Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:VA Faan gör Josef dumännuigen på isen!!! Blir så jävla förbannad på honom skulle mkt hellre sett lassen. Nae han är så jävla dålig så det inte är sant!
Smeknamnen på Boumedienne blir bara patetiskare och pinsammare för varje gång.
Jag tycker jag lyckades mkt bra den här gången :D
jensa85

Inlägg av jensa85 »

SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:VA Faan gör Josef dumännuigen på isen!!! Blir så jävla förbannad på honom skulle mkt hellre sett lassen. Nae han är så jävla dålig så det inte är sant!
Smeknamnen på Boumedienne blir bara patetiskare och pinsammare för varje gång.
"Mer patetiska"
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag förstår varför det buas. Jag gör det verkligen. Det är en sak med en junior som tabbar sig, men här har vi alltså en man som tjänar uppåt 200 lax i månaden och inte ens försöker spela.

I det här fallet kanske buropen behövdes. Det kanske gav hans ego en käftsmäll.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

gurra skrev:Börjar fan fundera på om Järlan är gnagare. Alternativt är han Hardys flickvän och att han inte vågar säga emot. Något är fel.
Järlan är en marionett, Hardy drar i trådarna.

Kommer Djurgården stå med mössan i hand ännu en säsong medan Hardy väntar på att spelet ska sätta sig, vilket alla utom Hardy insett att det aldrig kommer ske? Det verkar fan som det enbart är Hardy som ställer krav på styrelsen och inte tvärtom.

Kommer Montén någonsin att bänka Boumedienne? Sämst +/- i laget, ynka fyra poäng och spelar oinspirerat, vårdslöst och har ett uselt kroppsspråk. Klubertanz är dock en större besvikelse då jag väntat mig mycket mer av honom. Han känns vansinnigt vek i kroppen och agerar osäkert med puck. Hans ingripande vid HV's tredje mål idag känns bara patetiskt...

Hur mycket handlingskraft kommer styrelsen att visa om detta fortsätter framåt jul? Man särade rejält på skinkorna för Ottawa och verkar göra detsamma ännu en säsong för en spelidé som kändes fräsch för 10-12 år sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Har ni tänkt på att det knappt varit en fight eller ens lite gruff i matcherna? Det förefaller helt otroligt i mina ögon, det är ändå hockey vi sysslar med här.

Att man blir avstängd vid fighter gör såklart att vi inte får några sådana nästan, men varför spelar man inte med mer känslor på isen? Spelar fult, skyddar sin målvakt, trycker till deras målvakt, knuffas, snackar skit, hugger, bråkar.

Har aldrig sett en sådan inlevelselös säsong i mitt liv. Droppa handväskan, som Jockmaniac skrev!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag är inte upphovsmakaren bakom det yttrycket - det var Jock.
Och det var jävligt bra sagt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:Jag är inte upphovsmakaren bakom det yttrycket - det var Jock.
Och det var jävligt bra sagt.
Yes, jag letade lite och såg att det var Jock, så jag ändrade.

Håller med om att det var spot on!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag kan inte svara på vad som är exakt fel med DIF anno 2011/2012, visst spelidén är sönderläst men jag anser att vi borde ha spelarna som har huvudena för att kunna kämpa sig tillbaka i matcher där allt går åt helvete. Jag skiter i kunnandet, när det är som igår så är det inte endast individuell skicklighet som kan ta oss tillbaka i matchen utan det är även att laget står upp för varandra och bestämmer sig för att det inte finns någon morgondag om man inte vänder på steken. Jag ser det framförallt som att det är det äldre gardet med Ölve, Mackan, MT, DT, Fimpen och någon till som har huvudansvaret för att detta ska ske.

Visst DT är förbannad i paus och efteråt men gör han något mer än att bara vara jävligt stabil (och då menar jag jävligt stabil) och ger dom andra den push dom behöver i en sådan situation? Jag kan inte se det. Mackan gör det definitivt inte, ta bort hans C, han är inte värdig det. MT bara gömmer sig (när han inte lismar för ledningen) och kan gärna få fortsätta att gömma sig men då helst på en bänk i Ängelholm. Ölve som var den okrönte mästaren på att pumpa in energi i laget går inte att känna igen. Jag saknar verkligen hans 35 seks byten när han som en zombie bara malde på och försökte fånga varenda motståndare som han kom åt. Alla vet att det är frenesin som gör spelaren Ölve och med frenesin kommer även utdelningen i poäng, även om jag inte kräver just detta av honom i någon större utsträckning. Fimpen kan jag inte gnälla på han är kung :wink:

Vad beror detta då på? Jag tror efter att ha tolkat mellan raderna att laget har lite för många spelare som inte fungerar ihop. Visst alla lag har människor som är olika och alla behöver inte tycka om varandra men däremot ska man respektera varandra och vara beredda att kräma ut det där lilla extra för varandra i pressade situationer. Det tror jag inte man är i dagens DIF. Det verkar i flera fall som om man mer irriterar sig på varandra. Då behöver man inte spinna vidare i allt för många steg för att förstå att det blir svårt för spelarna att t.ex. ta en smäll när en medspelare får ett tjuvnyp.

