Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
Ahapp det är bara att boka tatueringstid! Nåt måste på kroppen som förevigar detta ögonblick!!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha helt ärligt så funderade jag på en finurlig text som hade med nåt med Säcken att göra! Sen en sköld såklart. Grymt kommer det bliMattias_87 skrev:Funderar på att tatuera en säck faktiskt.

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om Högmo fick både mobilskal och pappersmasker, vad fan bör inte Säcken få?
Men, man får inte glömma Tony Zabel i detta. Ett lag når inte så här långt om grundspelet inte varit så välarbetat vid en så pass sen ingång som Säckens.
Så TACK Tony, Nyman och Säcken!
Men, man får inte glömma Tony Zabel i detta. Ett lag når inte så här långt om grundspelet inte varit så välarbetat vid en så pass sen ingång som Säckens.
Säg den glädje som varar
Du glömde Challe, mycket är tack vare honom.DIF_Soldier skrev:Om Högmo fick både mobilskal och pappersmasker, vad fan bör inte Säcken få?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Oväntat att Jakobs vann skytteligan 

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Undrar om skumpan som Janne Viktorsson och Due-Boje kom med igår smakade fint!
Kostade tydligen 10 lax. Fick inte smaka. De ville vänta med att öppna.
Kostade tydligen 10 lax. Fick inte smaka. De ville vänta med att öppna.

Rögle visar grisigt förlorarbeteende (från text tv):
"Jag säger bara: FY FAN, VÄSTERÅS",
skrev Rögles kommunikationschef Olof
Erikzon på Twitter efter matchen.
Röglebacken Jesper Jensen rasar också.
-Man får inte vika ner sig som Västerås
gör. Man måste visa stolthet och
respekt. Västerås har haft ligans bästa
försvar och målvakt hela säsongen, och
jag tror inte att de släppt in sex mål
tidigare, säger han till Expressen.
Dels hade inte VIK ett skit att spela för och sedan var väl ändå DIF rätt så bra igår? Dessutom vill jag minnas att DIF spöade VIK med 5-0 borta i grundserien så nog har de släppt in en del mål tidigare mot DIF.
För att inte tala om Rögle, de om några vek ju ner sig totalt i sista grundseriematchen när de krossades av DIF också med 5-0. Hade Rögle tagit poäng i den matchen hade de gått om Mora och slutat sexa vilket inneburit en bonuspoäng i Play Off-serien. Nu gick ju i och för sig Rögle vidare från den ändå.
Men det blir bara patetiskt att klaga på DIF, bara för att de själva inte lyckades vinna mot VIK i matchen före.
"Jag säger bara: FY FAN, VÄSTERÅS",
skrev Rögles kommunikationschef Olof
Erikzon på Twitter efter matchen.
Röglebacken Jesper Jensen rasar också.
-Man får inte vika ner sig som Västerås
gör. Man måste visa stolthet och
respekt. Västerås har haft ligans bästa
försvar och målvakt hela säsongen, och
jag tror inte att de släppt in sex mål
tidigare, säger han till Expressen.
Dels hade inte VIK ett skit att spela för och sedan var väl ändå DIF rätt så bra igår? Dessutom vill jag minnas att DIF spöade VIK med 5-0 borta i grundserien så nog har de släppt in en del mål tidigare mot DIF.
För att inte tala om Rögle, de om några vek ju ner sig totalt i sista grundseriematchen när de krossades av DIF också med 5-0. Hade Rögle tagit poäng i den matchen hade de gått om Mora och slutat sexa vilket inneburit en bonuspoäng i Play Off-serien. Nu gick ju i och för sig Rögle vidare från den ändå.
Men det blir bara patetiskt att klaga på DIF, bara för att de själva inte lyckades vinna mot VIK i matchen före.
Det var så otroligt att en vän la upp ett foto av text-tv sidan 360 till mig på facebook. Så jag se det svart på vitt. Eller grönt på svart.Remy Lebeau skrev:Detta slår fan allt!
Tror fortfarande inte det är sant!
Vi är tillbaka!
Hade absolut ingen koll på hur det gick i andra matcher där jag stod på läktaren, men på nåt sätt märkte man av det på folk runtomkring... Sen frågade jag en kille när vår match nästan var slut och då sa han att det stod 4-3 med nån minut kvar. Då först började jag inse att det faktiskt hade räckt hela vägen, för samtidigt började folk springa in på isen vid slutsignalen.
Själv satt jag kvar på öäktaren, överlycklig men mest lättad.
Det är så oerhört skönt nu när det är över men på något sätt blev det lite tomt... lite antiklimax på nåt sätt. Byggt upp en bubbla att bo i under nån månad och nu ska man ut i verkligheten igen. Fast man kan ju alltid flyga runt i bubblan och sjunga halsen av sig en stund till.

