Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014
Den stora anledningen till att DIF åkte ner förra året samt varför man mer eller mindre ger bort 2-3 mål varje match denna säsong är backuppsättningen. Att ha backar som inte kan spela försvarspel framför eget mål är pinsamt. Det är inte svårt att markera bort en spelare, utan att för den saken dra på sig onödiga utvisningar. Att spela på denna nivå och inte kunna markera bort sina motspelare är inte en bra back i mina ögon. Förstår inte varför alla är så sugna på att ha offensiva backar, det är inte med den spelartypen lag vinner titlar.
Printz, Klubertranz och Timmy hör till kategorin mindre bra backar just av den anledningen. Holm har helt klart varit bästa back i år. Arnesson har också potential, men de övriga kan bytas ut på backsidan.
Någon nämnde mental coach i ett forum. Jag tror mer på en person som kan coacha backarna aktivt. Under tiden Douglas Murray spelade i år så fanns ett helt annat lugn i backspelet. Jag tror han tillförde bra feedback till det andra backarna. Douglas är en grym back i mina ögon. Han är rejäl, plockar bort killarna framför mål, drar sällan på sig utvisningar och leverarar första snabba pass.
Printz, Klubertranz och Timmy hör till kategorin mindre bra backar just av den anledningen. Holm har helt klart varit bästa back i år. Arnesson har också potential, men de övriga kan bytas ut på backsidan.
Någon nämnde mental coach i ett forum. Jag tror mer på en person som kan coacha backarna aktivt. Under tiden Douglas Murray spelade i år så fanns ett helt annat lugn i backspelet. Jag tror han tillförde bra feedback till det andra backarna. Douglas är en grym back i mina ögon. Han är rejäl, plockar bort killarna framför mål, drar sällan på sig utvisningar och leverarar första snabba pass.
Tellan har kontrakt även över nästa säsong.Rix skrev:Va tror ni gott folk om att få hem Tellan?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=742
Det känns ju inte som att det vore möjligt, har svårt att se han gå ner i svenska andraligan och tjäna en tredjedel av det han får nu. Men fyfan va underbart det vore att få in han.
Självklart kommer det här bara stanna vid en dröm, men ack en sån underbar dröm det hade varit
Om vi kollar vad DIF behöver så behöver vi få in en riktig tuffing bland backarna och en back som är bra offensivt.
Bland forwards behöver vi få in en 1 ppg (1 point per game) lirare för att ersätta Linkan. Även om nu Linkan inte klara detta mål så förstår vi ju alla hur viktigt det är att ha någon som slutar på 45-50 poäng. Alla lagen i KS har någon sådan spelare och det behövs.
Frågan är hur länge det dröjer innan första värvningen kommer eller tills spelarna börjar skriva nya kontrakt.
Hoppas att Holm, Otto, Ölvestad, Honken, Kalus, Johner och Fimpen signar.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sett till det pröjs han fick under de här månaderna är han given. Ifall han kräver mycket mer är jag inte alls lika säker.sensei skrev:Kalus är ju helt given. Kanske den som är allra mest given. Hoppas han vill och de kommer överens ekonomiskt etc.
Tycker han har en stark tendens av att vara en publikfriare, som jag var inne på i "Kalus-tråden". Vart än mer tydligt när han var fullkomligt värdelös i gårdagens match för att sen ta en fajt med 20 sekunder kvar av matchen...hade han spelat mer konsekvent som han stundtals gör och verkligen gått in till 100% i varje fajt så hade jag varit helsåld på karln. Har lite svårt att förstå uppståndelsen annars, om jag skall vara ärlig.
-
Hur vet ni vad Kalus tjänar?
Han är lite väl seg på rören för min smak. Men är han billig så.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Framgick av hans straffsats i avstängningen. Han tjänar högst 35.000:- / månaden. Garanterade siffror.jensa öhling skrev:Hur vet ni vad Kalus tjänar?
-
Med den lönen kan han få vara kvar och gnugga i en tredje/fjärdekedja.
Hur stor chans har vi på Strandfelt? Och hur bra klass håller han?
Vill inte uttala mig om hur bra han är, men ska man tro hans twitter verkar han ha sympatier för Karlskoga om vi pratar allsvenskan..bastis7 skrev:Hur stor chans har vi på Strandfelt? Och hur bra klass håller han?
"Martin Strandfeldt ?@26Blogg
Det vattnet man dricker i Karlskoga skulle ja också vilja dricka! #thisisNobelhallen #Loka #MotES #Grattis @BIK_Karlskoga #MotÖvrigaVärlden"
Så pass. Jag kan inte komma på någon som var bättre i år, så mer given än Kalus vet jag ingen som är. Sen försvann ju Kalus under playoff pg a en felaktig avstängning och elände.jensa öhling skrev:Med den lönen kan han få vara kvar och gnugga i en tredje/fjärdekedja.
Men jag är rädd att det blir fler "pigga" spelare på 1.75 till förmån för rejäla pjäser framöver, till mitt förtret.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Flytta upp Mikkel och Martin Højbjerg
Rätt komiskt att se just nu iaf är vårat lag
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=3
Rätt komiskt att se just nu iaf är vårat lag

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- reservjesus
Har för mig att han håller på DIF.#87 skrev:Vill inte uttala mig om hur bra han är, men ska man tro hans twitter verkar han ha sympatier för Karlskoga om vi pratar allsvenskan..bastis7 skrev:Hur stor chans har vi på Strandfelt? Och hur bra klass håller han?
Det vattnet man dricker i Karlskoga skulle ja också vilja dricka! #thisisNobelhallen #Loka #MotES #Grattis @BIK_Karlskoga #MotÖvrigaVärlden"
clowns to the left of me, jokers to the right
Ja, jo, jag har fått för mig det också. Väldigt märkligt uttalande isåfall.reservjesus skrev:Har för mig att han håller på DIF.#87 skrev:Vill inte uttala mig om hur bra han är, men ska man tro hans twitter verkar han ha sympatier för Karlskoga om vi pratar allsvenskan..bastis7 skrev:Hur stor chans har vi på Strandfelt? Och hur bra klass håller han?
Kul kedja det hade blivit Otto, Strandfeldt och Sörensen 

Morwin skrev:Kul kedja det hade blivit Otto, Strandfeldt och Sörensen
Eller Otto Ölve och Strandfeldt sedan Dustin Sören och Guter. Känns som helt okej kedjor sedan vet man ju som sagt inte riktigt hur bra Strandfeldt egentligen är!
Skulle kunna tro att han kan lägga in ett antal poäng i Allsvenskan. Han gjorde ju ändå 29 poäng 2006 i Karlskoga så attbastis7 skrev:Morwin skrev:Kul kedja det hade blivit Otto, Strandfeldt och Sörensen
Eller Otto Ölve och Strandfeldt sedan Dustin Sören och Guter. Känns som helt okej kedjor sedan vet man ju som sagt inte riktigt hur bra Strandfeldt egentligen är!