Vissa kanske kommer att hänvisa till Bom-Bom som en energiutsugare och det är nog delvis sant men jag tror också på vissa av de andra t.ex. MT och Mackan. Om de spelare som ska vara de ledande och rutinerade spelarna inte har något som helst förtroende förankrat i resten av laget blir det jäkligt svårt. Speciellt när dessa har ledningens förtroende. Det ser man även på en vanlig arbetsplats. Om puckot som varit i branschen i 30 år kommer undan med sin skit utav just den här anledningen blir jag som är yngre men även bättre jäkligt irriterad och inte bara på den personen utan även på ledningen som låter detta fortgå.

Det leder in på nästa punkt. Vad jag har fattat har Hardy mer förtoende i truppen än vad piff och puff har, oavsett vad vi på läktaren tycker hända i båset under matchen...eller inte hända. Spelarna verkar inte tycka att dessa två gör någon speciell nytta och därför är jag rätt säker på att oavsett om Hardy fortsätter efter den här säsongen eller ej så kommer vi få se Falk i ledarstaben till nästa år och det är för att han har många spelare i dagens trupp som är lojala till honom.

Lite flummigt men jag var tvungen att skriva av mig.
PutteDIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av PutteDIF »

Satt ganska nära båset under matchen, efter Bom-Boms tabbe var det inga större reaktioner annat än suckar. Efter Klubertanz miss däremot så blev Hardy rejält förbannad, han råkade även slå till Claesson på armen av misstag. :roll:
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Jag har sagt det i flera veckor men måste saäga det igen, någon måste fan visa lite stake och bänka Boumedienne! Han måste få sitta på läktaren ett par matcher och tänka lite. De känns som att det behövs just nu.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Förslag på krisåtgärder:

Byte av lagkapten från Nilsson till Tjärnqvist.
Sparka Bombom och ersätt med annan back. Fernholm kanske. PRIO 1
Ta en diskussion med Tjärnqvist Jr (ev. Även Ölvestad) och erbjud honom att gå till annan klubb. Eller kräv mer av honom. Gör det tydligt att man inte är nöjd.
Plocka in en klasscenter.
Byt ut Montén/Johansson mot någon annan.
Finns det någon spelare som inte ställer upp för laget ska han bort! Se på Hvs förändring efter att Linkan stack!
In med fler juniorer. Weigel borde få chansen.
Något är fel i gruppen och det måste åtgärdas.

Fortsätter vi bara som nu blir det inte slutspel i år.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2011/2012

Inlägg av supreme »

Det syns på Montén under presskonferensen att situationen tynger honom. Problemet är bara att han såg likadan ut hela förra säsongen utan att man nådde en lösning.

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.281986,15.212511
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skall vi börja plocka i spelare som utan problem borde börja leta efter nya klubbar står nog Bombom högt upp på min lista också, inte minst för vi behöver en defensiv back till. Om man tittar på forwardssidan har ju Carlsson enligt mig varit fullständigt osynlig och därmed inte direkt lyckad börjar förstå att han inte fick så mycket speltid oi LHC.

Kan också hålla med om att MT inte varit direkt skarp så här lång in på säsongen heller.

Almtorp har tyvärr inte heller enligt mig rosast marknaden och skall man få plats med en ny center känns det som att han är den bland centrarna som bör gå först.

Tyvärr tror jag att Ölvestad lider rätt mycket av de nya sjuka bedömningarna på tacklingar. Tror helt enkelt inte att han vågar tacklas för han är rädd för böter och avstängningar. Problemet är bara det att en Ölvestad som inte tacklar har vi inte så mycket nytta av.

Kan ha glömt någon i hastiheten, men jag tror att endast 3 spelare hittills kvitterart ut betyget bra för denna säsong nämligen DT, Åberg och Printz.

Otto och Wesslan Ok...

... kan mycket väl ha glömt någon.

Avslutningsvis det lär inte hända något mera i alla fall med truppen för hur ofta har styrelsen agerat under en pågående säsong?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
Tyvärr tror jag att Ölvestad lider rätt mycket av de nya sjuka bedömningarna på tacklingar. Tror helt enkelt inte att han vågar tacklas för han är rädd för böter och avstängningar. Problemet är bara det att en Ölvestad som inte tacklar har vi inte så mycket nytta av.
Har hört ryktesvägen att fru Ölvestad (på allvar nu alltså) tyckte böterna var så saftiga att hon "förbjudit" Jimmie att åka på fler.
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:
Har hört ryktesvägen att fru Ölvestad (på allvar nu alltså) tyckte böterna var så saftiga att hon "förbjudit" Jimmie att åka på fler.
Haha.... lol. Frugan får i så fall kamma sig. Eller be Jimpa att sadla om helt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar