Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Säcken tror inte Greger Hansson. Han kommer åka över till Nordamerika.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

jensa öhling skrev:Säcken tror inte Greger Hansson. Han kommer åka över till Nordamerika.
Otroligt tråkigt att vår egen ledning, framför allt vår fd. juniorcoach, inte har tron på de spelare som de själva hävdar vill bygga framtiden runt. Frågan är om Hanson är den enda som sticker. Det är hårt om platserna i A-laget, DIF värvar ungt utifrån och det kommer inte finnas många platser till alla dessa juniorlandslagsmän och övriga talanger. Lovar att om några år så har DIF tappat nästan varenda en av de duktiga 88:orna.

Får väl hoppas att DIF ändå lämnat positiva avtryck hos de spelare som lämnar så att de gärna kommer tillbaks i framtiden om det blir aktuellt. Hoppas Greger lyckas lika bra där borta som Oscar Sundh och Oscar Möller.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Crashmash skrev:Therocket1 : Jan Novak ? Har han kontrakt över nästa säsong, eller har han gått till ny klubb eller något ?
Novák sitter på ett väldigt fint kontrakt i ett år till i Ryssland. Så han är bara att glömma. Finns dock en del grabbar som sitter på utgående kontrakt därborta. Ska väl tilläggas att de flesta spelarna i den tjeckiska ligan sitter på ettårskontrakt jämt och ständigt.
Bild
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Ritterwand skrev:
jensa öhling skrev:Säcken tror inte Greger Hansson. Han kommer åka över till Nordamerika.
Otroligt tråkigt att vår egen ledning, framför allt vår fd. juniorcoach, inte har tron på de spelare som de själva hävdar vill bygga framtiden runt. Frågan är om Hanson är den enda som sticker. Det är hårt om platserna i A-laget, DIF värvar ungt utifrån och det kommer inte finnas många platser till alla dessa juniorlandslagsmän och övriga talanger. Lovar att om några år så har DIF tappat nästan varenda en av de duktiga 88:orna.

Får väl hoppas att DIF ändå lämnat positiva avtryck hos de spelare som lämnar så att de gärna kommer tillbaks i framtiden om det blir aktuellt. Hoppas Greger lyckas lika bra där borta som Oscar Sundh och Oscar Möller.

Det är just det här som är det svåra med när man har bra ungdoms lag, alla kan inte få plats hur man än vill att den eller den spelaren ska ta steget upp i a-laget.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
rikkard

Olika kedjekonstellationer

Inlägg av rikkard »

Sitter och leker lite med olika kedjekonstellationer, utifrån vad vi har i dagsläget. Jag har försökt att sätta ihop fyra fungerande kedjor, med tyngd, rutin och spelskicklighet i varje. För enkelhetens skull har jag struntat i backarna eftersom det är ganska osäkert hur det kommer att se ut på den fronten.

Förslag 1
Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
Ölvestad - Ottosson - Axelsson
Klasen - Ask - Anger
Eklund - Falk - Enqvist

Extraspelare: Danielsson

Förslag 2
Klasen - Ottosson - Anger
Ölvestad - Ask - Axelsson
Eklund - Falk - Enqvist

Det ser rätt ok ut tycker jag. Dock ganska uppenbart att det är platserna 6-8 som vi rimligtvis kan hoppas på.
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Inlägg av JoeG »

Nu vet jag att Weinhandl inte alls förknippas med vare sig Stockholm eller DIF.
Men en sak är säker, Weinhandl producerar ALLTID i Elitserien.
Kolla bara lockouten, världens bästa spelare ändå ligger han på topp i målprotokollen. jaja han hade foppa bredvid sig men han kan.
Om nu DIF skulle få pengar någonstanns ifrån så är Weinhandl den målskytt vi verkligen behöver.

Jag vet önsketänkande, men finns det någon form av möjlighet att vi får Hannula (för pengarnas skull) så finns det att vi får Weinhandl.

Bara en liten tänkare...
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Re: Olika kedjekonstellationer

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

rikkard skrev:Sitter och leker lite med olika kedjekonstellationer, utifrån vad vi har i dagsläget. Jag har försökt att sätta ihop fyra fungerande kedjor, med tyngd, rutin och spelskicklighet i varje. För enkelhetens skull har jag struntat i backarna eftersom det är ganska osäkert hur det kommer att se ut på den fronten.

