Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2021-12-03 22:13:16 Men alltså tolkar jag det rätt att det bara har att göra med C:et!?! :shock:

Alltså. Vad är det för fel med att prata med varandra som vuxna människor och reda ut eventuella meningsskiljaktigheter!?? :?:

Trodde i mitt stilla sinna att en inofficiell/officiell anmälan med utomstående HR konsulter å hela baletten måste ha en eller flera till dimensioner.

Hoppas att jag fattat det här helt fel å det finns fler dimensioner än ett C och hur det blev omfördelat.
Helt klart en spricka. Läser man vad Barry, klubben och Videll säger och lägger ihop det här med folk som inte är ombytta mm så finns det ju indikationer på att Barry inte lämnade för att ge killarna en boost utan för att det finns konflikter.

Sen tillkommer det bekräftade uppgifter från klubben att Videll utsatts för hot av "fans" och att man inte kunnat garantera säkerheten och inte velat spä på det ytterligare
och att även Jocke står i skottgluggen som bara spär på det hela.

Grattis till "kvartssamtalsmupparna" för övrigt. Solnapack.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Alltså Videll ville vara C och ha med det i cv:t inför nästa klubbs löneförhandling när vi går ner i allsvenskan. När han blev ifråntagen det så blev han sur. Sura människor gör ofta dumma saker.

Gör det inte så komplicerat.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

Jesus, what a shit show...

Alla inblandade glappar till tidningarna så att den här sprickan verkligen sker inför öppen ridå.

Villka är vi? Brynäs??

Inget av detta borde öht kommit ut, och då är jag den första att gnälla på taskig kommunikation från föreningen.

Nu måste samtliga inblandade sätta sig ner och lösa en pissig situation, nu.

Att några plattnackar dessutom verkar tycka att det är en bra idé att börja hota ledande spelare hjälper verkligen... Morons!!

För att citera Helan och Halvan: "Another fine mess you've put us in"
It's the hope that kills you.
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

#10 skrev: 2021-12-03 16:13:11
Praetori skrev: 2021-12-03 16:09:57
#10 skrev: 2021-12-03 16:06:19 Jockes ”tal” känns mer som att nån i paradise hotel får en snefylla, #fucking
Har du aldrig varit med om att en lagkapten brinner av i omklädningsrummet?
Detta var rätt snällt med tanke på hur det kan (eller kunde ska jag nog säga) låta back in the days. :lol:
Ähh, jo det har jag, och det jag skrev var att det här mest lät töntigt, som nån 21 åring från nån dockusåpa får ett frispel
Såå sjukt pinsamt!! Ingen med goda ledaregenskaper och förmåga att leda i förändring skulle uttrycka sig på det sättet, oavsett bransch. Hur kan man vara så sjukt insiktslös och tro att man kan få med sig folk genom att genom att gapa på ett sånt infantilt sätt. Nope Jocke, du har noll förtroende kvar och dags att lämna nu. Snacka går ju, men snacka så det går, det går inte!
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

daaviid skrev: 2021-12-03 16:53:15 Jag förmodar att flertalet skribenter här inne hellre skulle må dåligt på sin arbetsplats och stoppa huvudet i sanden, istället för att eventuellt få till en utredning som kan visa om problemet ligger hos er själva eller hos den eventuella ledningen. Arbetsmiljö är en ganska så viktig punkt, men det vore ju tragiskt om något kom upp till ytan så att andra arbetskamrater/fans behöver skruva lite på sig.
Ponera att en av zebrorna i SHL hade tvärt blivit av med rollen som huvuddomare, och blivit förpassad till att vara linjedomare pga usel insats. Då jävlar i mig hade det blivit rabalder pga arbetsmiljöproblematik!
Stolt, men aldrig nöjd
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Vad är det jävla pack som hotar Videll
Dom slår säkert kvinnor o barn oxå
The DIF ONE
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Kan folk sluta använda uttryck som att detta är ”pinsamt” för att så många uttrycker sig.

DIF har gjort ett officiellt uttalande, inget mer och helt i enlighet med vad som bör göras.

Videll har uttalat sig, om än lite grinigt men ändå förståeligt att huvudpersonen gör det.

Barry blir intervjuad och har en sansad ton när han beskriver det från sitt håll.

