Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Vad hände med sången 4sure? 

Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Till alla er som bankar på reklamskyltarna samt sjunger med i "allmänna, idrottsklubben horungar"-ramsan:
Ni pissar på Djurgården, och allt som vår supporterkultur står för.
Ni är bara tragiska.
Ni är bara tragiska.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- JJohansson
- Säsongskort: Ja
Håller med till 100!sthlm_dif skrev:Till alla er som bankar på reklamskyltarna samt sjunger med i "allmänna, idrottsklubben horungar"-ramsan:
Ni är bara tragiska.
Vi samlas på Hovet för att vi älskar Dif, inte för vi hatar aik.....
Jag gillar inte heller den ramsan eller de som bankar på reklamskyltarna men lite anti-ajk ramsor tycker jag är okej, "jag kängade en gnagare" exempelvis. Förresten skrivs DIF med versaler!JJohansson skrev:Håller med till 100!sthlm_dif skrev:Till alla er som bankar på reklamskyltarna samt sjunger med i "allmänna, idrottsklubben horungar"-ramsan:
Ni är bara tragiska.
Vi samlas på Hovet för att vi älskar Dif, inte för vi hatar aik.....
Tragisk klack idag. (Eloge till dom få som försökte)
Att man ältar den där förbannade jävla AIK-ramsan gick oss på nerverna. Den ramsan kan ni köra på puben innan, det ger jag blanka fan i men ta inte in den på Hovet.
Merparten av klacken var antingen dyngraka eller jävligt högt uppe bland molnen idag. Sämsta insatsen denna säsong.
Revansch att utkräva 2/1....
Att man ältar den där förbannade jävla AIK-ramsan gick oss på nerverna. Den ramsan kan ni köra på puben innan, det ger jag blanka fan i men ta inte in den på Hovet.
Merparten av klacken var antingen dyngraka eller jävligt högt uppe bland molnen idag. Sämsta insatsen denna säsong.
Du gjorde ett bra val när du valde att inte gå på DIF - Rögle i början av säsongen.Jitenu skrev:Sämsta insatsen denna säsong.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klockrent. ;Dsthlm_dif skrev:Du gjorde ett bra val när du valde att inte gå på DIF - Rögle i början av säsongen.Jitenu skrev:Sämsta insatsen denna säsong.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Verkar som om det var många som hade tänkt gå på hockey och köpt så billiga biljetter som möjligt. Tycker att klacken var helt under isen större delarna av matchen. Vissa tillfällen blixtrade den till men i övrigt var det inget vidare om man får vara ärlig.Jitenu skrev:Tragisk klack idag. (Eloge till dom få som försökte)
(In)aktiv sittplats var inte heller där idag förutom ett 30-tal människor som förgäves försökte få igång resten. Till er vill jag ge en eloge, speciellt en herre i vit matchtröja samt en som satt bredvid i den blåatröjan. Såg att ni försökte få igång resten av er sektion också men fick knappt något gehör. Nä skärpning rejält till den 2;a Januari. Tycker vi "tjockisar" på vanlig sittplats kan skärpa till oss också, tar för lång tid in i matchen för oss att vakna vissa matcher.
2014-04-07, vad hände?
Det kändes inte rätt att dra den ramsan idag, du såg väll klacken idag, inge liv alls i dom, den skulle falla ihop direkt fall jag började med den, jag var på väg men då tänkte jag efter ingen vits att dra igång den fall mer en halva klacken står och sover.1891 skrev:Vad hände med sången 4sure?
Får försöka nån annan gång.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Ser fram emot det. (:4sure skrev:Det kändes inte rätt att dra den ramsan idag, du såg väll klacken idag, inge liv alls i dom, den skulle falla ihop direkt fall jag började med den, jag var på väg men då tänkte jag efter ingen vits att dra igång den fall mer en halva klacken står och sover.1891 skrev:Vad hände med sången 4sure?
Får försöka nån annan gång.
Om ni vill haka på, så inta högt i klacken så ska vi få den låten hörd.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Jag och polarna brukar stå lite till höger(Sett mot isen) i höjd med ingångarna. Så om du drar igång den kommer vi höra, och sjunga så även de runt omkring oss hör vad som sägs. Tror det är bättre att ha lite spridning bland oss. För du är väl knappast ensam där uppe?4sure skrev:Om ni vill haka på, så inta högt i klacken så ska vi få den låten hörd.

Jo jag står alldeles ensamSnazzi skrev:Jag och polarna brukar stå lite till höger(Sett mot isen) i höjd med ingångarna. Så om du drar igång den kommer vi höra, och sjunga så även de runt omkring oss hör vad som sägs. Tror det är bättre att ha lite spridning bland oss. För du är väl knappast ensam där uppe?4sure skrev:Om ni vill haka på, så inta högt i klacken så ska vi få den låten hörd.

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Då ska jag vara tyst, så kan vi mysa lite kanske?..(a)4sure skrev:Jo jag står alldeles ensamSnazzi skrev:Jag och polarna brukar stå lite till höger(Sett mot isen) i höjd med ingångarna. Så om du drar igång den kommer vi höra, och sjunga så även de runt omkring oss hör vad som sägs. Tror det är bättre att ha lite spridning bland oss. För du är väl knappast ensam där uppe?4sure skrev:Om ni vill haka på, så inta högt i klacken så ska vi få den låten hörd.nej skoja, på färjestad är vi cirka 14 pers som står där, så jag förväntar mig att du ska höra och att du sjunger med annars letar jag upp dig! haha
Nä, men självklart kommer vi sjunga med, vi tycker faktiskt att ramsan är skön som fan. Den är dessutom lättlärd och melodin fastnar ju på momangen. Ser fram emot detta. (:
jag förväntar mig att du ska höra och att du sjunger med annars letar jag upp dig! haha[/quote]
Då ska jag vara tyst, så kan vi mysa lite kanske?..(a)
Nä, men självklart kommer vi sjunga med, vi tycker faktiskt att ramsan är skön som fan. Den är dessutom lättlärd och melodin fastnar ju på momangen. Ser fram emot detta. (:[/quote]
Har du spridit ut den så att dina polare kan den?
Skulle helst vilja höra hur du sjunger innan jag sjunger något som inte du tycker är i takt, så att vi inte får olika uppfattningar hur den skall gå.
Det känns som vi kommer sjunga högt som fan så kommer vi få dom vanliga blickarna från nedre, så kommer inte en enda jävla kotte haka på
!
Då ska jag vara tyst, så kan vi mysa lite kanske?..(a)
Nä, men självklart kommer vi sjunga med, vi tycker faktiskt att ramsan är skön som fan. Den är dessutom lättlärd och melodin fastnar ju på momangen. Ser fram emot detta. (:[/quote]
Har du spridit ut den så att dina polare kan den?
Skulle helst vilja höra hur du sjunger innan jag sjunger något som inte du tycker är i takt, så att vi inte får olika uppfattningar hur den skall gå.
Det känns som vi kommer sjunga högt som fan så kommer vi få dom vanliga blickarna från nedre, så kommer inte en enda jävla kotte haka på