Förslag 1
Ölvestad - Ottosson - Axelsson
Klasen - Ask - Anger
Eklund - Falk - Enqvist

Förslag 2
Klasen - Ottosson - Anger
Ölvestad - Ask - Axelsson
Eklund - Falk - Enqvist

Det ser rätt ok ut tycker jag. Dock ganska uppenbart att det är platserna 6-8 som vi rimligtvis kan hoppas på.

Klasen - Ottosson - Axelssson ska de vara >_>
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

JoeG skrev:Nu vet jag att Weinhandl inte alls förknippas med vare sig Stockholm eller DIF.
Men en sak är säker, Weinhandl producerar ALLTID i Elitserien.
Kolla bara lockouten, världens bästa spelare ändå ligger han på topp i målprotokollen. jaja han hade foppa bredvid sig men han kan.
Om nu DIF skulle få pengar någonstanns ifrån så är Weinhandl den målskytt vi verkligen behöver.

Jag vet önsketänkande, men finns det någon form av möjlighet att vi får Hannula (för pengarnas skull) så finns det att vi får Weinhandl.

Bara en liten tänkare...
Det snackas om att toppklubbarna vill erbjuda honom 250 tusen i månaden medans Modo vill erbjuda 150-180 tusen. Kan vi hosta upp ett kontrakt på 300 tusen (3.6 miljoner/år) till honom så kan vi med största säkerhet se honom i DIF. Frågan är bara varitfrån vi ska få fram 3.6 miljoner. (Jag har inte räknat med några avgifter).
Bild
Bängan

Inlägg av Bängan »

Kan ingen av er berätta lite om vilken typ av spelare Anger är? Jag minns honom inte (såg sparsamt med matcher på tiden det begav sig) Kan någon göra någon typ av jämförelse med någon annan spelare vi har?
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Bängan skrev:Kan ingen av er berätta lite om vilken typ av spelare Anger är? Jag minns honom inte (såg sparsamt med matcher på tiden det begav sig) Kan någon göra någon typ av jämförelse med någon annan spelare vi har?
Han lirade ju väldigt lite under tiden i DIF... Så den kan vara lite svårt..

Under tiden i AIK och framför allt Brynäs, som Ottosson, en inte lika klok eller Rudan, men inte med samma speed, typ.

”Lögn, ren lögn och förbannad statistik”
Säsong 94/95
Anger:
Djurgårdens IF Elitserien 1 0 0 0 0
Djurgårdens IF J20 J20 SuperElit 30 14 12 26 26
Ottosson:
Djurgårdens IF Elitserien 30 0 0 0 2
Djurgårdens IF Slutspel 3 0 0 0 0
Djurgårdens IF J20 J20 SuperElit 15 8 23 31 2
Haninge HC Div 1 Östra 4 0 1 1 0
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Jag tycker att vi borde ge Anger en chans.. Det var väl inte många som trodde på Bäcker heller? Anger kan mkt väl göra en bra säsong med mkt poäng!
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bjurling_39 skrev:Jag tycker att vi borde ge Anger en chans.. Det var väl inte många som trodde på Bäcker heller? Anger kan mkt väl göra en bra säsong med mkt poäng!
Bäcker i all ära, men han spelade faktiskt med Linkan, mer behöver jag inte säga.

Återigen, minst en offensiv back och en offensiv forward av rang till truppen 07/08 krävs om vi ska ta det sjuttonde guldet.
Säg den glädje som varar
KapZ

Inlägg av KapZ »

Själv är jag glad om vi når slutspel. Om några år kanske vi kan vara med och slåss om SM-guld på riktigt igen.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Musse håkansson = vet att han har skrivit på men det skulle gjort mig välldigt glad om han till slut vänder hem till Djurgården och avslutar sin karriär.

Kung Håkansson säger jag bara!!!!!!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bjurling_39 skrev:Jag tycker att vi borde ge Anger en chans.. Det var väl inte många som trodde på Bäcker heller? Anger kan mkt väl göra en bra säsong med mkt poäng!

Ja, eftersom allt nu är påskrivet och klart mellan Anger & DIF så antar jag att Anger får en chans...?
Skriv svar