Någon mer? Nej.

Fullt rimligt detta.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Wishes skrev: 2021-12-04 02:07:44 Såå sjukt pinsamt!! Ingen med goda ledaregenskaper och förmåga att leda i förändring skulle uttrycka sig på det sättet, oavsett bransch. Hur kan man vara så sjukt insiktslös och tro att man kan få med sig folk genom att genom att gapa på ett sånt infantilt sätt. Nope Jocke, du har noll förtroende kvar och dags att lämna nu. Snacka går ju, men snacka så det går, det går inte!

Det här var en jävla massa år sedan och har ingenting med dagens situation att göra. Var var din avgå-kommentar när vi var i final? Det här hade ju fortfarande hänt då.

Klimatet har ändrats i omklädningsrummen även om man ändå måste tillåta att en ledande spelare går in och markerar när spelet är på löjligt låg nivå. Språket som Jocke använde tror jag inte används på samma sätt men med den adrenalinnivån han hade och ilskan han kände så kan det säkerligen komma ut några svordomar även idag från en spelare i motsvarande position…även om det knappt känns som om någon i dagens DIF gör det.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

GULD skrev: 2021-12-04 06:12:05 Vad är det jävla pack som hotar Videll
Dom slår säkert kvinnor o barn oxå
Små pojkar med små hjärnor och stora egon.
Dålig triangel.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Gårdagens positiva nyheter har ju försvunnit. Liam gör fyra mål mot Leksand i J20.

Låt han nu sluta härva i J20. Sätt han i någon av de två första kedjorna och ge han förtroende.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

crike skrev: 2021-12-04 07:53:47 Gårdagens positiva nyheter har ju försvunnit. Liam gör fyra mål mot Leksand i J20.

Låt han nu sluta härva i J20. Sätt han i någon av de två första kedjorna och ge han förtroende.
Tyckte han såg vrålpigg ut när han fick spela i tredje sist
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

#10 skrev: 2021-12-04 08:11:20
crike skrev: 2021-12-04 07:53:47 Gårdagens positiva nyheter har ju försvunnit. Liam gör fyra mål mot Leksand i J20.

Håller med, bra fart och inställning! Det borde utnyttjas mer..
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Buford skrev: 2021-12-04 08:37:04
#10 skrev: 2021-12-04 08:11:20

Håller med, bra fart och inställning! Det borde utnyttjas mer..
Jag vill ha han i det närmaste vi kommer en Järnkamins-kedja men har svårt att hitta två partners till honom 😂
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

crike skrev: 2021-12-04 07:37:30 Kan folk sluta använda uttryck som att detta är ”pinsamt” för att så många uttrycker sig.

DIF har gjort ett officiellt uttalande, inget mer och helt i enlighet med vad som bör göras.

Videll har uttalat sig, om än lite grinigt men ändå förståeligt att huvudpersonen gör det.

Barry blir intervjuad och har en sansad ton när han beskriver det från sitt håll.

Någon mer? Nej.

Fullt rimligt detta.
Nej, hela situationen är varken rimligt el. harmoniskt i mina öron/ögon. Om utredningen är “klar” då ska det inte komma fram nya saker från olika håll mellan dessa huvudpersoner.

Sen om du uppfattar det positivt…fine! Men jag tycker det bara blir värre och värre.

Jag hade uppskattat en gemensamt uttalande ist för att dem gör olika uttalanden och det framkommer om saker som splittringar inom gruppen. Om allt är bra, varför ens gå ut med sådan information. Det läggs bara på mer bränsle och frågetecken ist för att man ska fokusera på väsentliga. Hela situationen med Videll känns inte klar el. att man kommit fram till en bra lösning.

Personligen hade jag önskat att man tillsammans(Jocke/Videll) hade tillkallat en presskonferens där man pratar om situationen ist för att läsa detta i tidningen.

Det är ju inte direkt att det osar harmoni efter gårdagens ”nya” uttalanden än det var innan. Det är ju en fantastisk PR för DIF.

Igen, om du uppfattar detta bra..jippi. Men du kan inte säga hur andra ska uppfatta situationen såvida du har full insikt. Om vi andra tycker det är en shitshow, pinsamt, löjligt, etc. Hur känner alla andra som när dem öppnar tidningen idag som inte håller på DIF. En del håller säkert med dig, andra skulle nog säga att vi är en pajas förening just nu.

