Det kan jag säga inte kommer hända. Talade med Linus pappa för några dagar sedan (Vi känner varandra väl inom en förening) och han skulle börja spela i div1 till hösten fram tills jul och sedan åka över igen.BrommaDIF skrev: Jag har inget som helst belägg för detta, men jag har en känsla att det är Linus Söderström som blir ersättaren.
Jag erkänner att det känns långsökt men om man tänker efter så är det kanske inte helt orimligt?
Gick sönder inför förra säsongen och spelade inget alls. Kan säkert bli aktuellt med utlåning från NY Islanders för att han ska få speltid. Med tanke på att HV har klart med målvakter så kanske DIF skulle vara ett alternativ, trots den sura sortin när han lämnade sist.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Avskaffa tre mot tre.
Tycker lagbygget inför nästa säsong ser riktigt grått ut. Istället för att värva prisvärda hockeyallsvenska spelare med stor potential i utvecklingsbar ålder (som varit vårt framgångsrecept de senaste åren) satsar vi på färdigutvecklade äldre dyrare spelare med de bästa åren bakom sig. Vi tappar vår spets och fyller på med breddspelare från bottenlag. Har mycket svårt att se att det blir någon succé med detta laget.
Nu kommer väl snart Svedberg presenteras i målet också.
Nu kommer väl snart Svedberg presenteras i målet också.
Bajsmacka på bajsmacka på bajsmacka. Årets sillyseason är rekorddålig. Snart värvar vi väl Johannes Salomonsson som ersättare till Bemström och lyfter upp Jensen som förstekeeper.
På riktigt. Det här blir en nagelbitare. Målvaktsfrågan är ju såklart helt avgörande. Inte lätt att ersätta Adam...
Mår på riktigt inget bra just nu. Har vår budget försämrats något oerhört eller lägger vi alla pengar på damerna i år. Förstår inte hur vi kan bli så mycket sämre på ett år. Wandell för Mac David är ok. I övrigt är det ju bara Högström som är plus.
Vad mer kan hända? Ja. Långt till 15 juni. Lilja kan fortfarande gå till NHL. Kan det hända nåt mer?
På riktigt. Det här blir en nagelbitare. Målvaktsfrågan är ju såklart helt avgörande. Inte lätt att ersätta Adam...
Mår på riktigt inget bra just nu. Har vår budget försämrats något oerhört eller lägger vi alla pengar på damerna i år. Förstår inte hur vi kan bli så mycket sämre på ett år. Wandell för Mac David är ok. I övrigt är det ju bara Högström som är plus.
Vad mer kan hända? Ja. Långt till 15 juni. Lilja kan fortfarande gå till NHL. Kan det hända nåt mer?
Marcus Högberg? Hade Fredrik Mikko i LHC och har inget kontrakt i nuläget.SirDIFalot skrev:Blir extremt tufft att ersätta Adam som varit riktigt bra två säsonger. Och som jag förstår det har han varit mycket prisvärd. En felrekrytering där kan förstöra hela säsongen.Mattias_87 skrev:Vi får hoppas det finns något på marknaden bara. Och som vi har råd med.KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Ryktades till Örebro men de värvade in en rutinerad KHL målvakt nyligen.
SirDIFalot skrev:Den ena är en gedigen hockeyspelare med gott CV från NHL, KHL och SHL. Den andra har gjort fler dåliga än bra byten i sin extremt korta SHL-karriär.sensei skrev:Bergfors i all ära, men det händer mer på isen med Walli. Polera bort det som blir fel så börjar det likna något. Han går in och krigar, orädd.
Har väldigt svårt för spelare som bara gör byte efter byte utan att man ens noterar det, och Bergfors har tyvärr en tendens att vara en av dessa.
Edit: Sen har Walli ett snyggt nummer också, nu när det estetiska har lyfts upp och aktualiserats.
Går ju inte ens att jämföra dom två.
Så gör inte det då

En 34-årig Bergfors känns inte så lockande. förstår inte den förlängningen i detta skede överhuvudtaget. Han har haft en svag säsong. Anbuden lär inte hagla. Varför inte bara vänta och se hur det utvecklar sig under säsongen.
Adam Ollas Mattsson påväg till Malmö.
Hoppas vi kan få in en bra slutspelsmålvakt nu.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Eh, det enda som händer med Walli på isen är korkade utvisningar
Ceterum censeo Solna esse delendam
Fast sånt där kan slipas till.Donkels-2.0 skrev:Eh, det enda som händer med Walli på isen är korkade utvisningar
Ta Oscar Engsund exempelvis när han spelade i IK Oskarshamn/Frölunda. Konstant feltajmade tacklingar, lirade direkt farligt. Mycket avstängningar. Nu en av Luleås bästa backar, vill jag påstå.
Walli kommer säkerligen bli utlånad dessutom.
- DIF_Soldier
Om AOM var intresserad att vända hem till DIF tycker jag att det var en missräkning att förlänga med Garrison. Egna (dessutom yngre) förmågor skall premieras.TheForsa skrev:Adam Ollas Mattsson påväg till Malmö.
