Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Conny Strömberg klar för Tingsryd.
Äntligen!

Känns bra. Vi behövde annat, och fick det!

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av pulverapa »

Violator77 skrev:Manijock: kom ihåg var du läste det först
Fjant!
Manijock

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Manijock »

pulverapa skrev:
Fjant!
Haha japp inte direkt första gången folk leker kvällspress härinne. Det där med källkritik, borde vara ett grundämne i skolan!

Kul med Bengan, frågan är hur lång tid det tar innan de andra grabbarna dragit ner Patric i deras tempo. Precis som det hänt med Landeskog nu!

Kan ju åtminstone hoppas på en ettrig krigande Hörnqvist ikväll...
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Kul med Bengan :) hoppas det blir mer än 1 månad!
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Manijock skrev:
pulverapa skrev:
Fjant!
Haha japp inte direkt första gången folk leker kvällspress härinne. Det där med källkritik, borde vara ett grundämne i skolan!

Kul med Bengan, frågan är hur lång tid det tar innan de andra grabbarna dragit ner Patric i deras tempo. Precis som det hänt med Landeskog nu!

Du var ju jävligt positiv. Istället för att säga undra hur lång tid det tar innan Bengan får upp alla till deras RIKTIGA tempo/kapacitet. Vad har vi för supportrar alla sitter bara och muttrar...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

zetterberg_88 skrev:
Manijock skrev:
pulverapa skrev:
Fjant!

Du var ju jävligt positiv. Istället för att säga undra hur lång tid det tar innan Bengan får upp alla till deras RIKTIGA tempo/kapacitet. Vad har vi för supportrar alla sitter bara och muttrar...
Fast jag förstår inte varför alla bygger såna förväntningar direkt? Murray lyfte inte laget till en topplacering, detsamma gäller Landeskog som är en bättre och mer framstående spelare i NHL än Hörnqvist, varför förvänta sig att Hörnqvist "får upp alla till deras RIKTIGA tempo/kapacitet". Varför skulle han göra det? Självklart kan vi väl förvänta oss en förbättring men det är ju redan något som gör att vi ligger 9:a trots att vi har allsvenskans bästa trupp. Varför förvänta sig att EN spelare kan ändra på det? Bara onödigt stora förväntningar som skapar besvikelse.
Expert.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jag förväntar mig att Hörnqvist är pusselbiten som gör att hela pusslet i princip lägger sig själv...

realistiska förväntningar?
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Det lär ju inte gå sämre i alla fall med en målskytt i laget vilket faktiskt är det största problemet varför vi inte vinner fler matcher. Vi sätter inte våra chanser till skillnad från motståndarna.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Signa en spelare på en månad som är sjukt beroende av sin omgivning för att göra sina mål.

Visst hade vi skapat mycket chanser men inte satt dem hade värvningen varit riktig, men vi skapar ju inte ens chanserna att missa.

Dessutom skriva kontrakt på en månad med en spelare som väl inte ens får vara i Sverige hela säsongen pga av skatteskäl känns allt annat än genomtänkt.

Skulle man plocka in bengan borde man vänta så att han kunde spela hela säsongen för oss om det inte blir något med NHL.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Det är ju inte därför han signar en månad för att dom inte vet om det blir spel i NHL..
Handlar ju om skattesmällen han kommer få om han stannar längre.

Så du menar på största allvar att Bengan är en dålig värvning? Vi har ju visst många chanser per match som bara ska vara mål.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Kall-El skrev:Signa en spelare på en månad som är sjukt beroende av sin omgivning för att göra sina mål.

Visst hade vi skapat mycket chanser men inte satt dem hade värvningen varit riktig, men vi skapar ju inte ens chanserna att missa.

Dessutom skriva kontrakt på en månad med en spelare som väl inte ens får vara i Sverige hela säsongen pga av skatteskäl känns allt annat än genomtänkt.

Skulle man plocka in bengan borde man vänta så att han kunde spela hela säsongen för oss om det inte blir något med NHL.
Jag tycker att det är smart. Denna månad som Bengan är här så hinner han spela 10 matcher, cirka 20 % av säsongen. Det är ett korttidskontrakt, men hyfsat många matcher. Det kanske förlängs också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:
Kall-El skrev:Signa en spelare på en månad som är sjukt beroende av sin omgivning för att göra sina mål.

Jag tycker att det är smart. Denna månad som Bengan är här så hinner han spela 10 matcher, cirka 20 % av säsongen. Det är ett korttidskontrakt, men hyfsat många matcher. Det kanske förlängs också.
Fast det verkar som att han bara kan stanna en månad. För att sedan eventuellt återvända vid ett senare tillfälle.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Fast det verkar som att han bara kan stanna en månad. För att sedan eventuellt återvända vid ett senare tillfälle.
All right, en annan värd månadstid är 20:e januari till 20:e februari som har 10 matcher.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag skiter i vad ni andra tycker men själv står jag här på ett kontor i Oslo och gör någon form av regndans av lycka då jag ser att Bengan går in och lirar X-matcher med oss.

Fan att man inte har biljett så man hinner hem till matchen börjar. Får se hur Norweigans wi-fi klarar viaplay :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

crike skrev:Jag skiter i vad ni andra tycker men själv står jag här på ett kontor i Oslo och gör någon form av regndans av lycka då jag ser att Bengan går in och lirar X-matcher med oss.

Fan att man inte har biljett så man hinner hem till matchen börjar. Får se hur Norweigans wi-fi klarar viaplay :)
Får man verkligen använda viaplay utomlands? Man kan väl råka riktigt illa ut för det? Fast kanske är andra regler i länderna som har Viasat?
Expert.
Låst