Jo, ungefär som Brynäs ifjol när det stormade som mest.
Vi borde lärt oss bättre och gjort det annorlunda. Tänker på Jocke situationen när han sågade alla i primetime.

Detta skulle skötts bättre men det är min åsikt. Ist tar detta fokus från den prikära situation vi ligger i just nu…tabellen. Det är det som vi ska fokusera på.

Sen att man ska hota Jocke, Videll, andra inom DIF el. familjer. Det gör mig riktigt förbannad.och fattar inte hur dessa människor tänker.

Edit. På vilket sätt är detta acceptabelt hos de som håller på med hoten? Till vilken nytta tror dessa idioter att detta ska hjälpa DIF på långsiktigt sätt? Herregud…vilka nötter
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Harmageddon skrev: 2021-12-04 08:45:25 Nej, hela situationen är varken rimligt el. harmoniskt i mina öron/ögon. Om utredningen är “klar” då ska det inte komma fram nya saker från olika håll mellan dessa huvudpersoner.

Sen om du uppfattar det positivt…fine! Men jag tycker det bara blir värre och värre.

Jag hade uppskattat en gemensamt uttalande ist för att dem gör olika uttalanden och det framkommer om saker som splittringar inom gruppen. Om allt är bra, varför ens gå ut med sådan information. Det läggs bara på mer bränsle och frågetecken ist för att man ska fokusera på väsentliga. Hela situationen med Videll känns inte klar el. att man kommit fram till en bra lösning.

Personligen hade jag önskat att man tillsammans(Jocke/Videll) hade tillkallat en presskonferens där man pratar om situationen ist för att läsa detta i tidningen.

Det är ju inte direkt att det osar harmoni efter gårdagens ”nya” uttalanden än det var innan. Det är ju en fantastisk PR för DIF.

Igen, om du uppfattar detta bra..jippi. Men du kan inte säga hur andra ska uppfatta situationen såvida du har full insikt. Om vi andra tycker det är en shitshow, pinsamt, löjligt, etc. Hur känner alla andra som när dem öppnar tidningen idag som inte håller på DIF. En del håller säkert med dig, andra skulle nog säga att vi är en pajas förening just nu.

Jo, ungefär som Brynäs ifjol när det stormade som mest.
Vi borde lärt oss bättre och gjort det annorlunda. Tänker på Jocke situationen när han sågade alla i primetime.

Detta skulle skötts bättre men det är min åsikt. Ist tar detta fokus från den prikära situation vi ligger i just nu…tabellen. Det är det som vi ska fokusera på.

Sen att man ska hota Jocke, Videll, andra inom DIF el. familjer. Det gör mig riktigt förbannad.och fattar inte hur dessa människor tänker.

Edit. På vilket sätt är detta acceptabelt hos de som håller på med hoten? Till vilken nytta tror dessa idioter att detta ska hjälpa DIF på långsiktigt sätt? Herregud…vilka nötter
För det första är förstås allt detta pinsamt, då menar jag att det har skett från första början.

Men sedan utredningen blev klar finner jag inget som har adderat bränsle. Videll ser den som en seger men blir ledsen för att arbetsgivaren ändå inte tar seriöst på hans problem. Jag ser inte en rimlig chans för DIF att få med en missnöjd arbetstagare, som dessutom mår psykiskt dåligt och har en hotbild mot sig, att sitta med på en PK och prata om det och visa en enad front.

Vidare är det en utredning om interna HR-frågor, jag skulle säga att det är inte många företag som drar upp detaljer om sådant i något offentligt forum.

Videll som är ledsen pratar med media och drar sig med ord som ”splittringar”, jag kan inte lägga någon som helst vikt i detta. Han är arg, sårad och mår dåligt. Låt han prata, ser inte att detta gör hela den här soppan värre.

Barry intervjuas för första gången och säger ingenting nytt, bara sansade uttalanden där han är ”förvånad” över det hela.

Absolut, jag ska inte säga åt någon annan hur dom ska känna, det kan leda till en anmälan om Kränkande särbehandling…
Skriv svar