Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

warrant skrev:
Stocky skrev:Hannula - Ekman - Linkan
Den kedjan kan man fan hoppa över sommarn för!

Ekman är ingen center
Besserwisser! Att ha dom i laget då... glädje dödare
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Stocky skrev:
warrant skrev:
Stocky skrev:Hannula - Ekman - Linkan
Den kedjan kan man fan hoppa över sommarn för!

Ekman är ingen center
Besserwisser! Att ha dom i laget då... glädje dödare

Trevlig femma detta..

F.Bremberg - A.Johansson - M.Hannula

O.Väänänen - D.Tjärnqvist
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Remy Lebeau skrev:Var lite trött efter jobbet när jag skrev förra inlägget. Glömde fråga om någon sett tvillingarna Ahlström spela, och om någon kanske kunde berätta lite om dom.

Vore lite intressant, speciellt eftersom att de är aktuella.
Ska sägas att jag inte har sett dem själv men enligt en kompis på jobbet som mött dem flera gånger i allsvenskan så är dem inget vidare bra. Håller tydligen inte alls samma klass som motsvarande Dicken och Klasen gjorde där.

Det faktum att de är tvillingar känns som en anledning till att de skrivs upp lite extra också...

Nån annan kanske har någon annan erfarenhet?
Blue Brigade Sthlm
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Var lite trött efter jobbet när jag skrev förra inlägget. Glömde fråga om någon sett tvillingarna Ahlström spela, och om någon kanske kunde berätta lite om dom.

Vore lite intressant, speciellt eftersom att de är aktuella
--------------------------------------------------------------------------------

Jag har sett dem ett par gånger den här säsongen, när de kommit till Nyköping. Jämfört med tidigare nämda forwards exempelvis Johansson, Ekman, Hannula osv, så har jag ingen aning om hur de ska kunna ta plats. Är det en storsatsning inför nästa som Sportbladet nämner så är Ahlström-bröderna bedrövliga värvningar men å andra sidan så kan det också bli en succé. Lite bröderna Sedin över det hela. Men jag ser ju hellre tidigare nämda spelare i truppen nästa säsong :)

En annan spelare som borde vara realistisk om man söker bredd är Christian Söderström ifrån Färjestad. Enligt Sportbladet får han inget nytt kontrakt av FBK, och han är en riktig grovjobbare. Om man nu är ute efter en med tanke på intresset av Blomdahl, om han nu sticker till Frölunda. Söderström är ju också tekniskt skicklig, en riktig allround-forward. Vad tycker ni?
100% DJURGÅRDSJ***L
Bigge

Inlägg av Bigge »

In med johansson, Hannula, Ekman, Tjärnqvist, ragnarsson m.fl

Så tar vi "penga smällen" efter vi firat vårat SM guld nästa år :D
skämt åsido. Men helt klart lovande om någon/några av dessa kritar på.

Som många redan skrivit. Hoppas inte det är helt lösa rykten isåfall lär Silly 08 vara kanon.....
There is no I in TEAM!!!!
Vipul

Inlägg av Vipul »

Skulle vara GRYYYMT om man lyckades få hit Ville Leino från Jokerit...

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7418

Sjukt grym lirare..har sätt honom själv spela..
Kanske bör tommy enström snacka med Mika strömberg att snacka med honom som han gjorde med väänänen XD
Madferit

Inlägg av Madferit »

Det jag ställer mest förtroende till är att ingen av dom andra ( visst, toklösa rykter om Hannula till MIK) ryktas vara på G någonannanstans, bara till DIF
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Madferit skrev:Det jag ställer mest förtroende till är att ingen av dom andra ( visst, toklösa rykter om Hannula till MIK) ryktas vara på G någonannanstans, bara till DIF
Vadå? Ekman ryktades/ryktas till LHC, i artikeln står det att nästan alla Elitserieklubbar förutom Färjestad rycker i Andreas Johansson, Tjärna ryktas till NHL :?

Det som känns bäst är ju absolut Ragge, och jag tror att han kommer att krita på inom kort.

Efter det Tjärna. Jag tror inte att någon NHL-klubb kommer våga signa honom pågrund utav skaderisken. Och han har ju sagt att Djurgården ligger bäst till i Sverige, och jag skulle bli väldigt förvånad om han gör en Fernholm och skiter i sin stolthet.

Så backfronten känns mest lovande.

Johansson tror jag kommer gå till Frölunda eller liknande.

Hannula likaså.

Jag hoppas verkligen på Ekman eftersom han är en personlig favorit för mig. Jag vågar inte tänka tanken vad jag skulle göra ifall han skrev på för äckel-LHC. Kan tänka mig i Sportbladet: "Kände att jag ville prova nåt nytt i Sverige, och Linköping ligger ju ganska nära Stockholm". Åhh jag ryser :wink:
Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-04-04 22:30:48, redigerad totalt 3 gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bigge skrev:In med johansson, Hannula, Ekman, Tjärnqvist, ragnarsson m.fl

Som många redan skrivit. Hoppas inte det är helt lösa rykten isåfall lär Silly 08 vara kanon.....

