Idag tycker jag vi inte har det. Med Josef, Ågren, Basse och Dick borta, det är inga dussinlirarePraetori skrev: ↑2021-01-23 19:14:08Vi har spets. Vad vi saknar är form.Grabben från Söder skrev: ↑2021-01-23 19:13:20 Nu börjar det se bättre ut, men tydligt att vi saknar spets
SHL 20/21: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 23/1 - 2021
-
Och jag säger att du får det otroligt svårt att bygga ett lag om du bara vill värva spelare med Hank och Fimpens hjärta, speciellt nu när hockeyn i huvudstaden blir sämre för varje år. Ett sånt lag skulle inte ens passa i Hockeyallsvenskan.Praetori skrev: ↑2021-01-23 19:08:09Jag pratar inte om vad de tjänar utan att de stod i publiken med Djurgårdshalsdukar som yngre.Exile skrev: ↑2021-01-23 19:06:03Svårt att ta dig seriöst om du jämför Högga med Hank...Praetori skrev: ↑2021-01-23 18:56:52Hallam är gnagare ut i fingerspetsarna och jo han är en av anledningarna till att Växjö är plast. Men tränare är inte huvudgrejen utan spelarna.
Varför skulle man ens vilja heja på ett lag som man vet att huvuddelen av spelarna inte brinner för? Spelare som Högga, Fimpen, Hank mfl som brunnit för DIF sedan barnsben och som är stolta över att ens dra på sig träningskläderna är det som skapar identiteten i klubbmärket (och det som skiljer oss från dreggen och gör Djurgården lite finare och lite bättre). Om man vill gå efter plånbok och vinst-varje-gång istället för hjärta kan man lika bra nörda ner sig i Barcelona i fotboll och kalla det för "sitt lag".
Högga har det bästa kontraktet av alla backar i laget, levererar han inte så ska han antagligen gå ner mycket i lön eller lämna vid nästa kontraktsskrivning.
Hank gör precis det jobbet han ska göra, det är väldigt sällan man ser någon gnälla på honom, snarare tvärtom. Det går inte heller att vinna något med bara spelare som Hank, du måste också ha faktiska målskyttar och spelfördelare.
Jag säger inte att det är nån form av utopiskt krav men jag säger att det är det som utgör vår identitet.
Antar att du också inte gillar värvningarna av Rhett och Nardella?
Senast redigerad av Exile den 2021-01-23 19:17:37, redigerad totalt 2 gång.
Trubbigt som en smörkniv i avsluten, men ett fall framåt, jämfört med första.
It's the hope that kills you.
- Harmageddon
Sett till senaste matcherna borde man få se en "bra" DIF period. Kommer det i tredje måntro
Helt klart ska vi vara glad att det bara står 0-1
Helt klart ska vi vara glad att det bara står 0-1
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Att det ska vara så jävla svårt att få pp i alla matcher.. tycker dessa 50-50 situationer som domarkillen pratade om ska vara lika båda lagen väger alltid över till motståndarlaget.
Svedberg ger oss en chans, vi får väl helt enkelt hoppas på ett slumpmål, för det har inte sett bra ut framåt...
Högsander på Twitter säger att även Högström lämnade båset...Helt sjukt med alla dessa skador, är det något med fysträningen eller har vi världens otur?
Högsander på Twitter säger att även Högström lämnade båset...Helt sjukt med alla dessa skador, är det något med fysträningen eller har vi världens otur?
- Lee Harvey Oswald
Jag tror att fart är en underskattat detalj i detta sammanhang.
DIF saknar fart, blir lätt infångade/utstyrda (utan PP med sig) och lätt frånåkta (med BP som följd)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
För tusan vad kräkfärdig man blir av det här. Vi är helt toksämre i ALLTING. Finns ingenting som tyder på att det här laget grejar kontrakt. En mindre spela åttondel! Kommer från en som älskar SHL och tittar på många matcher. Det är inte kul att titta på DIF. Vi är laget som Oskarshamn borde vara. De som inte hör hemma i serien. Vi har en plats till låns. Vi gör ligan sämre!
Som LHO skriver. Vi förtjänar inte annat än bottenstrid. Sitter lite och skäms när jag tittar. Inte en rolig känsla som Djurgårdare. Mer och mer säker på att vi kommer behöva städa ut från grunden för att kunna ta laget till slutspel i framtiden. Vår framtid i SHL är annars gravt hotad.
Som LHO skriver. Vi förtjänar inte annat än bottenstrid. Sitter lite och skäms när jag tittar. Inte en rolig känsla som Djurgårdare. Mer och mer säker på att vi kommer behöva städa ut från grunden för att kunna ta laget till slutspel i framtiden. Vår framtid i SHL är annars gravt hotad.
