Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFRobbex

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av DIFRobbex »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Detta var förövrigt sista gången någonsin vi fick se Dogge och Gabbe i DIF-tröjan
Va? källa på det!
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

DIFRobbex skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Detta var förövrigt sista gången någonsin vi fick se Dogge och Gabbe i DIF-tröjan
Va? källa på det!
På hemma-is skall tilläggas
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:
DIFRobbex skrev:
Va? källa på det!
På hemma-is skall tilläggas
Varför ska dom inte lira nästa hemma match för då?

kom gärna med en källa, än att skriva från tomma intet!
Användarvisningsbild
PNY

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av PNY »

http://m.expressen.se/sport/hockey/hock ... nystarten/

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
mb81

Inlägg av mb81 »

Kan de komma tillbaka efter nyår då? Eller hur länge måste man vara borta för att inte få värsta smällen?

Hur ser det ut med nhl då? Börjar det närma sig spel eller fortfarande dött i förhandlingarna? Borde det inte vara minst lika med tex vik och sskspelarna?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

mb81 skrev:Kan de komma tillbaka efter nyår då? Eller hur länge måste man vara borta för att inte få värsta smällen?

Hur ser det ut med nhl då? Börjar det närma sig spel eller fortfarande dött i förhandlingarna? Borde det inte vara minst lika med tex vik och sskspelarna?
Om det blir helsäsongslockout så lär det väl inte vara några problem? För antingen reset'as allt efter nyår eller vid nästa säsongs början.
Vid helsäsongslockout så kan de spela, fast jag är väldigt trött så har antagligen fel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:Kan de komma tillbaka efter nyår då? Eller hur länge måste man vara borta för att inte få värsta smällen?
Det handlar inte om kalenderår, utan högst 183 dagar i Sverige under en 12-månadersperiod, där Skatteverket avgör när perioden börjar. Sedan får man hjälpa till att bidra till skola, vård och omsorg lika mycket som vi som bor här jämt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Frågan är ju dock vilken inkomst dom blir beskattade på. Dom får ju för tillfället ingen lön från USA och dom lär ju inte ta ut några fantasilöner från DIF heller :)

Men jag vet, reglerna är sjukt komplicerade så jag litar på att deras juridiska ombud har koll på läget.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det där snacket om Mitman blir ju lite mer förståeligt (om det stämmer) nu när Blomstrand försvann.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

VäsbyMental skrev:Frågan är ju dock vilken inkomst dom blir beskattade på. Dom får ju för tillfället ingen lön från USA och dom lär ju inte ta ut några fantasilöner från DIF heller :)

Men jag vet, reglerna är sjukt komplicerade så jag litar på att deras juridiska ombud har koll på läget.
Kan vara en förmögenhets skatt? Det är fult att vara rik och tjäna mycket pengar i Sverige.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

minalman skrev:
Det handlar inte om kalenderår, utan högst 183 dagar i Sverige under en 12-månadersperiod, där Skatteverket avgör när perioden börjar. Sedan får man hjälpa till att bidra till skola, vård och omsorg lika mycket som vi som bor här jämt.
Skattar dom noll under dom första 183 dagarna i Sverige?
Tur de iofs eftersom varken gabbe eller murray lär ju ha så hög lön här
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

VäsbyMental skrev:Frågan är ju dock vilken inkomst dom blir beskattade på. Dom får ju för tillfället ingen lön från USA och dom lär ju inte ta ut några fantasilöner från DIF heller :)
Sverige och USA har väl avtal så att man inte dubbelbeskattas. Ponera att det blir inställd NHL-säsong. Inga NHL-inkomster före midsommar. Eftersom Murray kommer upp i 183 dagar om en vecka har han varit här sedan slutet av maj.
Så då kan han stanna här hela säsongen utan att skattas för pengar han tjänade i NHL i början av 2012.
Edit: Men om NHL drar igång blir svenska skatteverket glada om Murray varit här 185 dagar. För pengar han tjänar i vinter skattas här.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

android skrev:
sensei skrev:Samma spelare olika formationer...

Jag skulle gärna vilja se 4 kedjor av android då jag är nyfiken på vilka juniorer han skulle peta in givet hans insikter.
Såg det här nu. Vill minnas att jag läst något om ett önskemål om ett utlåtande gällande Blomstrand, men kan ha drömt det?

Just nu skulle jag inte peta in någon junior. Sörensen, Wennberg och Åberg är i topp bland mina favoritspelare som jag sett i J20 dom senaste åren. Dominerat på en liknande nivå som Zibanejad. Särskilt Sörensen kunde vara extremt dominant på den nivån med ett liknande spel som vi såg igår, fast hela matcher.

Vi skador etc skulle jag vilja testa Tobias Lindberg. Gillar även Mattias Kalins tvåvägsspel. Detsamma gäller Victor Stoppel som haft lite problem med skador och sjukdomar i år men nu börjar växla upp. Smart hårtjobbande spelare med näsa för målet. Sedan ska man även komma ihåg att den -94a som är kvar i truppen och ansetts som den kanske mest talangfulla genom åren är Fredric Anderberg. Han har varit skadad mer än han har varit frisk dom senaste två åren, men har nu opererat sin axel och bör vara tillbaka i matchsspel när som helst. Nu har han självklart tappat mark på diverse draftinglistor etc i och med att han knappt spelat på två år och när han spelat varit matchotränad. Dock ligger han fortfarande relativt högt om man kikar på en del listor. Får han vara skadefri kan han komma att bli en intressant bekantskap framåt vårkanten.

Angående Blomstrand så har han alltid haft liknande problem. Han har alla egenskaper för att bli en fantastiskt powerforward men utnyttjar inte detta till fullo. Han är stor, stark och har fantastiskt skridskoåkning. Han har även ett helt okej skott och är orädd. Det brukar ta lite tid för honom att acklimatisera sig i nya miljöer. Han kom tidigt upp i J20 pga sin välutvecklade fysik men fick inte ut det man ville riktigt. I år har han dock gjort det bra där. Jag tycker inte att DIF ska släppa honom utan han kommer att utvecklas, kanske bara inte i samma raketfart som Wennberg, Zibanejad etc.

Vet att du gillar fysiska spelare Sensei. Tyvärr för dig så stack våran mest fysiska spelare, Henrik Nyberg, till WHL. Inte den största killen men riktigt rivig och kunde proppa dubbelt så stora killar med sin fart och timing. I J20 finns det inte direkt någon fysisk spelare. Skulle väl vara någon av backarna Norell/Lindstedt då kanske.
Superintressant, tusen tack. Jag noterar dessa spelare och lägger på minnet inför framtiden. Jodå, jag var nyfiken på dina tankar kring Blomstrand men nu känns det inte så aktuellt längre då han har gått vidare till Almtuna (vilket jag tycker känns synd).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Rix

Inlägg av Rix »

Tråkigt att vi släppte Blomstrand helt, kunde vi inte bara lånat ut han?

Tror han kan bli en riktigt bra rivig powerforward i AS/ES om ett par 2-3 år. Förutsatt att han jobbar hårt och får speltid.
Användarvisningsbild
dif_henkan

Inlägg av dif_henkan »

angående våra NHL spelare, sitter dem på artistkontrakt?

Kan man inte göra som AJK gjort tidigare år, skicka dem på en finlandskryssning någon vecka för att åter komma tillbaka? Eller hur fungerar det där?

Känns som jag har noll koll.
Jimmie, Jimmie, Jimmie!
Låst