Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Billx skrev:
Jim Morrison skrev:Staffan Kronwall hattrick mot Ryssarna... Känns som en hyfsad uppgradering över Boumedienne till nästa säsong.
Nästa säsong? skulle inte tro det.

NHL/KHL för Kronwall ett par år framöver.
Vadådå?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Jim Morrison skrev:
Billx skrev:
Jim Morrison skrev:Staffan Kronwall hattrick mot Ryssarna... Känns som en hyfsad uppgradering över Boumedienne till nästa säsong.

Vadådå?
VADÅ VADÅDÅ?

Du ser ju hur han spelar i landskamp efter landskamp. Spelar näst mest bland alla backar i Severstal. Tjänar en jävla massa pengar. Spelar i alla spelformer i såväl klubblag som landslag.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Billx skrev:
Jim Morrison skrev:
Billx skrev:

Vadådå?
VADÅ VADÅDÅ?

Du ser ju hur han spelar i landskamp efter landskamp. Spelar näst mest bland alla backar i Severstal. Tjänar en jävla massa pengar. Spelar i alla spelformer i såväl klubblag som landslag.
Ja, han spelar bra i landskamper. Är man då förbjuden att spela i Elitserien? I världens tredje bästa liga? Tjänar pengar, fine, det kommer han att göra i Djurgården också. Du får det att låta som att man absolut inte spelar i Elitserien om man är 'bra' :lol:.
- Fast jag har väl inte sagt att jag ville spela i just Stockholm utan det var mer att jag ville spela i Djurgården. Det lockade mest även om det var kul att få bo i Stockholm också. Och jag är jätteglad att jag fick komma hem, jag spelar gärna i Djurgården i framtiden. Jag kanske är borta ett, två år nu i Ryssland men sedan hoppas jag att jag kan komma tillbaka till Djurgården - om de vill ha mig då! säger Staffan Kronwall och fortsätter:
Citat från Kronwall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Han lär ha ett par ännu bättre KHL-erbjudanden om han fortsätter som han gjort. Vi lär inte se honom på många år. Han är nog i behov av cashen också efter alla år i AHL.
Expert.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Sa jag förbjuden? nej det gjorde jag inte. Det enda jag menar är att Kronwall tjänar mycket pengar och är en av de bästa backarna borta i Severstal. Jag tror kanske att han får en till möjlighet i NHL, vilket han kanske inte hade räknat med innan säsongen.

Pengar i DIF med? Visst men inte i närheten av vad Severstal erbjuder tror jag. Jag håller det inte som omöjligt med Kronwall i DIF nästa år, men nu känns det bara som hybris.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Inte fan är det den stackars blyge nykomlingen Mattias Carlsson som är ansvarig för den här katastrofsäsongen.

MC är och har alltid varit en spelare som jobbar hårt, skjuter mycket och är en verklig måltjuv, men han har då aldrig varit speciellt kreativ. Han är inte typen som går på soloraider, gör ett par gubbar och sprätter upp pucken i krysset. Han är beroende av andra för att kunna prestera optimalt. I dag spelas han i princip som tvåvägs-grinder, han kommer ju aldrig någonsin i närheten av de lägen han hade i fjol då han hade kedjekamrater som faktiskt kunde slå en fin passning.

Jag är ganska övertygad om att han hade levererat i rätt omgivning, men vi har ju inte den typ av spelare han hade behövt bredvid sig för att komma till sin rätt.

I min värld är det Järlefelt, ingen annan, som är ansvarig för att vårt lag saknar väsentliga element. Vi har ingen playmaker.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shitkicker skrev:Inte fan är det den stackars blyge nykomlingen Mattias Carlsson som är ansvarig för den här katastrofsäsongen.

MC är och har alltid varit en spelare som jobbar hårt, skjuter mycket och är en verklig måltjuv, men han har då aldrig varit speciellt kreativ. Han är inte typen som går på soloraider, gör ett par gubbar och sprätter upp pucken i krysset. Han är beroende av andra för att kunna prestera optimalt. I dag spelas han i princip som tvåvägs-grinder, han kommer ju aldrig någonsin i närheten av de lägen han hade i fjol då han hade kedjekamrater som faktiskt kunde slå en fin passning.

Jag är ganska övertygad om att han hade levererat i rätt omgivning, men vi har ju inte den typ av spelare han hade behövt bredvid sig för att komma till sin rätt.

I min värld är det Järlefelt, ingen annan, som är ansvarig för att vårt lag saknar väsentliga element. Vi har ingen playmaker.
Det är inte Mattias Carlssons fel nej. Men däremot har värvandet av Mattias Carlsson en stor del i misslyckandet. Som du säger. Vi skrek efter kreativitet och vi fortsätta att kontraktera "hårt jobbande spelare" som skulle vara bra på skridskorna och ha bra skott.