En eller två transatlanter dödar ju inte identiteten. Det jag menar är att man måste vara jävligt försiktig med det som utgör DIFs identitet.Exile skrev: ↑2021-01-23 19:15:10Och jag säger att du får det otroligt svårt att bygga ett lag om du bara vill värva spelare med Hank och Fimpens hjärta, speciellt nu när hockeyn i huvudstaden blir sämre för varje år. Ett sånt lag skulle inte ens passa i Hockeyallsvenskan.Praetori skrev: ↑2021-01-23 19:08:09Jag pratar inte om vad de tjänar utan att de stod i publiken med Djurgårdshalsdukar som yngre.Exile skrev: ↑2021-01-23 19:06:03Svårt att ta dig seriöst om du jämför Högga med Hank...Praetori skrev: ↑2021-01-23 18:56:52Hallam är gnagare ut i fingerspetsarna och jo han är en av anledningarna till att Växjö är plast. Men tränare är inte huvudgrejen utan spelarna.
Varför skulle man ens vilja heja på ett lag som man vet att huvuddelen av spelarna inte brinner för? Spelare som Högga, Fimpen, Hank mfl som brunnit för DIF sedan barnsben och som är stolta över att ens dra på sig träningskläderna är det som skapar identiteten i klubbmärket (och det som skiljer oss från dreggen och gör Djurgården lite finare och lite bättre). Om man vill gå efter plånbok och vinst-varje-gång istället för hjärta kan man lika bra nörda ner sig i Barcelona i fotboll och kalla det för "sitt lag".
Högga har det bästa kontraktet av alla backar i laget, levererar han inte så ska han antagligen gå ner mycket i lön eller lämna vid nästa kontraktsskrivning.
Hank gör precis det jobbet han ska göra, det är väldigt sällan man ser någon gnälla på honom, snarare tvärtom. Det går inte heller att vinna något med bara spelare som Hank, du måste också ha faktiska målskyttar och spelfördelare.
Jag säger inte att det är nån form av utopiskt krav men jag säger att det är det som utgör vår identitet.
Antar att du också inte gillar värvningarna av Rhett och Nardella då?
Att få spelare från DIF-land är på pappret inte ett problem alls. Eller tycker du Zacke, Möller mfl enbart håller Allsvensk klass? Det är för att vi supit väck möjligheterna längre bak i tiden som de inte spelar för oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vart sa jag att vi inte behöver ett fåtal spelare som står upp för skölden? Jag ser snarare Hank och Jeppe P som riktigt bra spelare i deras nuvarande roller. Båda har definitivt ett av dom bättre kontrakten i klubben.Praetori skrev: ↑2021-01-23 19:21:55En eller två transatlanter dödar ju inte identiteten. Det jag menar är att man måste vara jävligt försiktig med det som utgör DIFs identitet.Exile skrev: ↑2021-01-23 19:15:10Och jag säger att du får det otroligt svårt att bygga ett lag om du bara vill värva spelare med Hank och Fimpens hjärta, speciellt nu när hockeyn i huvudstaden blir sämre för varje år. Ett sånt lag skulle inte ens passa i Hockeyallsvenskan.Praetori skrev: ↑2021-01-23 19:08:09Jag pratar inte om vad de tjänar utan att de stod i publiken med Djurgårdshalsdukar som yngre.Exile skrev: ↑2021-01-23 19:06:03Svårt att ta dig seriöst om du jämför Högga med Hank...Praetori skrev: ↑2021-01-23 18:56:52
Hallam är gnagare ut i fingerspetsarna och jo han är en av anledningarna till att Växjö är plast. Men tränare är inte huvudgrejen utan spelarna.
Antar att du också inte gillar värvningarna av Rhett och Nardella då?
Att få spelare från DIF-land är på pappret inte ett problem alls. Eller tycker du Zacke, Möller mfl enbart håller Allsvensk klass? Det är för att vi supit väck möjligheterna längre bak i tiden som de inte spelar för oss.
Men om du seriöst tycker att t ex Musse förtjänar ännu ett nytt kontrakt bara för att man inte hittar någon ersättare med hjärta/bakgrund i klubben så håller jag absolut inte med dig. För viktiga positioner så som t ex tränarpositioner så krävs det mycket mer än hjärta för klubben.
Senast redigerad av Exile den 2021-01-23 19:25:54, redigerad totalt 1 gånger.
Ge oss 2 trepoängare i snar närtid, då borde vi säkrat kontraktet iaf
De flesta mål görs framför mål. Inte från kanten. Där tar vi 80% av våra skott.
- Lee Harvey Oswald
Nardella har pucken under kontroll utan stress, 3,5 sek senare 0-1.
Den svåra balansgången, kreativitet/enkelhet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Usch vilket uselt lag många gånger. Vi hade en period när laget spelade ganska bra men för det mesta ganska uselt.
Avskaffa tre mot tre.
Det stavas spelbarhet. Det är huvudet under armen av spelare utan puck som tror att puckföraren på något magiskt vis skall hitta ett pass genom en skog av motståndare. Alternativet är att röra på fötterna men vi är inte "där" just nu.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-01-23 19:26:47 Nardella har pucken under kontroll utan stress, 3,5 sek senare 0-1.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.