SirDIFalot skrev:
Men för helvete, skilj på vad Montén och JJ säger. Tränarna kommer förstås säga att det är nöjda men den trupp de har.
Det är väl självklart att man kallar in en redan kontraktad spelare som är i matchform. Det betyder förstås inte att man slutar leta backvärvning. JJ sa ju förfan att man skulle kalla upp Kim, samt leta efter en back.
Okej. Men jag undrar fortfarande, om det inte kommer in en ny back utan det bara blir Lennhammer, vem ska då ta Printz roll? Är du då nöjd med ledningens agerande? Undrar bara.
Då har man väl förmodligen inte hittat rätt back på marknaden eller haft utrymme i budgeten. Så det är väl bara acceptera.
Men nej jag är inte nöjd med ledningen för att man har ätit upp hela budgeten med medelmåttor som Carlsson och Almtorp som är exakt den sortens spelare man ska undvika med den junisverksamheten vi har.
Nä. Dom har tre dagar på sig att försöka fixa Printz ersättare. För jag tycker fan inte om att Lennhammer ska vara den spelaren. Tyvärr kommer detta nog inte hända då alla källor säger att värvningsförsöken gick i stöpet och dom planerna är nedlagda. Tror inte dom hinner fixa någon på tre dagar heller, till vår kanske viktigaste match hittills. Jag menar, 0-5 senaste derbyt och 1-8 senaste matchen.
Och som du säger, nu passar det minsann att använda sig av juniorledet. Hade man bara haft samme tankebanor innan dom idiotiska värvningarna av SSK-patrasket så hade vi nog inte suttit här nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Som sagt, att man inte kunde värva Fernholm när han blev ledig är synd, mycket synd.
Nu får man nöja sig med en backsida som är alldeles för tunn.
Allt eftersom åren går börjar man inse att vi inte på långa vägar är redo att slåss om Guldet.
Vi saknar både kompetens och ekonomi.
Kommer självklart fortsätta följa och älska DIF men för mitt eget bästa får jag ta och tona ned förväntningarna/förhoppningarna om att vi inom kort ska bli Sveriges bästa lag.
Att vinna sm-guldet är på gränsen till en utopi för tillfället.
Tragiskt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jim Morrison skrev:Nä. Dom har tre dagar på sig att försöka fixa Printz ersättare. För jag tycker fan inte om att Lennhammer ska vara den spelaren. Tyvärr kommer detta nog inte hända då alla källor säger att värvningsförsöken gick i stöpet och dom planerna är nedlagda. Tror inte dom hinner fixa någon på tre dagar heller, till vår kanske viktigaste match hittills. Jag menar, 0-5 senaste derbyt och 1-8 senaste matchen.
Och som du säger, nu passar det minsann att använda sig av juniorledet. Hade man bara haft samme tankebanor innan dom idiotiska värvningarna av SSK-patrasket så hade vi nog inte suttit här nu.
Om vi värvar någon imorgon så tror jag knappast den spelaren petas in i derbyt direkt.
Billx skrev:Sen allt jävla gnäll på Järlan. Som att han betalar allt och väljer fritt vilka som ska komma och gå?
Befogat gnäll är värvningarna Almtorp och Carlsson, men fan inte om vi inte värvar en spelare under säsong.
Du tycker inte att någon ska värvas?`
Förklara.
Skrev jag det? Nej det gjorde jag inte. Klart jag vill ha förstärkning under denna kritiska period men jag menade bara att jag tycker det är lite väl mycket gnäll på Järlan.
Det är inte han som bestämmer allting gällande värvningar, finns plånbok,sportkommité och ledarstaben att ta hänsyn till. Dessutom ska det vara rätt och en välscoutad spelare.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Billx skrev:Sen allt jävla gnäll på Järlan. Som att han betalar allt och väljer fritt vilka som ska komma och gå?
Befogat gnäll är värvningarna Almtorp och Carlsson, men fan inte om vi inte värvar en spelare under säsong.
Du tycker inte att någon ska värvas?`
Förklara.
Alltså tror vissa att det går att bara värva och värva tills man är nöjda eller? Det finns en budget att hålla sig till. Och man har sagt att man letar en backvärvning. Vad fan är problemet?
Någon - Singularis. Inte värva och värva. Gör om gör rätt. Man har sagt en jäkla massa denna säsong. Just nu är det jävligt mycket snack och förbannat lite verkstad. Det är det som är problemet tycker jag. Det jag inte förstår är att du försvarar allt som Djurgårdens IF just nu håller på med.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Mäklaren skrev:Om en sportchef resonerar som SirDIFalot, ja då är det jävligt svårt att vinna några guld. Han resonerar ungefär som Järlefet.
Vilket syftar du på? Att inte panikvärva? Jag skulle verkligen inte bygga ett lag som Järlefeldt.
Passivitet, tålamod, nöjdhet. Och ja, jag tycker faktiskt att man även utåt kan såga laget. Inga problem. Då blir det en ''nu jävlar''-känsla i gruppen som aldrig uppkommer om man aldrig får veta hur dålig man är.
Mäklaren skrev:Om en sportchef resonerar som SirDIFalot, ja då är det jävligt svårt att vinna några guld. Han resonerar ungefär som Järlefet.
Vilket syftar du på? Att inte panikvärva? Jag skulle verkligen inte bygga ett lag som Järlefeldt.
Passivitet, tålamod, nöjdhet. Och ja, jag tycker faktiskt att man även utåt kan såga laget. Inga problem. Då blir det en ''nu jävlar''-känsla i gruppen som aldrig uppkommer om man aldrig får veta hur dålig man är.
Men varför lackar folk just nu? För att man kallar tillbaka Lennhammer? Är det bättre att spela en uppenbarligen sämre back från J20 (där Gustafsson ses som bästa back) ?
Det finns ju INGENTING som säger att man slutat leta en back eftersom man kallat hem Lennhammer. Det sa ju dessutom Järlan att man skulle göra i samma artikel som han sa att man letar efter en backförstärkning.
Ett sorgligt konstaterande men Djurgården Hockey är för närvarande ett skämt!
Denna ledning kommer leda oss i graven medan vi gladeligen tittar på. Bara jag som ser vissa skrämmande likheter mellan Djurgården Hockey och Hammarby Fotboll? Nepp dags att städa i våra led, Micke Johansson ska sparkas för ren brist på intelligens och respekt mot supportrar, Hardy för att gubben är slut och Järlan för att han har varit Hardys bitch utan de minsta klagomål.
SirDIFalot skrev:Men varför lackar folk just nu? För att man kallar tillbaka Lennhammer? Är det bättre att spela en uppenbarligen sämre back från J20 (där Gustafsson ses som bästa back) ?
Det finns ju INGENTING som säger att man slutat leta en back eftersom man kallat hem Lennhammer. Det sa ju dessutom Järlan att man skulle göra i samma artikel som han sa att man letar efter en backförstärkning.
Vad är problemet?
Kan du länka den artikeln?
Förmodligen lackar folk för att de blåser upp det så förbannat. "HET Lennhammer tränar med DIF igen" när han inte verkar vara så väldigt het i Almtuna. Sen är det väl nerver också. Det går inte att oroa sig när det inte händer någonting inför ett derby och x antal jävligt viktiga matcher framöver.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66