Säg den glädje som varar
Ok. Adam gjorde kanske inte några så där utomjordiska räddningar och "vann" matcher åt oss i slutspelet men mesta "skiten" bakåt bjöd ju vårt stundtals helt infernaliskt kassa försvarsspel på.KnoxBlue skrev:SHLs bästa målvakt i grundserien absolut, slutspelets bästa? Skulle inte tro det.Praetori skrev:Vi tappar SHLs bästa målvakt och du tycker det är "härligt"? Drunk much?KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Garrison har ju dock inte ett ordinarie kontrakt utan artistkontrakt så han lär inte ansluta förrän juletid.DIF_Soldier skrev:Om AOM var intresserad att vända hem till DIF tycker jag att det var en missräkning att förlänga med Garrison. Egna (dessutom yngre) förmågor skall premieras.TheForsa skrev:Adam Ollas Mattsson påväg till Malmö.
Men ja det känns som att man blir grinig över att inte alla Djurgårdare kan spela i Djurgården men samtidigt finns det ju inte plats för alla under alla tillfällen i karriären heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om AOM vill hem hade jag gjort plats för honom, hej då Pettersson/Garrison.
Samma sak om Englund vill hem. Jag har inte sett en minut av dom sedan dom lämnade oss men deras bestående intryck hos mig var att det var bra killar som har potentialen att bli giganter där bak. Ger dom också upp NHL-drömmen är det ”bara” Europa/KHL vi har att bråka med och ge dom rätt kontrakt och trygghet så har vi en otroligt bra stomme där bak. Vi har pengarna för att bryta kontrakt, framförallt när det inte är några stjärnlöner.
Samma sak om Englund vill hem. Jag har inte sett en minut av dom sedan dom lämnade oss men deras bestående intryck hos mig var att det var bra killar som har potentialen att bli giganter där bak. Ger dom också upp NHL-drömmen är det ”bara” Europa/KHL vi har att bråka med och ge dom rätt kontrakt och trygghet så har vi en otroligt bra stomme där bak. Vi har pengarna för att bryta kontrakt, framförallt när det inte är några stjärnlöner.
-
Han är trots allt 27 år och har varit med ett tag, spelat i landslaget. Det är ingen junior vi pratar om.Praetori skrev:Nä men två slutspel på seniornivå gör inte en målvakt (vi hade inte ens varit i final om det inte varit för Adam och i viss mån Dick). Han stod pall för pressen i kvalet till SHL så det mentala finns absolut där. Har haft en fantastiskt bra utveckling de senaste åren så det är rent utsagt SKIT i nivå med tappet av Högga i min mening.KnoxBlue skrev:SHLs bästa målvakt i grundserien absolut, slutspelets bästa? Skulle inte tro det.Praetori skrev:Vi tappar SHLs bästa målvakt och du tycker det är "härligt"? Drunk much?KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Vi behöver en målvakt som håller en stabil nivå, så länge Jensen är kvar bör denne hålla för runt 35-40 matcher i grundserien. Det viktigaste är dock att att till skillnad från Adam klara av att höja sig ytterligare en nivå när det blir slutspel.
Det ska bli spännande att se vem vi landar. Är rädd att det slutar med Svedberg, i bästa fall. Mantas imponerade inte på mig, inte bättre än Adam.
Jag hoppas att Jocke tänker utanför sin ordinarie fyrkant och är öppen för målvakter som inte nödvändigtvis är från Stockholm, eller ens Sverige.
Mantas lär det knappast bli då han ska operera sig och lär va borta en bra stund.Momentumet skrev:Han är trots allt 27 år och har varit med ett tag, spelat i landslaget. Det är ingen junior vi pratar om.Praetori skrev:Nä men två slutspel på seniornivå gör inte en målvakt (vi hade inte ens varit i final om det inte varit för Adam och i viss mån Dick). Han stod pall för pressen i kvalet till SHL så det mentala finns absolut där. Har haft en fantastiskt bra utveckling de senaste åren så det är rent utsagt SKIT i nivå med tappet av Högga i min mening.KnoxBlue skrev:SHLs bästa målvakt i grundserien absolut, slutspelets bästa? Skulle inte tro det.Praetori skrev:Vi tappar SHLs bästa målvakt och du tycker det är "härligt"? Drunk much?KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Vi behöver en målvakt som håller en stabil nivå, så länge Jensen är kvar bör denne hålla för runt 35-40 matcher i grundserien. Det viktigaste är dock att att till skillnad från Adam klara av att höja sig ytterligare en nivå när det blir slutspel.
Det ska bli spännande att se vem vi landar. Är rädd att det slutar med Svedberg, i bästa fall. Mantas imponerade inte på mig, inte bättre än Adam.
Jag hoppas att Jocke tänker utanför sin ordinarie fyrkant och är öppen för målvakter som inte nödvändigtvis är från Stockholm, eller ens Sverige.