Eftersom inte Marusak ska fortsätta i DIF så har vi råd med dessa lirare. (Behöver jag lägga in en rolig gubbe?)

Hannula säger jag yes till, A.Johansson säger jag Nej till, tror vi kan få en-två spelare för samma pris som är bättre.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Caveman skrev:
Bigge skrev:In med johansson, Hannula, Ekman, Tjärnqvist, ragnarsson m.fl

Eftersom inte Marusak ska fortsätta i DIF så har vi råd med dessa lirare. (Behöver jag lägga in en rolig gubbe?)

Hannula säger jag yes till, A.Johansson säger jag Nej till, tror vi kan få en-två spelare för samma pris som är bättre.
Klart vi kan, men det gäller att hitta dom också! Är inget snack om saken, vill Andreas spela här så ska han fan ta på sig tröjan... No doubt about it!
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Jockmaniac skrev:
Madferit skrev:Det jag ställer mest förtroende till är att ingen av dom andra ( visst, toklösa rykter om Hannula till MIK) ryktas vara på G någonannanstans, bara till DIF
Vadå? Ekman ryktades/ryktas till LHC, i artikeln står det att nästan alla Elitserieklubbar förutom Färjestad rycker i Andreas Johansson, Tjärna ryktas till NHL :?

Det som känns bäst är ju absolut Ragge, och jag tror att han kommer att krita på inom kort.

Efter det Tjärna. Jag tror inte att någon NHL-klubb kommer våga signa honom pågrund utav skaderisken. Och han har ju sagt att Djurgården ligger bäst till i Sverige, och jag skulle bli väldigt förvånad om han gör en Fernholm och skiter i sin stolthet.

Så backfronten känns mest lovande.

Johansson tror jag kommer gå till Frölunda eller liknande.

Hannula likaså.

Jag hoppas verkligen på Ekman eftersom han är en personlig favorit för mig. Jag vågar inte tänka tanken vad jag skulle göra ifall han skrev på för äckel-LHC. Kan tänka mig i Sportbladet: "Kände att jag ville prova nåt nytt i Sverige, och Linköping ligger ju ganska nära Stockholm". Åhh jag ryser :wink:

Glöm Ekman! Han kommer inte att skriva på för DIF! Han är aktuell för en klubb på kontinten! Han har även fått förfrågan från SSK och Linköping! men Nisse hamnar till 99,9% i klubben på kontinenten!

men den här finnen är den bästa i hela finska ligan!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8396
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Remy Lebeau skrev:Enligt någon lirare på hockeysverige.se så ska bara signaturen på kontraktet med Johansson saknas. Dessutom förhandlar man tydligen med Hannula samt tvillingarna Ahlström från Huddinge. Det återstår att se vad som händer.
Kul med Johansson och Hannula, men varför ska DIF värva tvillingarna Ahlström från Huddinge? Stort långfinger till juniorsatsningen. Alexander Deilert nionde back och Calle G och Henrik Eriksson 13 och 14 forward. Inte konstigt att många lovande talanger i DIF, såsom Möller eller Lundh väljer att spela för andra klubbar.

Efter en snabbtitt på statistiken framgår att tvillingarna inte är på samma planet som Klasen eller Axelsson. Snälla kan någon dementera ryktet eller är tvillingarna Ahlström (födda 1986) mer lovande än Calle G (född 1989) och Henrik Eriksson (född 1990)?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Senaste ryktet ut är Tobias Lindström, som tydligen är intressant för Vålerengen.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Lite saker ja har funderat på!

För det första:
Ifjol så var folk osäkra på att Daniel Larsson skulle klara första spaden, däribland jag! Dock skrev jag att man skulle ge han en chans, vilket i mitt tycke samt de flesta gjorde han fruktansvärt bra!

Så om "larsa" skulle lämna och man inte värvar någon annan målis, så tycker jag vi ger "riddaren" samma chans och förtroende.

Och som någon nämnde nyss, Silly 08 vs Silly 07, Gud jag får gåshud direkt! :D

Visserligen tappar vi både 1 och 2 bra spelare! Men med stort M, får vi enligt vad det ryktas om (Silly 8) ) Ett antal bra spelare inför nästa säsong!

Och vad jag fattade inför denna säsong så var målet med ganska dålig ekonomi att hamna i slutspel! Och med ca 10-15 omg kvar låg vi på 5 plats om ja minns rätt! Till slut hamnade vi i slutspel, även om vi tappade placering som enligt mitt tycke vi inte borde gjort, men sen när vi kom till slutspel vart jag å alla de andra dif fansen överlyckliga! Dock fick vi möta ett suveränt LHC vilket inte går att sticka under stolen med!

Men nu är vi laddade till tänderna inför 08/09!

Och som mitt hjärta är byggt på DIF kärlek så måste jag laga mat åt äckliga gnagare på måndag!

Trevlig helg alla!
Alltid, Oavsett
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Vill inte förstöra "spelar snacket" men har vi någon liten typ hint eller liknande om nån ny tränare? :D
Låst