Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Sist jag såg Seikola var han inte alltför stabil i defensiven. Offensivt är han bra. Kan ju ha utvecklats likt Honken också. Nöjd över att inte se honom i DIF i alla fall. SSK kommer nog försöka satsa i år igen. Får se om dom lyckas bättre än när Hyvönen och grabbarna bråkade i båset. Värvningsansvariga verkar inte vara deras bästa positioner där.
Danielsson ut - Nordgren in?
Timmy ut - Tjärnqvist in?
Jag vet inte. Tycker inte Nordgren passar in riktigt. Visst att han jobbar hårt, men inte direkt stockholmare. Dock kanske han har bra skalle. Känner också att lite mer rutin på forwardssidan skadar nog inte.
Jocke Eriksson då? Nja, tror Josefson kan utvecklas ännu mer nästa år. Signar man Ziggy också så blir han ganska överflödig. Men skulle inte bli arg om han kom för en liten peng heller.
Anton Hedman. Nix, såg honom mot gnaget. Spelar nog hellre juniorer än honom. Alltid kul med bra tacklare som kan vara jobbiga att möta. Jag tycker inte att vi ska värva spelare för tredje och fjärdekedjan. Vi ska värva backar samt första och andra kedjan. Tredje och fjärde ska vara rätt spelare med hjärta för klubben.
Någon som vill ha Hjalmarsson från Rögle. Om vi ska plocka någon där i från så tycker jag att det ska vara Sjögren http://eliteprospects.com/player.php?player=4040.
Stor kille, bra vid sargerna, bra i BP, bra offensivt. Fick dåligt med speltid 80% av säsongen men gjorde ändå 11 kassar. Ryktas till Brynäs.
Danielsson ut - Nordgren in?
Timmy ut - Tjärnqvist in?
Jag vet inte. Tycker inte Nordgren passar in riktigt. Visst att han jobbar hårt, men inte direkt stockholmare. Dock kanske han har bra skalle. Känner också att lite mer rutin på forwardssidan skadar nog inte.
Jocke Eriksson då? Nja, tror Josefson kan utvecklas ännu mer nästa år. Signar man Ziggy också så blir han ganska överflödig. Men skulle inte bli arg om han kom för en liten peng heller.
Anton Hedman. Nix, såg honom mot gnaget. Spelar nog hellre juniorer än honom. Alltid kul med bra tacklare som kan vara jobbiga att möta. Jag tycker inte att vi ska värva spelare för tredje och fjärdekedjan. Vi ska värva backar samt första och andra kedjan. Tredje och fjärde ska vara rätt spelare med hjärta för klubben.
Någon som vill ha Hjalmarsson från Rögle. Om vi ska plocka någon där i från så tycker jag att det ska vara Sjögren http://eliteprospects.com/player.php?player=4040.
Stor kille, bra vid sargerna, bra i BP, bra offensivt. Fick dåligt med speltid 80% av säsongen men gjorde ändå 11 kassar. Ryktas till Brynäs.
Senast redigerad av android den 2010-04-13 09:52:12, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Så värdelös är han inteEdin skrev:Pesonen? Han är ju helt värdelös.Ludwig skrev:Pesonen, kapanen och "OSSI" ge mig dessa till nästa säsong![]()
alla tre är utan kontrakt!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
-
- Säsongskort: Ja
Jocke Eriksson har främst defensiva kvalitéer. Om vi ska värva en center ska det vara en offensivt skicklig sådan. Eriksson är bra i bp och en mycket god tekare, inte vad laget behöver idagsläget. Om vi antar att Zigomanis stannar, så har vi redan Otto och Ziggy som står före Jocke E.Elajtaren skrev:Såg att vi lite tidigare hade upp Jocke Eriksson från LHC som varit tidigare Djurgårdare..enligt LHCs hemsida ska dem låta han gå och erbjuder alltså honom inte ett nytt kontrakt. Något vi borde hugga på tycker jag! om de nu blir brist på centrar..
Edit: Dessutom är Falk/Fimpen minst jämbördiga med Jocke E i det defensiva spelet.
