HA 22/23: Almtuna IS - Djurgårdens IF 8/10
- Lee Harvey Oswald
Vår push varade i 4min
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tur att de kör musik i avblåsningar så spelarna kan vakna till.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Blomgren gillar jag skarpt, tycker även Viktor Nilsson gjort det över förväntan
Riktigt virrigt nu. TO…?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Nej, det hjälper inte att sparka Fagervall om spelsystemet ser likadant ut. Men han ensam kommer inte vara tränaren som tar oss till SHL. Så taktiskt skicklig är han inte.diftobbe89 skrev: ↑2022-10-08 15:46:47Ge det tid och tålamod. Det sista det här gänget behöver är ännu mer stress och press med sparkade tränare och skit efter SEX omgångar. Kan ju inte på allvar finnas någon som kan tycka det. Ugglan ville visserligen sparka Fagervall efter två matcherJim Morrison skrev: ↑2022-10-08 15:39:14Hellre agera för tidigt än för sent. Men en mer skicklig assisterande till Fagervall kanske man kan ta in i alla fall.diftobbe89 skrev: ↑2022-10-08 15:34:26Jag uppmanar till lugn. Absolut inte sparka någon hit och dit det vore ju lite rookie-aktigt. Vi ska vara som bäst i vår och vi har ett helt nytt lag i en helt ny serie och två av våra tilltänka toppbackar har inte anlänt ännu.
Men jag håller med om att det ser sämre ut än jag förväntat mig hittills, bra att vi plockat endel poäng vilket får ses som en styrka i sig.![]()
![]()
Fair. Jag köper det resonemanget. Men, jag tror att det kommer bli bättre när dom nya backarna är på plats. Det kommer förhoppningsvis inge lite mer trygghet och få övriga att våga släppa loss lite mer och fälla ner axlarna, inte hålla så hårt i klubban. Men det är vad jag tror. Det är väl bara några enstaka matcher kvar tills vi har fått in de två pjäserna, så jag hoppas att poängen trillar in tills dess.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-08 15:48:19Det är för att som det ser ut nu så kommer inte två toppbackar rädda det här. Det fel nånstans i systemet.daaviid skrev: ↑2022-10-08 15:44:53 Innan premiären så var de flesta överrens om att laget skulle ta så många poäng som möjligt tills de två backarna anländer. Nu är det helt plötsligt ett annat ljud i skällan. Vad förändrade allas uppfattning att laget helt plötsligt skulle köra över samtliga lag?
Man skulle kunna kalla er för Wennerholmare allihopa.
Sitter djupare än två spelare, oavsett hur bra dem är.
Om inte våran spelidé ska bygga på individuell skicklighet. Att vi bara ska ta pucken och köra.
Träffa mål Liss!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja du är ju ett vandrande facit så nu slipper jag fundera mer över det, fan också, jag som gillar Fagervall.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-08 15:54:48Nej, det hjälper inte att sparka Fagervall om spelsystemet ser likadant ut. Men han ensam kommer inte vara tränaren som tar oss till SHL. Så taktiskt skicklig är han inte.diftobbe89 skrev: ↑2022-10-08 15:46:47Ge det tid och tålamod. Det sista det här gänget behöver är ännu mer stress och press med sparkade tränare och skit efter SEX omgångar. Kan ju inte på allvar finnas någon som kan tycka det. Ugglan ville visserligen sparka Fagervall efter två matcherJim Morrison skrev: ↑2022-10-08 15:39:14Hellre agera för tidigt än för sent. Men en mer skicklig assisterande till Fagervall kanske man kan ta in i alla fall.diftobbe89 skrev: ↑2022-10-08 15:34:26Jag uppmanar till lugn. Absolut inte sparka någon hit och dit det vore ju lite rookie-aktigt. Vi ska vara som bäst i vår och vi har ett helt nytt lag i en helt ny serie och två av våra tilltänka toppbackar har inte anlänt ännu.
Men jag håller med om att det ser sämre ut än jag förväntat mig hittills, bra att vi plockat endel poäng vilket får ses som en styrka i sig.![]()
![]()
Spela fult
Har vi blivit egotrippade i PP eller vad är det? Alla ska göra allt själva, känns det som. Skjuter i dåliga lägen, soloåkningar deluxe.
-
Ja jag tror också att det kommer bli bättre. Men övriga måste höja sig också ett par snäpp.daaviid skrev: ↑2022-10-08 15:54:57Fair. Jag köper det resonemanget. Men, jag tror att det kommer bli bättre när dom nya backarna är på plats. Det kommer förhoppningsvis inge lite mer trygghet och få övriga att våga släppa loss lite mer och fälla ner axlarna, inte hålla så hårt i klubban. Men det är vad jag tror. Det är väl bara några enstaka matcher kvar tills vi har fått in de två pjäserna, så jag hoppas att poängen trillar in tills dess.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-08 15:48:19Det är för att som det ser ut nu så kommer inte två toppbackar rädda det här. Det fel nånstans i systemet.daaviid skrev: ↑2022-10-08 15:44:53 Innan premiären så var de flesta överrens om att laget skulle ta så många poäng som möjligt tills de två backarna anländer. Nu är det helt plötsligt ett annat ljud i skällan. Vad förändrade allas uppfattning att laget helt plötsligt skulle köra över samtliga lag?
Man skulle kunna kalla er för Wennerholmare allihopa.
Sitter djupare än två spelare, oavsett hur bra dem är.
Om inte våran spelidé ska bygga på individuell skicklighet. Att vi bara ska ta pucken och köra.
Schilling har vi ju till Onsdag iallafall. Sen är det 8 matcher kvar innan Elliott kommer, om han spelar den 4e November mot Västervik.
Varför byta tillbaka i kedjorna
Ännu en underkänd insats.
Börjar tro att laget inte är bättre än så här.
Börjar tro att laget inte är bättre än så här.
- Lee Harvey Oswald
Bra DIF, snyggt, 1 mål framåt....mot Fucking A-Tuna.
Knepig sits nu.
Vårat 5-5 spel är på otroligt låg nivå och senaste 2 matcherna har både PB och PP börjat hacka, eller kanske återgått till DIF-standard.
Intressant att se hur vi ska lyckas plocka poäng
Vore synd och säga att Gall-Aida känns stabil
Knepig sits nu.
Vårat 5-5 spel är på otroligt låg nivå och senaste 2 matcherna har både PB och PP börjat hacka, eller kanske återgått till DIF-standard.
Intressant att se hur vi ska lyckas plocka poäng
Vore synd och säga att Gall-Aida känns stabil
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det här va så tråkigt att se.
Känns som vi är dvärgar jämfört med motståndarna