Vad i helvete ska vi med honom till?SirDIFalot skrev:Det där snacket om Mitman blir ju lite mer förståeligt (om det stämmer) nu när Blomstrand försvann.
Extremt begränsad spelare. Mycket sämre än Blomstrand.
Vad i helvete ska vi med honom till?SirDIFalot skrev:Det där snacket om Mitman blir ju lite mer förståeligt (om det stämmer) nu när Blomstrand försvann.
Ja, jag förstår inte det heller. Men nu när Blomstrand försvann blir väl ryktet lite mer naturligt. Samma spelartyp.Mäklaren skrev:Vad i helvete ska vi med honom till?SirDIFalot skrev:Det där snacket om Mitman blir ju lite mer förståeligt (om det stämmer) nu när Blomstrand försvann.
Känns rätt märkligt, visst kan man få loss honom gratis nu, men jag antar att många spelare i ettan går att lösa från sina kontrakt om det kommer ett HA eller ES lag och vill plocka dom. I så fall kan man ju lika gärna ge ett try-out kontrakt till Stefan Söder. Naturlig målskytt som gjort 32 poäng varav 17 mål på 23 matcher för KRIF. Fick ju aldrig riktigt chansen i DIF senast han var här. Har väl rekordet i antal mål i J20 SuperElit också om jag inte minns fel.SirDIFalot skrev:Ja, jag förstår inte det heller. Men nu när Blomstrand försvann blir väl ryktet lite mer naturligt. Samma spelartyp.Mäklaren skrev:Vad i helvete ska vi med honom till?SirDIFalot skrev:Det där snacket om Mitman blir ju lite mer förståeligt (om det stämmer) nu när Blomstrand försvann.
Skulle kunna tänka mig ett try-out kontrakt över JVM om både Wennberg och Åberg blir uttagna, särskilt om även NHL-spelarna är borta.
Fast har man något poängrekord i J20 brukar det väl oftast betyda att man inte var tillräckligt bra för att hamna i A-laget och hölls kvar på den nivån.android skrev:Känns rätt märkligt, visst kan man få loss honom gratis nu, men jag antar att många spelare i ettan går att lösa från sina kontrakt om det kommer ett HA eller ES lag och vill plocka dom. I så fall kan man ju lika gärna ge ett try-out kontrakt till Stefan Söder. Naturlig målskytt som gjort 32 poäng varav 17 mål på 23 matcher för KRIF. Fick ju aldrig riktigt chansen i DIF senast han var här. Har väl rekordet i antal mål i J20 SuperElit också om jag inte minns fel.SirDIFalot skrev:Ja, jag förstår inte det heller. Men nu när Blomstrand försvann blir väl ryktet lite mer naturligt. Samma spelartyp.Mäklaren skrev:Vad i helvete ska vi med honom till?SirDIFalot skrev:Det där snacket om Mitman blir ju lite mer förståeligt (om det stämmer) nu när Blomstrand försvann.
Skulle kunna tänka mig ett try-out kontrakt över JVM om både Wennberg och Åberg blir uttagna, särskilt om även NHL-spelarna är borta.
Det var bara en parentes i sammanhanget. Min poäng var att han leder poängligan, han har dubbelt så många poäng som Jens Karlsson. Det är även poängspelare vi ska ersätta i Wennberg och Åberg. Nu har ju Karlsson en historia som poängspelare i HA och skulle säkert kunna göra något bra om han fick chansen. Antagligen finns det någon form av skäl att han valde att stanna i Borås även vid degraderingen. Inte världens roligaste stad och han borde inte haft svårt att få kontrakt någon annanstans.SirDIFalot skrev:Fast har man något poängrekord i J20 brukar det väl oftast betyda att man inte var tillräckligt bra för att hamna i A-laget och hölls kvar på den nivån.android skrev:Känns rätt märkligt, visst kan man få loss honom gratis nu, men jag antar att många spelare i ettan går att lösa från sina kontrakt om det kommer ett HA eller ES lag och vill plocka dom. I så fall kan man ju lika gärna ge ett try-out kontrakt till Stefan Söder. Naturlig målskytt som gjort 32 poäng varav 17 mål på 23 matcher för KRIF. Fick ju aldrig riktigt chansen i DIF senast han var här. Har väl rekordet i antal mål i J20 SuperElit också om jag inte minns fel.SirDIFalot skrev:Ja, jag förstår inte det heller. Men nu när Blomstrand försvann blir väl ryktet lite mer naturligt. Samma spelartyp.Mäklaren skrev:Vad i helvete ska vi med honom till?SirDIFalot skrev:Det där snacket om Mitman blir ju lite mer förståeligt (om det stämmer) nu när Blomstrand försvann.
Jens Karlsson i Borås dock. Han är intressant.
Det brukar handla om 6-7 matcher. För oss livsviktiga matcher på grund av våra tokusla start.-daniel- skrev:Hur många matcher pratar vi om att Åberg & Wennberg kommer missa under JVM?
Kommer NHL igång, samtidigt som vi har några skador då lär vi knappt få ihop ett fullt lag...
Jag tror nog Challe har det där i tankarna, nånting måste ju i så fall göras.-daniel- skrev:Hur många matcher pratar vi om att Åberg & Wennberg kommer missa under JVM?
Kommer NHL igång, samtidigt som vi har några skador då lär vi knappt få ihop ett fullt lag...
SirDIFalot skrev:Det brukar handla om 6-7 matcher. För oss livsviktiga matcher på grund av våra tokusla start.-daniel- skrev:Hur många matcher pratar vi om att Åberg & Wennberg kommer missa under JVM?
Kanske kallas Weigel tillbaka?-daniel- skrev:SirDIFalot skrev:Det brukar handla om 6-7 matcher. För oss livsviktiga matcher på grund av våra tokusla start.-daniel- skrev:Hur många matcher pratar vi om att Åberg & Wennberg kommer missa under JVM?
Verkligen.
Ja som sagt, får väl hoppas det finns en plan. Hur den nu ser ut har jag ingensomhelst aning om, dock.
Han ångrade sig att han spelade här och stack efter fyra matcher. Trots att hans bror spelar i Tingsryd.#87 skrev:Fortsätter lockouten samtidigt som vi tappar Dogge och Gabbe kanske vi borde höra med Mike Santorelli? Försäkringen borde vara väldigt, väldigt billig, samtidigt som han verkar kunna tänka sig att spela i Sverige.
Långskott förvisso, men jag tar vad som helst som kan ge oss några vinster..
På grund av att Tingsryd är en jävla håla och deras coach är ännu värre.SirDIFalot skrev:Han ångrade sig att han spelade här och stack efter fyra matcher. Trots att hans bror spelar i Tingsryd.#87 skrev:Fortsätter lockouten samtidigt som vi tappar Dogge och Gabbe kanske vi borde höra med Mike Santorelli? Försäkringen borde vara väldigt, väldigt billig, samtidigt som han verkar kunna tänka sig att spela i Sverige.
Det är förvisso sant, men var inte anledningen till att han stack att han ogillade ledningen i laget?SirDIFalot skrev:Han ångrade sig att han spelade här och stack efter fyra matcher. Trots att hans bror spelar i Tingsryd.#87 skrev:Fortsätter lockouten samtidigt som vi tappar Dogge och Gabbe kanske vi borde höra med Mike Santorelli? Försäkringen borde vara väldigt, väldigt billig, samtidigt som han verkar kunna tänka sig att spela i Sverige.