Brukar inte 15 FW vara standard? Just nu har vi ju 14 på kontrakt + en skadad Brodin.
Har vi ersatt Fällström & Ikonen? Eller är tanken att våra juniorer ska gå in som ersättare?
Om så är fallet bör det väl rimligtvis finnas pengar kvar?
Högström inledde ju inte förra säsongen i truppen och ses nog som en ersättare till Hultström:
Backkåren måste, om inget annat, klassas som Sensei approved... Från EP:
Pettersson: Although small in stature, he is very stocky and plays like a much bigger man. He likes the rough stuff and blocks shots
Nilsson: A hard-nosed, defensive-minded defenseman. He doesn't have a huge body, but will still play a very physical game and loves to hit, especially in open ice.
Lagesson: Likes to get involved in the rough stuff and has a pretty good physical game.
Urbom: Urbom is a stay-at-home defenseman with the size and attitude to play a physical game.
DRC skrev:Backkåren måste, om inget annat, klassas som Sensei approved... Från EP:
Pettersson: Although small in stature, he is very stocky and plays like a much bigger man. He likes the rough stuff and blocks shots
Nilsson: A hard-nosed, defensive-minded defenseman. He doesn't have a huge body, but will still play a very physical game and loves to hit, especially in open ice.
Lagesson: Likes to get involved in the rough stuff and has a pretty good physical game.
Urbom: Urbom is a stay-at-home defenseman with the size and attitude to play a physical game.
Och sen Falken på det.
Ja och jag fick ett härligt välbehag i morse när jag lästa att Urbom var klar. En ruggigt bra DIF-present då jag fyller år och grejjer idag.
DRC skrev:Backkåren måste, om inget annat, klassas som Sensei approved... Från EP:
Och sen Falken på det.
Ja och jag fick ett härligt välbehag i morse när jag lästa att Urbom var klar. En ruggigt bra DIF-present då jag fyller år och grejjer idag.
Känns ju väldigt osannolikt att plocka in Lagesson efter att man gjort klart med både Nilsson och Pettersson. Jag tror att Lagesson var ett alternativ men inte längre.
Jocke säger i en tidigare artikel att man LETAT efter tre backar. Jag tror att han redan där räknade med Urbom. Alltså tre helt nya i Nilsson, Pettersson och Fagerudd.
Men är det inte ovanligt att börja en säsong med endast 7 backar? Jag kikade lite bakåt och det ser ut som att vi de senaste åren startat med 8-9 st.
ciirree skrev:Känns ju väldigt osannolikt att plocka in Lagesson efter att man gjort klart med både Nilsson och Pettersson. Jag tror att Lagesson var ett alternativ men inte längre.
Jocke säger i en tidigare artikel att man LETAT efter tre backar. Jag tror att han redan där räknade med Urbom. Alltså tre helt nya i Nilsson, Pettersson och Fagerudd.
Men är det inte ovanligt att börja en säsong med endast 7 backar? Jag kikade lite bakåt och det ser ut som att vi de senaste åren startat med 8-9 st.
7 seniorbackar(Bernhardt är junior fram till nyår men räknar honom som senior) är nog inte ovanligt att börja med men då brukar man ändå ha någon junior som kan bredda.
Nu har vi det inte så bra ställt bland juniorbackarna och det skulle kännas vettigt att bredda med en back till. Lagesson lär vara billig iaf.