Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
JiWe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av JiWe »

Har aldrig förstått varför folk i allmänhet hetsar upp sig över hur lag ser ut mitt i jävla sommaren? Att tidningar, bloggar och div så kallade experter tippar för att ha något att göra är väl en sak men att sen folk går igång på det är ju rätt märkligt. Hockey spelas på isen och inte så mycket på papper..

Sen när har något avgjorts i juli? Eller augusti?
antondahlback

Inlägg av antondahlback »

"Djurgårdens forwardsbesättning håller bra SHL-klass rakt igenom – med en fin mix av rutin, spets och framtidspotential. Med tanke på att centermarknaden varit ganska tunn så tycker jag Djurgården gjort rätt i att lita på det man har, samtidigt som man förstärkt kanterna med superspets. De rapporter jag får från DIF-håll är att Jacob Josefson tränat på grymt bra och ser redo ut för att ta en topproll. Det finns inga tveksamheter om att han kommer stå på isen för DIF i höst."

Spännande om det är rent skitsnack eller om det finns någon substans i att JJ ska vara redo att centra förstafemman
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

antondahlback skrev: 2025-07-24 15:21:06 "Djurgårdens forwardsbesättning håller bra SHL-klass rakt igenom – med en fin mix av rutin, spets och framtidspotential. Med tanke på att centermarknaden varit ganska tunn så tycker jag Djurgården gjort rätt i att lita på det man har, samtidigt som man förstärkt kanterna med superspets. De rapporter jag får från DIF-håll är att Jacob Josefson tränat på grymt bra och ser redo ut för att ta en topproll. Det finns inga tveksamheter om att han kommer stå på isen för DIF i höst."

Spännande om det är rent skitsnack eller om det finns någon substans i att JJ ska vara redo att centra förstafemman
Tänker att rent skillsmässigt borde han kunna göra det efter att ha kommit in i matchtempo.

Det som blir spännande är ju att se hur huvudet svarar på de påfrestningar det innebär att spela hockey på den nivån.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det ska bli intressant att se hur man gör med Viggo Björck. Vi snackar alltså en talang som skulle kunna gå etta i draften nästa år. Som inte har något kvar att bevisa eller utveckla i J20-serien. Som spelar sitt sista år i Sverige någonsin kommande säsong.

Jag har väldigt svårt att se honom utanför A-laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Jim Morrison skrev: 2025-07-24 15:56:45 Det ska bli intressant att se hur man gör med Viggo Björck. Vi snackar alltså en talang som skulle kunna gå etta i draften nästa år. Som inte har något kvar att bevisa eller utveckla i J20-serien. Som spelar sitt sista år i Sverige någonsin kommande säsong.

Han går nog 2-5 någonstans McKenna blir nog svår att rubba från första platsen, jag personligen tycker att Viggo är mycket skickligare men hans längd talar dock emot honom. Men om han får en väldigt bra säsong i SHL med oss så kan det ju så klart ändras, jag hoppas och tror att han kommer få en del chanser.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2025-07-24 15:56:45 Det ska bli intressant att se hur man gör med Viggo Björck. Vi snackar alltså en talang som skulle kunna gå etta i draften nästa år. Som inte har något kvar att bevisa eller utveckla i J20-serien. Som spelar sitt sista år i Sverige någonsin kommande säsong.

Fortfarande besviken att vi inte lät honom spela mer a-lag ifjol. Han var redan då på tok för bra för J20. Skulle han spelat alag från jul och framåt skulle han nog nämnas i samma andetag som Frondell och Fimpen. Nu kommer det säkert ta nån månad innan han får chansen på riktigt.

Större talang än Frondell, EklundX2, Mika, Landeskog? Ingen press. Haha
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2025-07-24 17:03:03 Fortfarande besviken att vi inte lät honom spela mer a-lag ifjol. Han var redan då på tok för bra för J20. Skulle han spelat alag från jul och framåt skulle han nog nämnas i samma andetag som Frondell och Fimpen. Nu kommer det säkert ta nån månad innan han får chansen på riktigt.

