Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Det absolut viktigaste för nästa år men som troligen inte kommer ske är ju förändringar på ledarsidan.
Känslan är att dessa tre inte har vad som krävs, iallafall inte tillsammans.
Det är för svagt. Vi borde försöka få in något mer meriterat till Kimby och släppa Honken eller Patrik.
Jag är mest orolig för det där, oavsett vilka spelare som kommer in.
Alberget1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Alberget1891 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-03-24 17:59:35 Det absolut viktigaste för nästa år men som troligen inte kommer ske är ju förändringar på ledarsidan.
Det är för svagt. Vi borde försöka få in något mer meriterat till Kimby och släppa Honken eller Patrik.
Printz är ju ledig snart.
Mash

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mash »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-03-24 17:59:35 Det absolut viktigaste för nästa år men som troligen inte kommer ske är ju förändringar på ledarsidan.
Vad har du haft för förväntningar, egentligen?

Kimbys första år: SHL avancemang.
Kimbys andra år: Play-in i SHL och säkrat SHL-kontrakt med god marginal.

Detta med en skadedrabbad trupp bägge åren samt bristande spelarmaterial. Jag tycker ni som klagar på tränarteamet är otacksamma och verklighetsfrånvända. Vi har fått bästa möjliga utfall på Kimbys 2 år. Finns en del att arbeta på helt klart, men låt de jobba på det. Det är ett maraton, inte en sprint.

Av ren nyfikenhet. Vem/vilka skulle du vilja ha istället som kan uträtta större resultat än Kimby & Co gjort?
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Donkels-3.0 »

SirDIFalot skrev: 2026-03-24 17:48:23 Varför håller alla Fred Nord så högt? Själv gissar jag att vi släpper honom och han får svårt att få ett kontrakt i HockeyAllsvenskan. Även om jag såklart hoppas det blir bra osv.
Den vanliga inavelsteorin. Han är son till en legendar och därför ska han ha kontrakt baserat på en betydelselös match mot Skellefteå. Tror att han går till allsvenskan möjligt om vi går på 9 backar att han kan bli aktuell men för hans egen utveckling bör han hitta en klubb i HA
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Mash skrev: 2026-03-24 18:15:44

Detta med en skadedrabbad trupp bägge åren samt bristande spelarmaterial. Jag tycker ni som klagar på tränarteamet är otacksamma och verklighetsfrånvända. Vi har fått bästa möjliga utfall på Kimbys 2 år. Finns en del att arbeta på helt klart, men låt de jobba på det. Det är ett maraton, inte en sprint.

Av ren nyfikenhet. Vem/vilka skulle du vilja ha istället som kan uträtta större resultat än Kimby & Co gjort?
Av ren nyfikenhet, mer exakt, vad kräver man att dom skulle göra? För att exempelvis ”vara lika bra” som Hermansson är i sin första säsong? Ja, föreningen kanske mer är ett självspelande piano där, men det är ju knappast hans förtjänst att det går så pass bra, dvs knappast Kimbys fel att det gått så pass dåligt ibland hos oss.
In Wikegård we trust!
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Snively- Björck - NY(Matej Stransky)
Weissbach- Vejdemo - Hudon
Stockselius- Josefson- Gunler
Grewe- Salsten - Pettersen

Blomgren, Nordmark, Drott
(Krüger är en bonus, på plan så även som ASS i båset)

Gustafsson- Lindström
Holm- Carlsson
Sissons- JP

Wilhelm Hallquist, Blixt
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2026-03-24 17:48:23 Varför håller alla Fred Nord så högt? Själv gissar jag att vi släpper honom och han får svårt att få ett kontrakt i HockeyAllsvenskan. Även om jag såklart hoppas det blir bra osv.

– Fred är en superdjurgårdare både som spelare och person. Det vore synd att bara släppa honom/ Due- Boije.

Fred Nord är färdig som junior
Fred Nord fyller 20 år senare under 2026 och är färdig som junior. Djurgården har en tanke om att låta upp till tre av 06:orna som Fred Nord spela kvar i J20 som överåriga juniorer.

Men det säger Fred Nord nej till.

– Jag kommer inte att spela J20-hockey ett år till i alla fall. Det kommer jag inte att göra. Det här är världens bästa utbildning och så, men fyra år här nu, det räcker gott, säger han om sin juniortid.