Sedan tycker jag att Carlsson varit riktigt usel på det han sades vara bra på också. Knappt sett röken av hans påstådda bra skott. Att han ska vara snabb på skridskorna spelar ju ingen större roll när han bromsar upp som en livrädd katt om det verkar kunna uppstå fysisk kontakt. Han känns som raka motsatsen till en spelare som går in i trafiken och sticker in näsan där det gör ont. Så tvivlar faktiskt på att han hade levererat i rätt omgivningen heller för jag ser knappt en enda vettig kvalité hos honom.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

En back MÅSTE in och det NU. Risken är att vi med undermålig backuppsättning riskerar att bli avhakade i slutspelskampen under Printz skada och JVM-uppehållet. Skulle sen Tjärna, gud förbjude, få problem igen kan vi lika gärna lämna WO.

Om vi ska gå för en forward, ring Skellefteå som har överflöd av klassforwards sedan Lindström kom hem. Oscar Möller ser nu ut att få gå i en tredjekedja, Goren kan hamna i fjärde igen, som han gjorde tidigare ett tag. Helt klart värt ett försök. Möller valde ju just Saik för att få vara en ledande spelare.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

jensa öhling skrev:En back MÅSTE in och det NU. Risken är att vi med undermålig backuppsättning riskerar att bli avhakade i slutspelskampen under Printz skada och JVM-uppehållet. Skulle sen Tjärna, gud förbjude, få problem igen kan vi lika gärna lämna WO.

Om vi ska gå för en forward, ring Skellefteå som har överflöd av klassforwards sedan Lindström kom hem. Oscar Möller ser nu ut att få gå i en tredjekedja, Goren kan hamna i fjärde igen, som han gjorde tidigare ett tag. Helt klart värt ett försök. Möller valde ju just Saik för att få vara en ledande spelare.
Möller har kommit igång riktigt på slutet och varit tongivande i saik! de har väl 3 rätt jämnbra kedjor där det är svårt att avgöra vilken som är förstakedjan och dessutom är han väl en av de viktigaste i deras pp-uppställning och de leder serien. Så han är helt omöjlig! Goren skulle det väl finnas en liten chans om han skulle börja gnälla men den chansen är väl också minimal! Snarare typ Hynning som skulle vara aktuell isf
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Shitkicker skrev:Inte fan är det den stackars blyge nykomlingen Mattias Carlsson som är ansvarig för den här katastrofsäsongen.

Det är inte Mattias Carlssons fel nej. Men däremot har värvandet av Mattias Carlsson en stor del i misslyckandet. Som du säger. Vi skrek efter kreativitet och vi fortsätta att kontraktera "hårt jobbande spelare" som skulle vara bra på skridskorna och ha bra skott.

Sedan tycker jag att Carlsson varit riktigt usel på det han sades vara bra på också. Knappt sett röken av hans påstådda bra skott. Att han ska vara snabb på skridskorna spelar ju ingen större roll när han bromsar upp som en livrädd katt om det verkar kunna uppstå fysisk kontakt. Han känns som raka motsatsen till en spelare som går in i trafiken och sticker in näsan där det gör ont. Så tvivlar faktiskt på att han hade levererat i rätt omgivningen heller för jag ser knappt en enda vettig kvalité hos honom.
Delar helt den analysen. Och problemet för MC är att han så klockrent personifierar och illustrerar det som DIF idag lider av, även om det även finns andra "syndabockar" i laget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Självklart är Möller ett långskott, tror inte heller han lämnar SAIK nu mitt under säsong. Men är han otålig kan en plats i tredjekedjan i längden göra att han tröttnar. Goren känns inte alls otänkbar tycker jag, där är bara frågan om vi skulle vilja ha honom.

Men i första hand är det ju en back vi behöver.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Staffan Kronwall hade ofta envägskontrakt (hög lön oavsett om han spelar i AHL eller NHL) när han lirade i nordamerika. Så jag tror inte han har det så knapert. Min känsla är dock att vi får vänta minst ett år till innan vi får se honom i Sthlm igen.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Ottawa har nyss bytt till sig Kyle Turris mot Rundblad och en andra runda i draften. Kan detta kanske öka chansen att dom låter Zibanejad spela ytterligare ett år hos oss?

Både Spezza och Turris lär ju gå före kommande säsong iallafall
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Nummer19 »

Glory1 skrev:Både Spezza och Turris lär ju gå före kommande säsong iallafall
VA!? Tror du verkligen det? :wink:
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Nummer19 skrev:
Glory1 skrev:Både Spezza och Turris lär ju gå före kommande säsong iallafall
VA!? Tror du verkligen det? :wink:
Haha jaja :oops:

Har inte så stor koll på NHL, men dom har väl ett par till som går före. Tror det blir ett år till här om dom inte hellre ser han i AHL eller som forward. Hoppas dom vill se han som center ;)
Låst