HA 22/23: Djurgårdens IF - Västervik 12/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Visst, sunkig match och tråkigt att kolla på. Men stabil seger utan att slösa bort alltför mycket energi. Skapade bortalaget en riktig målchans på hela matchen? Defensiven som de flesta av oss har varit oroliga för har hjälpt oss nu i ett par matcher. Dags för offensiven att steppa upp! Juniskedjan en frisk fläkt åtminstone.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev: 2022-10-12 20:55:42 Visst, sunkig match och tråkigt att kolla på. Men stabil seger utan att slösa bort alltför mycket energi. Skapade bortalaget en riktig målchans på hela matchen? Defensiven som de flesta av oss har varit oroliga för har hjälpt oss nu i ett par matcher. Dags för offensiven att steppa upp! Juniskedjan en frisk fläkt åtminstone.
De hade två stycken. Ena glor vi på puck och han de får smyga in från rundeln och andra var nåt världsmästardrag att inte jobba klart situationen och två gubbar går för kontring men pucken fastnar hos motståndaren. Vi "bjöd" på de lägena snarare än att de fick gnugga sig till dem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Gillar ju Alm alltså. Fantastisk på att äta upp motståndarna och totalt döda deras fart. En sällsynt egenskap idag när alla snarare försöker stissa upp tempot. Alm andas klass och proffsighet. Märks att Ragge delar synen med tanke på matchningen. 20 nya minuter idag och då spelade vi inte särskilt mycket i boxplay heller.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Vilken knug Calle är.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rudi skrev: 2022-10-12 22:21:26 Vilken knug Calle är.
Jag vill inte vara sån men det känns som att man jobbat i motvind och att större delen av forumet inte fattat vilket guldklimp vi suttit på.
Sen är han sjukt valpig fortfarande men jisses vilken potential grabben har.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2022-10-12 22:55:28
Jag vill inte vara sån men det känns som att man jobbat i motvind och att större delen av forumet inte fattat vilket guldklimp vi suttit på.
Och frågan jag ställer mig är om en sådan ung kille kan stå emot den enorma press som kommer i ett potentiellt slutspel. Det är väl där jag har mina tvivel. Grundserielunk klarar han. Han ska också iväg på JVM, förmodligen, vi vet vad det brukar göra med spelare.
Men jag håller med, han är så ruskigt vass.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Några längre anfall. Något rakare spel bakifrån.
Kemi mellan Norman, Brodda och Kruger. Även bra spel mellan Liss, Ludde och Tim.
Överlag rätt tråkig match.

Viktig vinst. Viktig nolla. Bygger självförtroende.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Efter Kevin Karlsson har han varit vår bästa back. Riktigt kul att se.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2022-10-13 05:41:49
Och det är jävligt bra gjort av en målvakt. :wink:

Men ni kanske menar Odelius. :shock:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-10-13 06:03:22
Och det är jävligt bra gjort av en målvakt. :wink:

Men ni kanske menar Odelius. :shock:
Slog mig nu att Calle kan betyda två personer... Jag menar Odelius i alla fall!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

:shock:

Fult att ingen ens nämner mr pålitlig när det gäller backsidan. Med tanke på hur mycket skit han fick ifjol! Årets comeback. Då menar jag naturligtvis Linus Arnesson. En klippa i närkampsspel och värderar ALDRIG fel.

Men ganska klart att en klick härinne är totalt ointresserade av denna spelartyp. Då får vi i den andra klicken trycka på det kraftfullare.

Heja Linus, du är kung! Mvp på backsidan.
Senast redigerad av Manijock den 2022-10-13 07:24:47, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker alla borde kunna konstatera några enkla slutsatser efter 7 omgångar in:

1) Det finns inga enkla matcher i Hockeyallsvenskan.
2) Det finns inga enkla matcher i Hockeyallsvenskan.
3) Det finns inga enkla matcher i Hockeyallsvenskan.
4) Det finns inga enkla matcher i Hockeyallsvenskan.

Det här är en tuff liga som ingen NHL-lirare kan glida runt i och såsa dit 30 puckar utan att anstränga sig. Jag tycker mig trots det något bristfälliga spelet se en disciplin och en vilja att vinna som är högre än förra året. Tycker också det är helt rätt att prioritera försvarsspel (som man försökt göra senaste matcherna) och att hela tiden tänka på att ligga rätt och inte fatta dumdristiga beslut före att stänka dit 3 extra puckar men riskera att släppa in 5 om det vill sig illa. Offensiven tror jag vart eftersom spelarna blir varma i kostymen delvis kommer släppa och bli bättre.

Slutsatsen är att det ser långt i från perfekt ut men en skaplig inledning, bådar hyfsat gott inför framtiden. Det viktiga i det här läget är att bygga självförtroende, känna att vi är med i toppen av tabellen och att vår offensiv får chans att blomstra inför viktigaste delen av säsongen. Vi är i mitt tycke på rätt väg, återstår att se hur långt det räcker.
Manijock

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev: 2022-10-13 07:20:16 Jag tycker alla borde kunna konstatera några enkla slutsatser efter 7 omgångar in:

1) Det finns inga enkla matcher i Hockeyallsvenskan.
2) Det finns inga enkla matcher i Hockeyallsvenskan.
3) Det finns inga enkla matcher i Hockeyallsvenskan.
4) Det finns inga enkla matcher i Hockeyallsvenskan.

Det här är en tuff liga som ingen NHL-lirare kan glida runt i och såsa dit 30 puckar utan att anstränga sig. Jag tycker mig trots det något bristfälliga spelet se en disciplin och en vilja att vinna som är högre än förra året. Tycker också det är helt rätt att prioritera försvarsspel (som man försökt göra senaste matcherna) och att hela tiden tänka på att ligga rätt och inte fatta dumdristiga beslut före att stänka dit 3 extra puckar men riskera att släppa in 5 om det vill sig illa. Offensiven tror jag vart eftersom spelarna blir varma i kostymen delvis kommer släppa och bli bättre.

Slutsatsen är att det ser långt i från perfekt ut men en skaplig inledning, bådar hyfsat gott inför framtiden. Det viktiga i det här läget är att bygga självförtroende, känna att vi är med i toppen av tabellen och att vår offensiv får chans att blomstra inför viktigaste delen av säsongen. Vi är i mitt tycke på rätt väg, får se hur långt det räcker.
Snart kommer någon och vill byta med Aik då de kanske skjutit ett par skott fler än oss....

Trodde inte att det skulle vara såhär, så pass kort efter våran senaste degradering, men för vissa Djurgårdare är det här nyttigt. Vansinnigt fort folk tappade ödmjukheten igen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2022-10-12 20:18:08
Nattuggla_ skrev: 2022-10-12 20:11:17
Jim Morrison skrev: 2022-10-12 20:03:41 Kan inte säga att jag är jättenöjd. Dålig första, bättre andra och halvdan tredje. Fler positiva stunder än föregående matcher? Eventuellt, men marginellt.
Marginellt och mot ett skitlag.
Fortfarande inte övertygad, men det är ju bättre iallafall. Ändrar man någonting så tar det väl lite tid innan det sätter sig. Och dessutom Schillings första.

Huvudsaken är väl ändå att man såg skillnad. Babysteps.
Och superduper laget Björklöven förlorar igen, denna gången mot Vita Hästen.. Dom där statsen tycker jag vi spolar ner nånstans och bara inser att allsvenskan är en obegriplig och svårspelad liga där alla kommer slå alla..
Vi behöver verkligen inte ha bäst stats i allt för att gå upp, Färjestad låg någonstans i mitten och vann ändå SM-guld, men vi ska nog inte ha absolut sämst och förvänta oss framgång över tid.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-10-13 08:14:31, redigerad totalt 1 gånger.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-10-13 07:43:31
diftobbe89 skrev: 2022-10-12 20:18:08
Nattuggla_ skrev: 2022-10-12 20:11:17
Jim Morrison skrev: 2022-10-12 20:03:41 Kan inte säga att jag är jättenöjd. Dålig första, bättre andra och halvdan tredje. Fler positiva stunder än föregående matcher? Eventuellt, men marginellt.
Marginellt och mot ett skitlag.
Fortfarande inte övertygad, men det är ju bättre iallafall. Ändrar man någonting så tar det väl lite tid innan det sätter sig. Och dessutom Schillings första.

Huvudsaken är väl ändå att man såg skillnad. Babysteps.
Och superduper laget Björklöven förlorar igen, denna gången mot Vita Hästen.. Dom där statsen tycker jag vi spolar ner nånstans och bara inser att allsvenskan är en obegriplig och svårspelad liga där alla kommer slå alla..
Vi behöver verkligen ha bäst stats i allt för att gå upp, Färjestad låg någonstans i mitten och vann ändå SM-guld, men vi ska nog inte ha absolut sämst och förvänta oss framgång över tid.
Björklöven är också ett färskt exempel. Hade dåliga stats förra säsongen, slutade 4a och tog HV till 6 matcher i en final där de hade så mycket skador att man var tvungen att spela en forward som back.
Det går, som ni säger, men man ska heller inte vara sämst i all statistik, vilket vi är. Jag hade inte brytt mig särskilt om vi låg någonstans i mitten på det mesta.
Skriv svar