Challe Berglund
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Challe Berglund
Tycker inte det är så konstigt att Djurgården har det svårt att komma in på farliga lägen hela tiden och att dom måste spela runt sargen mycket. Av 13 lag vi möter kanske 3 av dem är spelförande resten ställer bara upp och väntar. Vi äger matcherna och det andra laget står med fem man på rätt ställe hela tiden. Vi får kontringar emot oss som gör att det ser ut som motståndarna alltid har farliga lägen medans vi inte får till ett skit. Riktigt så är det inte. Vi har i många matcher fört matchen och haft flertal lägen att avgöra den fast inte gjort det. Då kan man inte skylla på Challe att vi mer eller mindre missar skott som ska sitta med 80-90% säkerhet.
Vi har hamnat snett in i denna säsong och jag har väldigt svårt för att se en ny tränare nu. Jag tror som vissa andra säger att det kommer bara gå utför mer och mer. Det är bättre att försöka spela de kedjor vi har nu och låta dom jobba i hop sig som ett lag nu. Slut röra i grytan hela tiden. Det fungerar inte. Man kan inte ha nya kedjor efter varje match hur ska man då bli samspelta.
Vi har hamnat snett in i denna säsong och jag har väldigt svårt för att se en ny tränare nu. Jag tror som vissa andra säger att det kommer bara gå utför mer och mer. Det är bättre att försöka spela de kedjor vi har nu och låta dom jobba i hop sig som ett lag nu. Slut röra i grytan hela tiden. Det fungerar inte. Man kan inte ha nya kedjor efter varje match hur ska man då bli samspelta.
- northbluestriped
- Säsongskort: Ja
Vi är DIF, sveriges största, bästa, vackraste , mest framgångsrika lag genom tiderna, vi ska inte spela i HA så allt annat än seger och serieledning VARJE MATCH ÄR EN FET JÄVLA SKANDAL, är så satans trött på den enorma jävla loosermentilateten i förening, KRAV
avgå challe
avgå challe
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Sv: Challe Berglund
Ja för vi har ett elitlag. Därför ska vi äga sönder HA... Herreghud... Vi har ett bra lag i HAmått mätt. Med rätt flyt och utan skador bör vi vinna oftare än vi torskar...
Några av er verkar tro vi har ett Elitserielag. Det har vi inte. Challe har ett HAbygge med stänk av ES. Ett bygge som dessutom inte fungerar ännu.
Det slits enormt för att gnugga samman lagdelarna. Hoppas det lossnar för oss snart.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Några av er verkar tro vi har ett Elitserielag. Det har vi inte. Challe har ett HAbygge med stänk av ES. Ett bygge som dessutom inte fungerar ännu.
Det slits enormt för att gnugga samman lagdelarna. Hoppas det lossnar för oss snart.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Re: Sv: Challe Berglund
Vilka spelare tycker du drar ner truppen så den blir "ett bra lag i HA" ?Magnutz skrev:Ja för vi har ett elitlag. Därför ska vi äga sönder HA... Herreghud... Vi har ett bra lag i HAmått mätt. Med rätt flyt och utan skador bör vi vinna oftare än vi torskar...
För vi har ju tre spelare som bevisligen håller NHL-klass. Samt Fimpen, Ölvestad, Ottosson, Åberg, mfl som håller ES-klass då de presterade på den nivån för bara några månader sedan. Sedan har vi ju "väldigt hög" HA-klass i spelare som Johner, Lidström, Hank mfl sett till vad de presterade ifjol.
Vi kan ju gå igenom hela truppen namn för namn men det skulle ta väldigt lång tid. Jag står fast vid att Challe gjort ett excellent jobb som Sportchef. Visserligen med den förmodligen högsta budgeten i Allsvenskan. Men ändå ett bra jobb.
Vilka namn är det du tänker på som drar ner hela truppkvalitén? Holm och Lennhammer? Holm har en hel ES-säsong i ryggen där han verkligen inte gjorde bort sig och Lennhammer har närmare 100 allsvenska matcher och elitserierutin där han inte gjorde bort sig. Visst ska väl dom två hålla i ett sista backpar på allsvensk nivå.
Skulle gärna vilja höra vilka spelare du helt enkelt inte tycker håller på den här nivån. (Och kom gärna inte dragandes med ett namn som Falk, han fick spela för att vi saknade fyra backar, klart det kommer upp en back som egentligen inte är redo då)
Expert.
Hehe.. räkna upp dem själv. Samtliga junisar, Lidström, Johner, Adam, Chet... vi har inte ett ESlag. På vissa positioner, visst, men inte som helhet. Så. Tack för kaffet.
Vi har ett HAlag.
Vi har ett HAlag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Vadå? Tycker du inte det är spelare som håller toppklass i allsvenskan?Magnutz skrev:Hehe.. räkna upp dem själv. Samtliga junisar, Lidström, Johner, Adam, Chet... vi har inte ett ESlag. På vissa positioner, visst, men inte som helhet. Så. Tack för kaffet.