På något sätt kändes det det vårt öde att få komma tillbaka igen. Till och med efter Örebro-matchen borta fanns det hopp på något sätt. Det var något som byggdes upp. Så fort det gick snett så gick allt ändå vår väg igen...
Den sjuka känslan när VIK gör 0-1 efter dryga minuten och ingen bryr sig utan alla fortsätter sjunga, ännu högre. Det var nog helt enkelt vår vetskap, vår inre känsla att det här kommer att gå ändå. Och nog fan gick det!
VI ÄR TILLBAKA!!!!!
Sådär, nu har till och med jag grinat klart och återaktiverat kontot. Vill bara säga ett stort TACK till alla kvalhjältar i laget och de som var där på hovet och bar fram DIF i måndags då jag själv var hindrad av jobb. Byt ut "I" till "We" när ni lyssnar...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
När dom flesta entrade isen satte jag mig ner, det kändes tomt på nåt konstigt sätt, tror inte jag förstod vad som hänt riktigt, klart som fan att man var lyckligast i världen men svårt att ta in just då, senare på kvällen kom man på sig själv att man gick och flinade som ett barn som håller på att öppna julklappar.
Stod på Arlanda och väntade på flyget upp till Luleå då en gubbe frågade: vad är du så glad för, vaknade till ur min egen lilla värld och pekade bara med fingret på skölden jag hade på bröstet, då log han bara tillbaka:)
Stod på Arlanda och väntade på flyget upp till Luleå då en gubbe frågade: vad är du så glad för, vaknade till ur min egen lilla värld och pekade bara med fingret på skölden jag hade på bröstet, då log han bara tillbaka:)
Härligt#10 skrev:När dom flesta entrade isen satte jag mig ner, det kändes tomt på nåt konstigt sätt, tror inte jag förstod vad som hänt riktigt, klart som fan att man var lyckligast i världen men svårt att ta in just då, senare på kvällen kom man på sig själv att man gick och flinade som ett barn som håller på att öppna julklappar.

-
Hahaha lite samma sak här. Träffade på en icke-sportintresserad polare idag och hälsade med "Tja hahah!!#10 skrev:När dom flesta entrade isen satte jag mig ner, det kändes tomt på nåt konstigt sätt, tror inte jag förstod vad som hänt riktigt, klart som fan att man var lyckligast i världen men svårt att ta in just då, senare på kvällen kom man på sig själv att man gick och flinade som ett barn som håller på att öppna julklappar.

Har Honken varit här? Annars kommer lite statistik här:
Topp 5 tacklingar i ks hos DIF
ERIKSSON, Henrik 25
NYBERG, Henrik 9
AHLÉN, Mikael 8
NORELL, Robin 7
ENGLUND, Andreas 7
Topp 5 ta emot tackling
ENGLUND, Andreas 10
SÖRENSEN, Marcus 9
FALK, Alexander 7
AHLÉN, Mikael 6
HÖGSTRÖM, Marcus 6
Topp 5 blockade skott
NORELL, Robin 12
ERIKSSON, Henrik 7
HÖGSTRÖM, Marcus 6
HAGELIN, Joakim 5
ANDERSSON, Nils 5
Topp 5 skott på mål
JAKOBS, Jens 27
SÖRENSEN, Marcus 26
HOLMQVIST, Michael 24
SAVIANO, Steve 22
HÖGSTRÖM, Marcus 21
Topp 5 blockade skott av försvarare
HÖGSTRÖM, Marcus 15
ANDERSSON, Nils 12
LJUNGH, Markus 8
NORELL, Robin 8
JAKOBS, Jens 6
Topp 5 skott utanför
SÖRENSEN, Marcus 15
HÖGSTRÖM, Marcus 13
ANDERSSON, Nils 13
JAKOBS, Jens 13
LJUNGH, Markus 11
Topp 5 skott totalt (på mål, blockade av försvare, utanför, i mål)
SÖRENSEN, Marcus 67
HÖGSTRÖM, Marcus 67
JAKOBS, Jens 66
SAVIANO, Steve 57
HOLMQVIST, Michael 53
Topp 5 tacklingar i ks hos DIF
ERIKSSON, Henrik 25
NYBERG, Henrik 9
AHLÉN, Mikael 8
NORELL, Robin 7
ENGLUND, Andreas 7
Topp 5 ta emot tackling
ENGLUND, Andreas 10
SÖRENSEN, Marcus 9
FALK, Alexander 7
AHLÉN, Mikael 6
HÖGSTRÖM, Marcus 6
Topp 5 blockade skott
NORELL, Robin 12
ERIKSSON, Henrik 7
HÖGSTRÖM, Marcus 6
HAGELIN, Joakim 5
ANDERSSON, Nils 5
Topp 5 skott på mål
JAKOBS, Jens 27
SÖRENSEN, Marcus 26
HOLMQVIST, Michael 24
SAVIANO, Steve 22
HÖGSTRÖM, Marcus 21
Topp 5 blockade skott av försvarare
HÖGSTRÖM, Marcus 15
ANDERSSON, Nils 12
LJUNGH, Markus 8
NORELL, Robin 8
JAKOBS, Jens 6
Topp 5 skott utanför
SÖRENSEN, Marcus 15
HÖGSTRÖM, Marcus 13
ANDERSSON, Nils 13
JAKOBS, Jens 13
LJUNGH, Markus 11
Topp 5 skott totalt (på mål, blockade av försvare, utanför, i mål)
SÖRENSEN, Marcus 67
HÖGSTRÖM, Marcus 67
JAKOBS, Jens 66
SAVIANO, Steve 57
HOLMQVIST, Michael 53
Född till sportchef.
Snyggt! Norell är ju tydligt viktig (jämf ex med Lidström). Gissar att Saviano har sämst mål/skott-ratio tillsammans med Sörensen.android skrev:Har Honken varit här? Annars kommer lite statistik här:
statistik
Var kommer den statistiken ifrån?