HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 29/11
Jag tycker faktiskt inte att vi är "bättre" i grunderna än tidigare MEN vi gör det "bra" över fler av de totalt 60minutrarna än tidigare.
Alltså dipparna är inte lika djupa, inte lika frekventa och inte lila långa.
Alltså dipparna är inte lika djupa, inte lika frekventa och inte lila långa.
Senast redigerad av Praetori den 2022-11-29 21:16:16, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ser vi mellan fingrarna nu? Förlorar skotten rätt rejält. Säkerligen skott i skottsektorn också. Riktigt illa ut i andra och räddade av Lindbom.
Men nu är Fagervall borta, så nu är det en styrka att vinna trots allt det här va? Ett bra lag har tur osv eller?
Men nu är Fagervall borta, så nu är det en styrka att vinna trots allt det här va? Ett bra lag har tur osv eller?
Tror framförallt att det var viktigt med lite islossning ikväll, det behövdes!
Ingenting har ju hänt. Garpen har inte tillträtt än och Honken sade ju innan matchen att de kör på på det tidigare. Eventuella skillnader är ju rent spelarmässiga.
Jag förväntade mig inga taktikmässiga underverk och det tycker jag inte att vi fick heller.
Möjligen den enda skillnaden att vi faktiskt spelade destruktivt och tråkigt säkert i inledningen på tredje vilket var ett "taktiskt" fall framåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Harmageddon
Tyckte att man såg inslag där DIF ville tävla och kämpa också. Det visas tydligt av två av målen i tredje.Praetori skrev: ↑2022-11-29 21:26:18Ingenting har ju hänt. Garpen har inte tillträtt än och Honken sade ju innan matchen att de kör på på det tidigare. Eventuella skillnader är ju rent spelarmässiga.
Jag förväntade mig inga taktikmässiga underverk och det tycker jag inte att vi fick heller.
Möjligen den enda skillnaden att vi faktiskt spelade destruktivt och tråkigt säkert i inledningen på tredje vilket var ett "taktiskt" fall framåt.
Sen tror jag Elliot täckte en puck innan frilägsmålet.
Nu handlar det om att ingjuta självförtroende i gruppen. Sen kommer det ta tid och det löser sig inte på 60 minuter.
Vikigaste nu är att man följer upp detta med ännu bättre spel på fredag. Visar samma vilja och kämpa insats
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Nej precis. Lika tveksamt som vanligt, men anar ändå ändå rätt kraftig skillnad i tongångar. Har ju inte hjälpt att vinna innan...Praetori skrev: ↑2022-11-29 21:26:18Ingenting har ju hänt. Garpen har inte tillträtt än och Honken sade ju innan matchen att de kör på på det tidigare. Eventuella skillnader är ju rent spelarmässiga.
Nåja, fått det mesta bekräftat fortsatt. Tar vi i så är vi så dominanta som vi ska vara. Går vi på halvmesyr och fuskar så är vi uppkäkade och då måste Lindbom stå på huvudet. Fysiskt, enkelt och rakt. Då står ingen i vägen. Tummar vi på något av dessa? Då är det åtminstone fyra fem lag som leker med oss.
Mentalitet. Mentalitet. Mentalitet.
Ja. Du har helt rätt. Jag kanske uttryckte mig klumpigt men du borde nog läsa det jag citerade och det jag skrev igen.Harmageddon skrev: ↑2022-11-29 21:31:16Tyckte att man såg inslag där DIF ville tävla och kämpa också. Det visas tydligt av två av målen i tredje.Praetori skrev: ↑2022-11-29 21:26:18Ingenting har ju hänt. Garpen har inte tillträtt än och Honken sade ju innan matchen att de kör på på det tidigare. Eventuella skillnader är ju rent spelarmässiga.
Sen tror jag Elliot täckte en puck innan frilägsmålet.
Nu handlar det om att ingjuta självförtroende i gruppen. Sen kommer det ta tid och det löser sig inte på 60 minuter.
Vikigaste nu är att man följer upp detta med ännu bättre spel på fredag. Visar samma vilja och kämpa insats

Med "ingenting har hänt" menade jag att det inte "ändrats" något rent taktiskt eller i HCns spelidé (eftersom Garpen inte tillträtt än).
- Harmageddon
Då förstår jag och håller med.
Läste kanske det jag ville läsa

-
13 tacklingar i matchen...inte en dag för tidigt
har vi ens det totalt innan denna match...
Carl står på huvudet igen, fantastiskt bra som vanligt..men försvarspelet är det som kommer fälla oss till slut om inget görs för det tär även på anfalls spelets flyt..mycket skön omstart oavsett vilka som stod i båset för nog är det ledande spelarna som under presterar...
Schillinger ser rätt blase och ointresserad ut i sitt kroppsspråk... Berglund, Falk, Forsberg
vad sysslar dom med egentligen...
När det gäller backarna så kvarstår problemen med att vissa inte är bättre än junisarna..
Vad händer när dom drar på JVM
framför allt Carl
Är det hålla tummarna som gäller då
eller har vi nåt på G tro !?
Carl står på huvudet igen, fantastiskt bra som vanligt..men försvarspelet är det som kommer fälla oss till slut om inget görs för det tär även på anfalls spelets flyt..mycket skön omstart oavsett vilka som stod i båset för nog är det ledande spelarna som under presterar...
Schillinger ser rätt blase och ointresserad ut i sitt kroppsspråk... Berglund, Falk, Forsberg
När det gäller backarna så kvarstår problemen med att vissa inte är bättre än junisarna..
Vad händer när dom drar på JVM
Är det hålla tummarna som gäller då
Den stora skillnaden i dag var ju inställningen. Inget annat (inte ens att vi gjorde mål både i pp och på frilägen då det enligt mig är mycket en inställningsfråga)
It's the hope that kills you.
Jag tror vi får lugna oss tills nästa vecka , minst, innan vi kan se tydliga förändringar i spelet.STINGRAY71 skrev: ↑2022-11-29 21:43:37 13 tacklingar i matchen...inte en dag för tidigthar vi ens det totalt innan denna match...
Schillinger ser rätt blase och ointresserad ut i sitt kroppsspråk... Berglund, Falk, Forsbergvad sysslar dom med egentligen...
Vad händer när dom drar på JVMframför allt Carl
Är det hålla tummarna som gäller dåeller har vi nåt på G tro !?
Schilling tyckte jag var en konstig värvning att ta in igen. Det kostar mycket mer än det smakar. Tyckte jag då, och nu. Och ingen kan ju gärna säga emot mig där än så länge åtminstone.
Oavsett skönt att Fagervall är borta. Det var vansinne att välja att gå vidare med vi honom redan efter förra året.
Ja vad håller Berglund på med.? Tycker det är pinsamt att låta honom gå före W Nilsson. Det måste Garpenlöv ändra på.
Man kan inte blunda längre för att W Nilsson ska ha mycket av Berglunds istid. Därför att han är en så självklart mycket bättre spelare.
Karlsson fick åtminstone lite utav Schillings istid den här matchen. Schilling måste väckas.
Falk är ingen spelare som platsar eller passar hos oss. Speciellt inte när han har väldigt lite match tempo i kroppen.
Forsberg är också vilsen och ser otroligt slarvig ut.
Fem mål, fem olika målskyttar. Sånt är fint.
Annars är det ju bara att börja eliminera de delar som inte funkar. Enkelt va?!
Garpen kommer få jobba hårt. Laget har ju två vägar att gå. All in or all out. Jag hoppas så mycket på att de väljer att offra liv och lem för Garpen och att de spelar varje match som om den vore den sista och avgörande matchen.. De kan bli legender.
Shit. Kämpa.

Garpen kommer få jobba hårt. Laget har ju två vägar att gå. All in or all out. Jag hoppas så mycket på att de väljer att offra liv och lem för Garpen och att de spelar varje match som om den vore den sista och avgörande matchen.. De kan bli legender.
Shit. Kämpa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Yes!!Magnutz skrev: ↑2022-11-29 22:13:36 Fem mål, fem olika målskyttar. Sånt är fint.
Shit. Kämpa.
Berglund och Nilsson går inte ens att jämföra så jag förstår inte liknelsen.
Ja båda kan spela center. Där upphör likheterna och taktiska användningsområden.
Båda kan dock fylla en roll i DIFs forwardsuppsättning (även om Berglund gjorde en sämre match just ikväll).