Större talang än Frondell, EklundX2, Mika, Landeskog? Ingen press. Haha
Ja alltså, om han inte snor en plats redan under försäsongen så kommer det bara krävas en enda skada så lär han göra den platsen till sin på en gång och aldrig ge tillbaka den.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jesper Björck var ju en ganska hårdför back. Det handlar ju om att förbereda honom för att möta vuxna män dag ut och dag in, han är en pojke, hans talang är det inge fel på.
Spela fult
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2025-07-23 21:35:12 Jag har väldigt dålig koll på resten av SHL-lagen så här långt så jag kan inte säga vart jag skulle tippa oss.

Kan dock säga att vi på pappret har ett bättre lag än vad jag hade förväntat mig. Gäller att få ihop det, bara.

Är väl centersidan som är ett frågetecken.
Jag har väldigt svårt att på förhand kvantifiera säsongens lag så här långt. Särskilt transatlanterna är ju ett oskrivet kort i sammanhanget. Har man tur (eller Wiken skicklighet) blir det som Véronneau/Ashton och succé men det är svårt att sia om i förväg.

Ingenting luktar given succé på förhand just nu men man får nog vänta och se.
Jag är mest nyfiken på vilken nivå Josef håller och OM han håller. Krüger och Josef i sitt esse har NHL-kvalitet men det räcker inte för att bära ett lag i SHL om inte allt annat också stämmer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

Praetori skrev: 2025-07-24 19:17:21
Vikas skrev: 2025-07-23 21:35:12 Jag har väldigt dålig koll på resten av SHL-lagen så här långt så jag kan inte säga vart jag skulle tippa oss.

Kan dock säga att vi på pappret har ett bättre lag än vad jag hade förväntat mig. Gäller att få ihop det, bara.

Jag har väldigt svårt att på förhand kvantifiera säsongens lag så här långt. Särskilt transatlanterna är ju ett oskrivet kort i sammanhanget. Har man tur (eller Wiken skicklighet) blir det som Véronneau/Ashton och succé men det är svårt att sia om i förväg.

Jag är mest nyfiken på vilken nivå Josef håller och OM han håller. Krüger och Josef i sitt esse har NHL-kvalitet men det räcker inte för att bära ett lag i SHL om inte allt annat också stämmer.
På ett sätt rätt skrämmande att hoppas på på Josef i en första eller andra nu, efter 4år borta från hockeyn. En fullt frisk och samma gamla Josef, absolut. Men vem ska axla topprollen mer förutom Krüger i så fall?
In Wikegård we trust!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2025-07-24 19:17:21

Spännande med Max V(orka stava) som du nämner är att han nästan bara körde collegehockey innan han gick till Oskarshamn. Klart sämre siffror i Nordamerika än alla våra 4 ahl-importer. Så har han väl egentligen bara haft en överjävlig säsong i Leksand.
Zpy65

Inlägg av Zpy65 »

Finns bara en sak att säga, fy fan så underbart att vi är tillbaka,
Djurgården alltid oavsett
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lindström - Pulli
Sissons - Jeppe
LaLeggia - Ragnarsson

Reducera LaLeggias minuter i fem mot fem och maxa honom i PP. Hoppas på en fullträff i Pulli och att vi får ett superstabilt förstapar som kan logga stora minuter.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Jim Morrison skrev: 2025-07-28 12:11:54 Lindström - Pulli
Sissons - Jeppe
LaLeggia - Ragnarsson

Reducera LaLeggias minuter i fem mot fem och maxa honom i PP. Hoppas på en fullträff i Pulli och att vi får ett superstabilt förstapar som kan logga stora minuter.
Ser du Ragnarsson före Berg?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Difjs skrev: 2025-07-28 12:27:50
Jim Morrison skrev: 2025-07-28 12:11:54 Lindström - Pulli
Sissons - Jeppe
LaLeggia - Ragnarsson

Ser du Ragnarsson före Berg?
Jag tror det. Jag gillade Ragges defensiv senaste säsongen och jag tror han skulle kunna hjälpa LaLeggia en hel del som faktiskt brister mycket där. Men båda lär ju spela samt Blixt.
Skriv svar