Vinicus skrev:
Däremot så attackerade han brorsan till en som nu spelar i Djurgården(förmodligen också kommande säsong). Känns inte som kemin mellan Michael H och Hedman är toppen efter tacklingen och det slagsmålet som de två hade matchen efter. Just denna situation känns speciell och mer personlig än andra.
Kan givetvis ha fel.
Har i övrigt svårt för Hedman, mycket blindside och armbågar från honom. Det som skedde med Fredric Anderberg var nästan bara en tidsfråga
Behöver inte vara något negativt, det är som bekant en hårfin gräns mellan vårdslöst och respektingivande spel, ibland blir det fel om du gillar att spela i den "regionen".
Hedman balanserar alltid på den tunna linjen, det gör honom intressant.
Ser honom hellre i DIF än i ett motståndarlag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El skrev:OM vi väljer att behålla Högström och Nisse har vi där våra offensiva backar enligt mig.
Vi kommer tampas i botten av serien och då behöver vi lite stygga defensiva backar av kvalité in.
Tre offensiva backar låter ohyggligt onödigt.
Man behöver väl inte placera backar i offensiva eller defensiva fack. Tycker varje Högström eller Nils är renodlade offensiva backar direkt. Sen vore det ju trevligt med åtminstone en PP-back utifrån som har visat att han håller på högre nivå än i HockeyAllsvenskan. Det är väl absolut inte omöjligt att varken Högström eller Nils spelar PP för oss nästa år men ändå är en del av laget.
Vinicus skrev:
Däremot så attackerade han brorsan till en som nu spelar i Djurgården(förmodligen också kommande säsong). Känns inte som kemin mellan Michael H och Hedman är toppen efter tacklingen och det slagsmålet som de två hade matchen efter. Just denna situation känns speciell och mer personlig än andra.
Kan givetvis ha fel.
Har i övrigt svårt för Hedman, mycket blindside och armbågar från honom. Det som skedde med Fredric Anderberg var nästan bara en tidsfråga
Behöver inte vara något negativt, det är som bekant en hårfin gräns mellan vårdslöst och respektingivande spel, ibland blir det fel om du gillar att spela i den "regionen".
Jo kanske det. Om Honken har släppt det så har jag det med
Vinicus skrev:
Kan givetvis ha fel.
Helt enig. Jag ser ju inte så många grina över att vi hade Ölvestad i vårat lag (han var verkligen på gränsen, inte lika ofta kanske, men hans för-många-skär-tacklingar var inte så supertrevliga ibland). Samma med Hank i årets upplaga, grisig men klarar av spel på den här nivån av att han just ligger på gränsen. Minns även att Marcus Nilsson drog på sig ett par riktigt fula tacklingar (för många skär) i finalspelet när han var hos oss, då grät vi inga floder.
Det är ungefär som att man skulle säga att man inte vill ha Douglas Murray för att han åkt på två matchstraff på kort tid, det är hans spelstil.
En spelare som Anton Hedman vill man väl generellt ha, men han är vårdslös. Han har gjort flera rena överfall, inte bara på Lill-Honken. Och sådana spelare avskyr jag. Han har väl bara denna säsong gjort 1-2 överfall som det talats om. Han har ju haft ett par år på sig att skärpa sig men det har han ju inte gjort.
Jari Tolsa var väl bara för att retas, vem det nu var som skrev det.
Ahnelöv och Fernholm gärna, Hannula kanske.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kall-El skrev:OM vi väljer att behålla Högström och Nisse har vi där våra offensiva backar enligt mig.
Vi kommer tampas i botten av serien och då behöver vi lite stygga defensiva backar av kvalité in.
Tre offensiva backar låter ohyggligt onödigt.
Man behöver väl inte placera backar i offensiva eller defensiva fack. Tycker varje Högström eller Nils är renodlade offensiva backar direkt. Sen vore det ju trevligt med åtminstone en PP-back utifrån som har visat att han håller på högre nivå än i HockeyAllsvenskan. Det är väl absolut inte omöjligt att varken Högström eller Nils spelar PP för oss nästa år men ändå är en del av laget.
Jag tycker nog det ja.
Vi har knappast råd att plocka in dyra backar som klarar av båda spelsätten på en hög nivå.
Har vi två backar redan med sina styrkor i offensiv ser jag helt enkelt inget behov av någon mer back med samma kvalitéer. Bättre då att titta på bra defensiva backar med lite kilon och stygghet i sig. ( utan att de för den sakens skull blir långsamma rundningsmärken.
Tror inte vi haft en bra defensiv back under kontrakt sedan vi hade Staffan Kronwall i truppen.
seppuko skrev:En spelare som Anton Hedman vill man väl generellt ha, men han är vårdslös. Han har gjort flera rena överfall, inte bara på Lill-Honken. Och sådana spelare avskyr jag. Han har väl bara denna säsong gjort 1-2 överfall som det talats om. Han har ju haft ett par år på sig att skärpa sig men det har han ju inte gjort.
Jari Tolsa var väl bara för att retas, vem det nu var som skrev det.
Ahnelöv och Fernholm gärna, Hannula kanske.
Hannula lär väl kräva 200000/månaden.. Dessutom är han nt spec bra längre heller.
Pogue Mahone skrev:Fernholm, vill vi verkligen ha honom?
Whats not to like?
* Han vill till DIF
* Han är i en bra ålder
* Snittat dugligt med poäng för en back i SHL, 221 matcher, 93 poäng. (då har jag varit snäll och räknat bort hans debutsäsong i SHL med Djurgården)
* Han är i sina bästa stunder en av de mer stabila och bättre backarna vi har i SHL, annars skulle han knappast ha lirat i EHT m.m 2012-2013.
Han har dock bara lirat 50 KHL matcher, så några feta stålar därifrån kan knappast ha kommit in.