Han fortsätter:

Vill ta nästa steg – lånas ut?
– Det är dags att ta nästa steg. Sedan om jag skulle få vara kvar i Djurgården – det skulle jag aldrig tacka nej till. Det spelar ingen roll vad de skulle lägga fram. Det skulle man aldrig tacka nej till.

Ett alternativ är att skriva A-lagskontrakt med Djurgården för att sedan om möjligt bli utlånad.

– Det har snackats lite grann om det, men det där får du fråga (Mikael) Tellqvist (agenten) om.

Fred Nord fortsätter:

– Vad som än händer nästa år kommer det bli kul. Jag känner att jag har stärkt mina aktier helt okej, trots att det var lite otur där i början på säsongen. Jag missade landslaget med körtelfeber och allt vad det var.

– Det ska bli kul att spela slutspel med J20, en sista push, och gå för mitt tredje guld och första guld för den här gruppen. Det ska bli kul.

https://hockeynews.se/nyheter/efter-dif ... m-kontrakt
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-03-24 18:55:15, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Alberget1891 skrev: 2026-03-24 18:13:00
Printz är ju ledig snart.
Är redan klar för DIFs ungdsomslag?

https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... ll-for-dif
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-03-24 18:51:44, redigerad totalt 2 gång.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Mash skrev: 2026-03-24 18:15:44

3 torskar till på fisk. Så kanske Robban blir ledig? Ass till Kimby:-)?
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Disciplinnämnden »

Klart med Holm 2år:

-Det är ingen slump!
Användarvisningsbild
Ohddan

Silly Season 2026/27

Inlägg av Ohddan »

Han ser överlycklig ut. Glimrar :D
Mash

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mash »

Ohddan skrev: 2026-03-24 19:22:58 Han ser överlycklig ut. Glimrar :D
Som ett barn på julafton som får mjuka paket :lol:
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Knickedick skrev: 2026-03-24 18:39:51 Snively- Björck - NY(Matej Stransky)

Gustafsson- Lindström
Holm- Carlsson
Sissons- JP

Wilhelm Hallquist, Blixt
Jag tror också det kan finnas ett guldkorn i Wilhelm Hallquisth, i en bra miljö med bra tränare, inte i HV 71 och nu senast under rikssopan Andreas Johansson. Skulle inte ha någonting emot att chansa på att ta in honom det kan vara en väldig low risk high reward för den sportchef som har ett skarpt öga.
Spela fult
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

diftobbe89 skrev: 2026-03-24 19:43:34

Gustafsson- Lindström
Holm- Carlsson
Sissons- JP

Wilhelm Hallquist, Blixt
Jag tror också det kan finnas ett guldkorn i Wilhelm Hallquisth, i en bra miljö med bra tränare, inte i HV 71 och nu senast under rikssopan Andreas Johansson. Skulle inte ha någonting emot att chansa på att ta in honom det kan vara en väldig low risk high reward för den sportchef som har ett skarpt öga.
Jag tror han skulle må bra av att komma till ett lag som har lite positiva vibbar. Han har inte fått den utveckling jag trodde. Som du säger så är det ganska low risk, high reward….
Faller det väl ut kan det bli en kille vi kan ha stor nytta av i många många år framöver.

Ett annat namn jag kollar på nu är Rocky Langvardt som kanske kan bli ett billigt alternativ om Leksand åker ur.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Knickedick skrev: 2026-03-24 20:05:19
diftobbe89 skrev: 2026-03-24 19:43:34

Gustafsson- Lindström
Holm- Carlsson
Sissons- JP

Wilhelm Hallquist, Blixt
Jag tror han skulle må bra av att komma till ett lag som har lite positiva vibbar. Han har inte fått den utveckling jag trodde. Som du säger så är det ganska low risk, high reward….
Faller det väl ut kan det bli en kille vi kan ha stor nytta av i många många år framöver.

Ett annat namn jag kollar på nu är Rocky Langvardt som kanske kan bli ett billigt alternativ om Leksand åker ur.
Ja, Hallquisth har väl väl varit sjundeback mycket i tälje utan att få så många byten. Den gamla stofilen Andreas Johansson kör alltså hellre med Ahnelöv, Arell, Albin Carlsson OCH Windlert före :lol: så jävla defensiv uppställning hade man väl knappt -94. Herregud vilken sopa till tränare.
Spela fult
Skriv svar