Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av crike »

BaronVonDif skrev:
crike skrev:
Jim Morrison skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -ett-break

Skönt att få på papper också. Rätt uppenbart att snibben har tappat gnistan för hockey.

Vilka riktiga rubrikrövarsättare dom är. "Hardy säger upp sig...". Inte fan säger han upp sig, hans kontrakt går ut och jag tror att ingen part hade för avsikt att förlänga det.
Visst dom vill att vi ska klicka på artiklarna och man kan ju vinkla saker och ting men det där är ju en ren lögn.

Även föreningen vill nog ha ett nytt ansikte. Min tro är att det blir det blir en lite mer medialt vänlig inställd person eller iaf en person som kan tänka sig att fronta media oftare än vad Hardy gjort.
Nja, snarare är det viktigast att ha en tränare som får ett dyrt lag att prestera på isen. Både Wikegård och Challe är ju exempel på media kåta tränare som gärna vill se sig själva i tv rutan och skapa rubriker men resultatet på isen har ju inte överglänst Hardy för det.
Jag skrev på inget sätt att detta var det viktigaste när man tittar efter en ny tränare. Utan jag tror bara att en av de saker som ledningen vill ha i kommande tränare är en tränare som kan hantera media på ett sådant sätt att DIF får lite mer positiv publicitet som även går att använda gentemot sponsorer. Märk väl nu att detta lägger jag inga värderingar i men jag tror att det kan spela roll för de styrande i DIF hockey.

Tror fortfarande att Challe/Falk i någon form kommer finnas i båset 2012/2013.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Kanske gammal nyhet, ber om ursäkt isåfall men Stefan Söder är helt klar Kallinge/Ronneby. Verkar tagit över kontraktet helt och inget lån alltså.

http://www.krif-hockey.net/nyheter/stef ... rif-hockey
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Crashmash skrev:Kanske gammal nyhet, ber om ursäkt isåfall men Stefan Söder är helt klar Kallinge/Ronneby. Verkar tagit över kontraktet helt och inget lån alltså.

Bra lösning för Stefan. Tror att han kommer att imponera.
Född till sportchef.
encore

Inlägg av encore »

android skrev:
Crashmash skrev:Kanske gammal nyhet, ber om ursäkt isåfall men Stefan Söder är helt klar Kallinge/Ronneby. Verkar tagit över kontraktet helt och inget lån alltså.

Bra lösning för Stefan. Tror att han kommer att imponera.

Jag bor i Kallinge och kan säga att dom var extremt nöjda med Arvid Strömberg, tråkigt att han fick lämna, men hopppas Stefan imponerar lika mycket här nere! Snart uppe i Allsvenskan ju :)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Undertecknad skulle gärna se Tommy Albelin en någon tränarroll för osskommande säsong.

Killen har varit i DIF förut, men har samtidigt säkert mängder med erfarenehter från NHL som vi skulle kunna dra nytta utav.

Inget ont om vare sig Falken eller Challe, men jag vill ha in någon som kan komma in med lite nya och fräscha idéer.

Challe kommer alltid vara en stor hjälte för mig, men han precis som Wikegård känns inte direkt som vare sig nytt eller spännande och jag ställer mig helt enklet frågande till om de kan ta laget ett steg till i rätt riktning...
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Billx skrev:
carne skrev:
18DIF91 skrev:Egentligen borde klacken bara utebli från en match, i ren protest mot hur laget sköts för stunden.
Verkar bara vara jag som är emot sådana sorters protester.
Jag är med EMOT. Alla som kan ska dit. Alltid Oavsett.

EDIT: Dock så tror jag också att det skulle märkas mer än något annat, men så gör vi inte.
Det är ett effektivt sätt att visa att man inte gillar det som de håller på med.

Eller alternativt, att klacken är knäpptysta en hel period, det skulle kunna fungera också.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

ang. Hardy
– Han säger att han ska ta ett sabbatsår, han har ju haft två sabbatsår i stort sett här i Djurgården där han inte gjort ett smack. Det blir tre på raken för honom, säger Wikegård i Canal Plus.
– Det är ju så, han har ingen passion. Jag är lite orolig också för att grabbarna ska känna att det blir ännu lägre energi i båset och spelarna får ta ännu större ansvar.
signed Wikegård. Klockrent. Hardy har verkligen fört oss ned i skiten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Skulle gärna sett Wikegård tillbaka, eller Lillis Lundh. Sen beror de på om Johansson och Monten stannar också, men jag skulle absolut inte vilja ha Challe som ny tränare.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

DIFDIF skrev:Skulle gärna sett Wikegård tillbaka, eller Lillis Lundh. Sen beror de på om Johansson och Monten stannar också, men jag skulle absolut inte vilja ha Challe som ny tränare.
Lillis är väl den coach som fått sparken flest gånger under 2000-talet?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Hardy Nilson sa i Canal + studion igår något i stil med på frågan om det behövs förstärkningar, " En stor defensiv back och en riktigt bra spelare i powerplay hade vi inte tackat nej till" Rätt komiskt att man nobbar Linkan så säger Hardy själv att han gärna ser någon duktig i powerplay.
Steef

Inlägg av Steef »

Christopher J skrev:Hardy Nilson sa i Canal + studion igår något i stil med på frågan om det behövs förstärkningar, " En stor defensiv back och en riktigt bra spelare i powerplay hade vi inte tackat nej till" Rätt komiskt att man nobbar Linkan så säger Hardy själv att han gärna ser någon duktig i powerplay.

Vill minnas att han sa Center dock.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Intressanta tankar från Wikegård angående Tommy Albelin.

En Djurgårdare från början som varit assisterande i NHL , OS och AHL. Känns som ett spännande alternativ.

Challe och Albelin nästa år?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Billx skrev:Intressanta tankar från Wikegård angående Tommy Albelin.

En Djurgårdare från början som varit assisterande i NHL , OS och AHL. Känns som ett spännande alternativ.

Mmm, men har svårt att se att någon av dom skulle finna sig i en andraroll i ES...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Billx skrev:Intressanta tankar från Wikegård angående Tommy Albelin.

Snarare Albelin/Falk isåfall.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Christopher J skrev:Hardy Nilson sa i Canal + studion igår något i stil med på frågan om det behövs förstärkningar, " En stor defensiv back och en riktigt bra spelare i powerplay hade vi inte tackat nej till" Rätt komiskt att man nobbar Linkan så säger Hardy själv att han gärna ser någon duktig i powerplay.
Han sa att han inte skulle tacka nej till en offensiv center som kan styra och ställa i PP. Inte forward.

Nog för att Linkan skulle kunna göra det ändå, men rätt skall vara rätt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst