyllet skulle garanterat tillföra en hel del i vilket ES-lag som helst, men han lär knappast spela för kaffepengar.
LUJA

Inlägg av LUJA »

pulverapa skrev:
LUJA skrev:Hej

Är det någon mer än jag som har reagerat på att Daniel Brodin match efter match får så lite speltid.. Under säsongen har han flera gånger fått 0min speltid. Igår hade han 3:59. Jag vet att han inte har bevisat så mycket under säsongen,men han måste ju få speltid om han ska hitta självförtroendet igen.. Känns som vissa spelare aldrig behöver vara orolig,medan andra får försöka bygga upp förtroendet direkt när de gör ett misstag. Hade samma känsla för Nicklas Danielsson. Är han småskadad eller????
Mjo du har en poäng, fast Nicke D är och var ju en målskytt åtminstone så det är väl inte så konstigt att han kommit igång lite nu. Brodin är ju bara en brunkare.
Roligt att han fick göra 2poäng idag.. Hoppas han får lite självförtroende nu....
Låst