-
En liten generell tanke som slår mig, bara hoppas att DIF-ledningen inte får hybris av denna oväntade framgång och överger konceptet "Stockholmare, Djurgårdare och juniorer". Tror att det är oerhört viktigt att man fortsätter på den inslagna vägen. Juniorer från de egna leden skall alltid ha företräde, allt annat lika. Likaså sthlmsanknytningen måste väga tungt vid ett nyförvärv. Av den anledningen blir man lite skeptisk när man hör rykten om Nordgren VS Danielsson, visst Nordgren är en god målskytt, kanske en typ vi saknar idag, men samtidigt börjar Danielsson blir en riktig järnkamin och bör ges fortsatt förtroende. Tror att det finns en utvecklingspotential i honom fortfarande.
Men samtidigt så måste ju nån/några stryka på foten om vi ska "värva upp" laget, och den spelartypen som ligger närmast Nordgren i det här fallet är väl just Danielsson, även om det spontant känns jävligt trist om han får lämna. Fokus bör istället läggas på Hannula, Tjärnkvist, Ekman och framförallt att behålla Marcus Nilson.
Man hamnar i en något otacksam position, man är ju så nöjd med truppen och vad den har presterat att man egentligen inte vill att nån alls ska behöva lämna. Men det är ju tyvärr ohållbart.
Sen jag kan inte låta bli att lida lite med Bremberg. Killen har in princip på egen han räddat DIF från kvalserien i flera år, och nu är det final och bremberg spelar i Finland. Undrar om han någonsin kommer tillbaka till DIF, är rädd att man helt enkelt inte vågar ta in honom i laget igen av olika anledningar.
Men samtidigt så måste ju nån/några stryka på foten om vi ska "värva upp" laget, och den spelartypen som ligger närmast Nordgren i det här fallet är väl just Danielsson, även om det spontant känns jävligt trist om han får lämna. Fokus bör istället läggas på Hannula, Tjärnkvist, Ekman och framförallt att behålla Marcus Nilson.
Man hamnar i en något otacksam position, man är ju så nöjd med truppen och vad den har presterat att man egentligen inte vill att nån alls ska behöva lämna. Men det är ju tyvärr ohållbart.
Sen jag kan inte låta bli att lida lite med Bremberg. Killen har in princip på egen han räddat DIF från kvalserien i flera år, och nu är det final och bremberg spelar i Finland. Undrar om han någonsin kommer tillbaka till DIF, är rädd att man helt enkelt inte vågar ta in honom i laget igen av olika anledningar.
Jag tänkte på en annan Pesonen, den här killen har jag ingen koll på, rätt bra poängsnitt dock...AnteKr skrev:Så värdelös är han inteEdin skrev:Pesonen? Han är ju helt värdelös.Ludwig skrev:Pesonen, kapanen och "OSSI" ge mig dessa till nästa säsong![]()
alla tre är utan kontrakt!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6945271.ab
Är Linus Videll intressant? Men ja, han kanske drar till AIK.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hellre att vi behåller #44.Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6945271.ab
Nej till Videll. Ingen katastrof kanske. Men känns inte rätt.
Född till sportchef.
- Remy Lebeau
Djurgården får behålla succékeepern Gustaf Wesslau, 25.
I dag skrev han på för en säsong till.
– Vi är jättenöjda, säger klubbdirektören Tommy Engström
Då återstår bara att kunna läsa det här på hemsidan. Hade hoppats på två år.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Riktigt fint. Riktigt skönt. Undrar dock hur mycket mer han tjänar nu än förut. Han lär ju ha dubblat sin lön, minst. I och med detta lär vi inte heller få se Tellan i DIF nästa säsong. Känns som vi kan avfärda det ryktet åtminstone 1 år till.Remy Lebeau skrev:Djurgården får behålla succékeepern Gustaf Wesslau, 25.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6947817.ab
Behövs det verkligen två journalister för att skriva allt det där? AB....
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Härligt att Wesslau förlänger. Nu har vi snart hela defensiven klar inför kommande säsong, och det är den svåraste biten att få ihop, så detta ser lovande ut. In med en bra PP back nu också så blir jag riktigt nöjd!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Vesslan helt klar för ytterliggare en säsong, känns jäkligt bra! Fick det precis bekräftat på nya sms tjänsten. Klart två säsonger hade varit att föredra, men med tanke på att han lika gärna kunnat väntat tills efter finalspelet och då kunnat gå till NHL, så tycker jag det här känns jätte bra!
Hoppas hans formtopp håller i sig hela vägen i finalen bara!
Hoppas hans formtopp håller i sig hela vägen i finalen bara!
DÅ kan man väl nästan räkna med att Riddarn prövar lyckan i NHL/AHL då jag räknar med att Wesslan får klart fler matcher nästa säsong.