Vi har ett HAlag.
Vi har två ordinarie juniorer. Åberg och Wennberg. Båda spelar topp 6 minuter hos oss och det välförtjänt. Ser inte varför dom inte skulle räcka till.
Lidström var en av Bofors viktigaste backar ifjol och en av deras bästa spelare i PP. Skulle inte det vara en värvning av allsvensk toppklass?
Dustin Johner! 23 mål i urusla Tingsryd och en av Växjös viktigaste spelare när de gick upp. Och hyllades av flera som en av allsvenskans absolut bästa värvningar.
Adam och Chet är väl definitivt en målvaktsduo av god allsvensk klass? Skulle väl varit lite bättre om vi delat upp matcherna lite mer mellan dom.
Expert.
-
.. Det är just detta som gör allt så jävla tragiskt. Vi är på papperet flera gånger bättre än iallafall 10 av 14 lag i HockeyAllsvenskan. Likförbannat är vi sämst av alla de 10, ligger på blyga 28p efter 20 matcher och gör 2 mål per match i snitt. Trots en mängd med utpräglade målskyttar...SirDIFalot skrev:Vadå? Tycker du inte det är spelare som håller toppklass i allsvenskan?Magnutz skrev:Hehe.. räkna upp dem själv. Samtliga junisar, Lidström, Johner, Adam, Chet... vi har inte ett ESlag. På vissa positioner, visst, men inte som helhet. Så. Tack för kaffet.
Vi har ett HAlag.
Vi har två ordinarie juniorer. Åberg och Wennberg. Båda spelar topp 6 minuter hos oss och det välförtjänt. Ser inte varför dom inte skulle räcka till.
Lidström var en av Bofors viktigaste backar ifjol och en av deras bästa spelare i PP. Skulle inte det vara en värvning av allsvensk toppklass?
Dustin Johner! 23 mål i urusla Tingsryd och en av Växjös viktigaste spelare när de gick upp. Och hyllades av flera som en av allsvenskans absolut bästa värvningar.
Adam och Chet är väl definitivt en målvaktsduo av god allsvensk klass? Skulle väl varit lite bättre om vi delat upp matcherna lite mer mellan dom.
25/4-2025
De spelare som av olika skäl inte håller adekvat klass ärSirDIFalot skrev:Vadå? Tycker du inte det är spelare som håller toppklass i allsvenskan?Magnutz skrev:Hehe.. räkna upp dem själv. Samtliga junisar, Lidström, Johner, Adam, Chet... vi har inte ett ESlag. På vissa positioner, visst, men inte som helhet. Så. Tack för kaffet.
Vi har ett HAlag.
-Lennhammer (För snäll. För vek)
-Lidström (Har fortfarande inte sett ett enda direktskott på mål i pp. Alltså motiveras inte svagheten defensivt.)
-Linkan (Seg, trött)
-Hank (Hade hellre sett Ahlén på Hank-platsen)
-Tim Eriksson (Kommentarer överfödiga)
-Wennberg (Ett namn för framtiden dock)
-Sörensen (Motståndarna behöver knappt tackla i närkamper)
Så visst, en annan coach hade kanske kunna gjort det bättre, men grundproblemet är ju att truppen inte håller tillräcklig klass. Det ser vi ju tydligt på matcherna?! Till och med när vi spelar på topp så känns motståndarna storleken större, undantaget igår.
Det Challe möjligen gör fel är att han inte inser vilka som har en sann potential i juniorleden, och är mer förlåtande med de spelarna och ger dem tid att utvecklas på riktigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Ahlén hade kontrakt med Troja och är lagkapten där. Svårt att lösa då.
Men det där jävla Hank-mysteriet alltså. Om någon i laget behöver en psykolog är det han. Fixa för fan. Det fanns en anledning att han valde mellan oss och ett gäng ES-klubbar.
Men det där jävla Hank-mysteriet alltså. Om någon i laget behöver en psykolog är det han. Fixa för fan. Det fanns en anledning att han valde mellan oss och ett gäng ES-klubbar.
Expert.
Visst. Vi har vunnit 16 guld och är den ishockeyförening som engagerar mest folk i landet. Då förstår jag att man pratar om gammal beprövad Djurgårdsanda som en recept för framgång.
Men innebär Djurgårdsanda att man inte öppnar öronen och lyssnar på det som händer i hockeyn utanför föreningen? Till exempel detta med mentala coacher. Varför har man inte plockat in en mental coach när det är tydligt att det är i det mentala vi brister? Vi har utan tvekan en trupp som ska dominera i hockeyallsvenskan men vi är mediokra.
I min värld bygger framgång på innovation. Och innovation bygger på att lyssna på det som händer runtomkring för att skapa erfarenheter för att kunna skapa något nytt.
Det verkar som att det finns en grundlag inom DIF hockey som säger att vi ABSOLUT inte ska PRÖVA att ta in en mental coach och se om det ger resultat. Varför detta hårdnackade motstånd?
Det är dags att sluta slå sig på bröstet och se sig som störst bäst och vackrast. Ska vi lyckas behöver vi en ledning som vågar pröva nya saker och är ödmjuka.
Men innebär Djurgårdsanda att man inte öppnar öronen och lyssnar på det som händer i hockeyn utanför föreningen? Till exempel detta med mentala coacher. Varför har man inte plockat in en mental coach när det är tydligt att det är i det mentala vi brister? Vi har utan tvekan en trupp som ska dominera i hockeyallsvenskan men vi är mediokra.
I min värld bygger framgång på innovation. Och innovation bygger på att lyssna på det som händer runtomkring för att skapa erfarenheter för att kunna skapa något nytt.
Det verkar som att det finns en grundlag inom DIF hockey som säger att vi ABSOLUT inte ska PRÖVA att ta in en mental coach och se om det ger resultat. Varför detta hårdnackade motstånd?
Det är dags att sluta slå sig på bröstet och se sig som störst bäst och vackrast. Ska vi lyckas behöver vi en ledning som vågar pröva nya saker och är ödmjuka.
Håller med om flera spelare där sensei, ett par går väl o ha olika åsikter om. Men att Wennberg inte skulle hålla allsvensk klass är ju helt befängt.
Övertygad om att många ES-lag gärna skulle ha han i sin trupp.
- SirDIFalot
Finns väl en drös spelare i vårt lag som många ES-klubbar gärna skulle vilja ha. Timmy och Hank hade ju ES-erbjudanden. Spelare som Jimmie och Otto hade ju varit intressanta för många om de inte vore så förknippade med DIF. Pontus Åberg hade ju i somras ett lukrativt erbjudande från Brynäs men valde till slut att signa med DIF. Jag trodde att han var förlorad där. Glad att han blev kvar. Erik Gustafsson kom ju som en raket under förra säsongen och var ju en av våra bästa backar. Han hade säkert kunna skaffat ett ES-kontrakt i somras. Finns nog en hel del.Henkos skrev:Håller med om flera spelare där sensei, ett par går väl o ha olika åsikter om. Men att Wennberg inte skulle hålla allsvensk klass är ju helt befängt.
Expert.
Ja, det var nog fel.Henkos skrev:Håller med om flera spelare där sensei, ett par går väl o ha olika åsikter om. Men att Wennberg inte skulle hålla allsvensk klass är ju helt befängt.
När laget brister i en viss disciplin, så blir det lätt att man kritiserar alla spelare som man liksom stoppar i ett fack. Man blir lite förblindad. Det är troligt att Wennberg skall strykas från listan, men då krävs det att vi fyller på med stadiga spelare som kan ge honom ytor och möjligheter också.
En kedja som Wennberg - Ljungh - Sörensen/Tim känns rätt hopplös medan Wennberg-Otto-Ölve troligtvis är helt OK.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Klart att detta lag SKA ligga top 3.
Snacket om att Lennhammer är usel och Tim värdelös och Chet dålig gör väl att man förstår er som tycker annorlunda. Ni ser verkligen detta med helt andra ögon.
Men truppen är tillräckligt bra för Allsvenskans topp.
Vi ligger ju dessutom på plats 10, pinsamt!!!
Klart som fan att Challe har ett stort ansvar i detta. Räkna upp 5 spelare ni skulle vilja byta ut mot några i Karlskogas trupp.
Vi underpresterar grovt....
Snacket om att Lennhammer är usel och Tim värdelös och Chet dålig gör väl att man förstår er som tycker annorlunda. Ni ser verkligen detta med helt andra ögon.
Men truppen är tillräckligt bra för Allsvenskans topp.
Vi ligger ju dessutom på plats 10, pinsamt!!!
Klart som fan att Challe har ett stort ansvar i detta. Räkna upp 5 spelare ni skulle vilja byta ut mot några i Karlskogas trupp.
Vi underpresterar grovt....
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-11-13 20:19:33, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sv: Re: Sv: Challe Berglund
Jaja visst. Men nu pratade jag om de spelare som sensei nämnde. Jag tror ingen av de andra där är direkt heta på marknaden efter vad de presterat den senaste tiden. Wennberg däremot tycker jag gjort det riktigt bra.SirDIFalot skrev: Finns väl en drös spelare i vårt lag som många ES-klubbar gärna skulle vilja ha. Timmy och Hank hade ju ES-erbjudanden. Spelare som Jimmie och Otto hade ju varit intressanta för många om de inte vore så förknippade med DIF. Pontus Åberg hade ju i somras ett lukrativt erbjudande från Brynäs men valde till slut att signa med DIF. Jag trodde att han var förlorad där. Glad att han blev kvar. Erik Gustafsson kom ju som en raket under förra säsongen och var ju en av våra bästa backar. Han hade säkert kunna skaffat ett ES-kontrakt i somras. Finns nog en hel del.