Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av DRC »

Andspe skrev:Bild

Brukar inte 15 FW vara standard? Just nu har vi ju 14 på kontrakt + en skadad Brodin.

Har vi ersatt Fällström & Ikonen? Eller är tanken att våra juniorer ska gå in som ersättare?
Om så är fallet bör det väl rimligtvis finnas pengar kvar?
Högström inledde ju inte förra säsongen i truppen och ses nog som en ersättare till Hultström:

Kossan -> Hultström -> Högström
Varakas -> Tom
Urbom -> Urbom
Emil -> Fagerudd
Ollas - Pettersson
Falk -> Falk
Press - > Pettersson
Wille -> Lagesson
Bernardt -> Bernardt

Hultström kommer säkert tillbaka lagom till jul. Och då sätter vi lämpligtvis Fagerudd på Silja Galaxy. Men mer om det då.
Senast redigerad av DRC den 2017-05-03 17:56:39, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Örnen skrev:Pettersson är klar.

SISTA backplatsen står mellan Urbom eller någon annan back. Så med största sannolikhet har vi SHL's svagaste backsida nästa år.
+1
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Fick höra idag att råttorna är och rycker i A.Holm och Weigel.

Weigel är ju Djurgårdare så han är väl knappast trolig att de blir nåt med men för Holm verkar de bli kolsäckarna.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Jim Morrison skrev:

SISTA backplatsen står mellan Urbom eller någon annan back. Så med största sannolikhet har vi SHL's svagaste backsida nästa år.
+1
Blir Lagesson också för att bredda lite med åtta backar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Örnen skrev:
Jim Morrison skrev:

+1
Blir Lagesson också för att bredda lite med åtta backar.
Menade mer att jag håller med.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Lagesson + ersättare för Brodin måste det väl bli. Brodin är inte vem som helst.

Antar att vi inte har pengarna. Jocke brukar dock vara öppen med när laget är klart. Nån som mailat och frågat?

Vore roligt att höra hur tankarna går.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

Jim Morrison skrev:

+1
+2
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

En ersättare till Brodin ska ju in hur som helst, sen är det väl inte säkert att det blir någon Wayne Gretzky.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Backkåren måste, om inget annat, klassas som Sensei approved... Från EP:

Pettersson: Although small in stature, he is very stocky and plays like a much bigger man. He likes the rough stuff and blocks shots

Nilsson: A hard-nosed, defensive-minded defenseman. He doesn't have a huge body, but will still play a very physical game and loves to hit, especially in open ice.

Lagesson: Likes to get involved in the rough stuff and has a pretty good physical game.

Urbom: Urbom is a stay-at-home defenseman with the size and attitude to play a physical game.

Och sen Falken på det.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Vad tror ni malmö får ge för en spelare som andy meile som bekräftades idag, verkar inte vara någon måndagsvärvning direkt?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DRC skrev:Backkåren måste, om inget annat, klassas som Sensei approved... Från EP:

Pettersson: Although small in stature, he is very stocky and plays like a much bigger man. He likes the rough stuff and blocks shots

Nilsson: A hard-nosed, defensive-minded defenseman. He doesn't have a huge body, but will still play a very physical game and loves to hit, especially in open ice.

Lagesson: Likes to get involved in the rough stuff and has a pretty good physical game.

Urbom: Urbom is a stay-at-home defenseman with the size and attitude to play a physical game.

Och sen Falken på det.
Ja och jag fick ett härligt välbehag i morse när jag lästa att Urbom var klar. En ruggigt bra DIF-present då jag fyller år och grejjer idag.

Längtar redan till att vi drar igång!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

sensei skrev:
DRC skrev:Backkåren måste, om inget annat, klassas som Sensei approved... Från EP:

Och sen Falken på det.
Ja och jag fick ett härligt välbehag i morse när jag lästa att Urbom var klar. En ruggigt bra DIF-present då jag fyller år och grejjer idag.

Längtar redan till att vi drar igång!
Off-topic, men stort grattis på dagen! :D
mb81

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev:Vad tror ni malmö får ge för en spelare som andy meile som bekräftades idag, verkar inte vara någon måndagsvärvning direkt?
Rätt mycket. Men spelar på expertskatt så blir väl inte så ruskigt dyrt ändå som jag fattar det.

Jag väljer dock Ante före Miele utan att ha sett Miele speciellt mycket. Han har inte heller speciellt mycket erfarenhet av spel på stor rink.

Men givetvis är det en väldigt bra värvning på pappret.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Känns ju väldigt osannolikt att plocka in Lagesson efter att man gjort klart med både Nilsson och Pettersson. Jag tror att Lagesson var ett alternativ men inte längre.

Jocke säger i en tidigare artikel att man LETAT efter tre backar. Jag tror att han redan där räknade med Urbom. Alltså tre helt nya i Nilsson, Pettersson och Fagerudd.

Men är det inte ovanligt att börja en säsong med endast 7 backar? Jag kikade lite bakåt och det ser ut som att vi de senaste åren startat med 8-9 st.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Känns ju väldigt osannolikt att plocka in Lagesson efter att man gjort klart med både Nilsson och Pettersson. Jag tror att Lagesson var ett alternativ men inte längre.

Jocke säger i en tidigare artikel att man LETAT efter tre backar. Jag tror att han redan där räknade med Urbom. Alltså tre helt nya i Nilsson, Pettersson och Fagerudd.

Men är det inte ovanligt att börja en säsong med endast 7 backar? Jag kikade lite bakåt och det ser ut som att vi de senaste åren startat med 8-9 st.
7 seniorbackar(Bernhardt är junior fram till nyår men räknar honom som senior) är nog inte ovanligt att börja med men då brukar man ändå ha någon junior som kan bredda.
Nu har vi det inte så bra ställt bland juniorbackarna och det skulle kännas vettigt att bredda med en back till. Lagesson lär vara billig iaf.
Låst