Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Bjurre »

Ser hellre Holmgren och Wikegård
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Nu lämnade ju tyvärr Wikegård SVT bland annat för att slippa åka på JVM. Tyvärr.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Helt off topic, men Härenstam tycker jag är kass.
Staten

Inlägg av Staten »

Hört att Victor Muller är ledig. Vi kan behöva en trollkarl.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Staten skrev:Hört att Victor Muller är ledig. Vi kan behöva en trollkarl.
Vdn på Spyker? vilken trollkarl du
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Staffan Kronwall
Andreas Engqvist
Daniel Fernholm

Drömnamnen till nästa säsong. Tänkte på detta när jag såg Engqvists Tweet idag gällande att han ville ha en tidig julklapp i form av en derbyvinst. Jävlar i helvete vad jag saknar honom.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Billx skrev:Staffan Kronwall
Andreas Engqvist
Daniel Fernholm

Drömnamnen till nästa säsong. Tänkte på detta när jag såg Engqvists Tweet idag gällande att han ville ha en tidig julklapp i form av en derbyvinst. Jävlar i helvete vad jag saknar honom.
Kommer han hem nästa säsong är han given som kapten
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bjurre skrev:
Billx skrev:Staffan Kronwall
Andreas Engqvist
Daniel Fernholm

Kommer han hem nästa säsong är han given som kapten
Eh?
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -ett-break

Skönt att få på papper också. Rätt uppenbart att snibben har tappat gnistan för hockey.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -ett-break

Skönt att få på papper också. Rätt uppenbart att snibben har tappat gnistan för hockey.
Äh. Han går nog att övertala igen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vilka riktiga rubrikrövarsättare dom är. "Hardy säger upp sig...". Inte fan säger han upp sig, hans kontrakt går ut och jag tror att ingen part hade för avsikt att förlänga det.
Visst dom vill att vi ska klicka på artiklarna och man kan ju vinkla saker och ting men det där är ju en ren lögn.

Även föreningen vill nog ha ett nytt ansikte. Min tro är att det blir det blir en lite mer medialt vänlig inställd person eller iaf en person som kan tänka sig att fronta media oftare än vad Hardy gjort.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

crike skrev:

Vilka riktiga rubrikrövarsättare dom är. "Hardy säger upp sig...". Inte fan säger han upp sig, hans kontrakt går ut och jag tror att ingen part hade för avsikt att förlänga det.
Visst dom vill att vi ska klicka på artiklarna och man kan ju vinkla saker och ting men det där är ju en ren lögn.

Även föreningen vill nog ha ett nytt ansikte. Min tro är att det blir det blir en lite mer medialt vänlig inställd person eller iaf en person som kan tänka sig att fronta media oftare än vad Hardy gjort.
Nja, snarare är det viktigast att ha en tränare som får ett dyrt lag att prestera på isen. Både Wikegård och Challe är ju exempel på media kåta tränare som gärna vill se sig själva i tv rutan och skapa rubriker men resultatet på isen har ju inte överglänst Hardy för det.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det absolut viktigaste med en ny tränare borde vara vilken färg han har på sitt anteckningsblock.

Nä men allvarligt så tycker jag Hardy gör helrätt som kliver av, tycker redan det skulle ha skett inför den här säsongen (eller under pågående säsong, är väl inte för sent ännu för det om vi inte klättrar). Det absolut viktigaste måste vara att hitta en tränare som är engagerad, pushar & manar på spelarna, men som ändå har en pondus och ett gediget hockeykunnande.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Challe mediakåt? För att han jobbar åt viasat då eller?

(hoppas vi har olika krav för att kallas mediakåt)

Sen har Challe gjort det bra i de klubbarna han har varit i även fast truppen han haft har varit under medioker
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Pogue Mahone skrev:Challe mediakåt? För att han jobbar åt viasat då eller?

(hoppas vi har olika krav för att kallas mediakåt)

Sen har Challe gjort det bra i de klubbarna han har varit i även fast truppen han haft har varit under medioker
Syftade mest på dom pinsamma trav programmen för tv 4 där han gjorde allt för att komma med i bild.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst