Femmorna säsongen 2006/2007?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Kall-El skrev: Man kan i alla fall inte beskylla Säcken för att vara feg. Jag hade då inte vågat lirat Liwing på blå i PP. Killen är inte direkt stabil med sina passningar om man säger så.
Det är min uppfattning att Liwing ska lira i PP, vet ju inte om Säcken/Challe tänker likadant! ;)
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker du det för att killen är den enda högerskytten vi har från backplats eller tycker du det för att han verkligen är "bra nog"?

Det jag såg av Liwing förra säsong var ju inte direkt stabilt om man säger så. Tycker nog han spred passningarna väl mycket och tja det är i alla fall inte den typen av spelare som jag vill ha på blå.

Fortfarande lite nyfiken på vad ni andra tycker om Ölvestads placering? Skall verkligen den största målsumparen i truppen spela med Otto och Dragan? ( Här vill jag samtidigt poängtera att jag gillar Ölvestad och hans spelstil det är bara det att han gör knappt några mål alls. ) Nog måste vi väl ha en spelare med större näsa för mål att utnyttja här?
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Vad gäller Ölvestads placering så tror jag att dem har tänkt att han ska bana vägen för Ottosson och Dragan och jag tycker det är helt rätt tänkt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Självklart måste Dragan och Otto ha en "stridsvagn" vid sin sida, men jag skulle helst se att det var en stridsvagn av typen Patrick Kjellberg som dessutom visste hur man träffade målet. Är lite rädd för att Ölvestad kommer bli känd som den stora målsumparen kommande säsong...
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Hade inte Per Eklund varit bra mellan dessa två? Om man nu ser till spelare vi realistiskt kunde ha med i laget.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte alldeles otänkbart även om jag inte direkt imponerades av Eklunds förra säsong. Den spelartyypen hade dock i mitt tycke varit bättre än Ölvestad. Ölvestad torde väl vara urtypen av spelare som man bygger en checking-line kring...
Användarvisningsbild
Royen

Säcken

Inlägg av Royen »

Kall-El skrev:Man kan i alla fall inte beskylla Säcken för att vara feg.
Jo. Man har vel ikke glemt sesongen 2005/06 allerede?
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

varför satte man inte Dragan och Linkan ihop från början om han var tänkt som nya Thoresen?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog det är helt rätt att pröva sig fram lite grand i kedjorna så länge som det rör sig om små byten som detta. Dock är jag lite tevksam till att Dragan skall lira i den omgivning han gjorde idag. Bäcker - Bremberg - Dragan känns i mina ögon som lite "vek". Tror man valt att lira Dragan med otto och Ölvestad för att man ville få lite tyngd och kraft i alla kedjor.

Dragan och Thoresen är ju inte direkt samma typ av hockeyspelare om man säger så.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Mina förslag på femmor efter några försäsongsmatcher:

Bremberg - Bäcker - Axelsson
Johansson - Liwing

Ölvestad - Ottosson - Dragan
T Pettersson - Lindman

Eklund - Ask - Danielsson
Ribbenstrand - Ericsson

Löfberg - Falk - Hörnqvist
Rågsveds Ronnie - Persson

(Thörn, Engqvist, From-Björk reserver)

Jag ber till gudarna att Axelsson får kontrakt och at vi får se honom i förstakedjan i år. Trots att Thoresen och Rudslätt saknas så har vi just nu 3 kedjor som levererar.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Vad tycker ni om kedjorna än så länge?
skulle vilja testa Danielsson med bäcker-bremberg!
men samtidigt har ju hörnqvist vart bra med dem men skulle kunna tänka mej att testa det vi något tillfälle!
Skriv svar