Praetori skrev:Sitter och följer kvällens SHL matcher. Både FBK och Växjö har ett PP som får vårat att se ut som div3 i jämförelse. Hur vårat eget PP kan vara så tafatt och fladdrigt säsong efter säsong är fan ett mysterium.
Det har inte varit godkänt sedan Zabels tid (och lite när Thore och sedan Ante tog befälet och gjorde folk omkring mindre kassa).
Spelarmaterialet är det egentligen inget fel på men oftast ser gubbarna ut som U12 så fort det skall spelas PP.
Då missade du en spännande fotbollsmatch.
Tittade på den också.
Fattade!
Du är multitaskarkungen också!
Nu har jag inte sett matchen men Örebro verkar ruskigt bra om man ska kolla statsen. Iofs sjukt många PP. Hunnit kolla nåt på den?
Jag suger på multitasking. En sak i taget men zappa hockey och fotboll går bra.
Örebro är bra men jag tycker inte de är guldkandidater riktigt än. HV lyckades pressa dem till ett gäng kaskadfel. Sen är HV lite plastiga i år och tappar vad som borde varit en säker seger. Tycker matchen säger mer om bristen på jävlaranamma hos HV än kvalitéer hos Örebro.
Leksand däremot. Deras förstakedja är som ett Colorado i miniatyr.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev:Sitter och följer kvällens SHL matcher. Både FBK och Växjö har ett PP som får vårat att se ut som div3 i jämförelse. Hur vårat eget PP kan vara så tafatt och fladdrigt säsong efter säsong är fan ett mysterium.
Det har inte varit godkänt sedan Zabels tid (och lite när Thore och sedan Ante tog befälet och gjorde folk omkring mindre kassa).
Spelarmaterialet är det egentligen inget fel på men oftast ser gubbarna ut som U12 så fort det skall spelas PP.
Då missade du en spännande fotbollsmatch.
Tittade på den också.
Fattade!
Du är multitaskarkungen också!
Nu har jag inte sett matchen men Örebro verkar ruskigt bra om man ska kolla statsen. Iofs sjukt många PP. Hunnit kolla nåt på den?
Jag suger på multitasking. En sak i taget men zappa hockey och fotboll går bra.
Örebro är bra men jag tycker inte de är guldkandidater riktigt än. HV lyckades pressa dem till ett gäng kaskadfel. Sen är HV lite plastiga i år och tappar vad som borde varit en säker seger. Tycker matchen säger mer om bristen på jävlaranamma hos HV än kvalitéer hos Örebro.
Leksand däremot. Deras förstakedja är som ett Colorado i miniatyr.
Ja Leksands förstakedja är sjuka. Tur att de inte har så mycket mer än så.
Daniel942 skrev:Det är givetvis misär men jag kan inte släppa det lilla leendet inombords mot dom klubbar som agerat precis som att det skulle vara slutsålda arenor redan nu. Skit ska skit ha.
För en dryg månad sen. Verklighetsförankringen i vissa klubbar är sådär.
Hej,
Jag skulle vilja köpa en digital biljett till matcherna.
Jag vet att fler än jag skulle vilja detta.
Är det ingen som kan fixa till det?
Varje krona borde behövas nu.
4-3-3 skrev:Hej,
Jag skulle vilja köpa en digital biljett till matcherna.
Jag vet att fler än jag skulle vilja detta.
Är det ingen som kan fixa till det?
Varje krona borde behövas nu.
Du har säkert redan sett! Men gör inget om det sprids.
Wikegårds förslag: vill stänga ligan tillfälligt denna säsong för nedflyttning och endast ha uppflyttning. Likt NLA har beslutat.
Vilken jävla WIN det hade varit för oss. Inte värvat en ända toppspelare, alla ba: ”Riskerar ni hellre att åka ur och förlora miljoner än att gå över budget?” Bla bla. Sen stänger SHL ligan och man kan spela med ett lugn i 52 omgångar. Drömmen!
ciirree skrev:Wikegårds förslag: vill stänga ligan tillfälligt denna säsong för nedflyttning och endast ha uppflyttning. Likt NLA har beslutat.
Vilken jävla WIN det hade varit för oss. Inte värvat en ända toppspelare, alla ba: ”Riskerar ni hellre att åka ur och förlora miljoner än att gå över budget?” Bla bla. Sen stänger SHL ligan och man kan spela med ett lugn i 52 omgångar. Drömmen!
Kan tänka mig hur det skulle låta från björklöven och Timrå i ett sånt scenario.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Att ta ett sådant beslut när säsongen redan har startat är HELT FEL. Då föredrar jag förslaget från Tomas Ros eller Abrahamsson som någon av dom föreslog i deras podcast att man låter ett lag i HA gå upp och så kör man 15 lag i SHL nästa säsong och sedan säsongen efter gå ner till 14 igen.
Mattias_87 skrev:Att ta ett sådant beslut när säsongen redan har startat är HELT FEL. Då föredrar jag förslaget från Tomas Ros eller Abrahamsson som någon av dom föreslog i deras podcast att man låter ett lag i HA gå upp och så kör man 15 lag i SHL nästa säsong och sedan säsongen efter gå ner till 14 igen.
Vore väldigt konstigt att ändra regler under pågående seriespel.
Mattias_87 skrev:Att ta ett sådant beslut när säsongen redan har startat är HELT FEL. Då föredrar jag förslaget från Tomas Ros eller Abrahamsson som någon av dom föreslog i deras podcast att man låter ett lag i HA gå upp och så kör man 15 lag i SHL nästa säsong och sedan säsongen efter gå ner till 14 igen.
Du menar som när SHL i hemlighet klubbade igenom beslutet att gnaget skulle få 7 miljoner av oss när vi gick upp/de ner?
Det här beslutet skulle ju inte drabba någon negativt. Eller?
HockeyAllsvenskan kommer fortfarande vara en levande serie och SHL-lagen kommer fortfarande lira för SM-Guld.
Du menar som när SHL i hemlighet klubbade igenom beslutet att gnaget skulle få 7 miljoner av oss när vi gick upp/de ner?
HockeyAllsvenskan kommer fortfarande vara en levande serie och SHL-lagen kommer fortfarande lira för SM-Guld.
Det hände ändå inte mitt under säsong även fast jag tycker det var fel och nu är väl fallskärmen att endast det laget som går upp betalar borta.
Det skulle även om det kanske är till vår fördel då vi inte riskerar att åka ur förändra förutsättningarna. Sådant tycker iaf jag man inte ska ändra när en tävling är igång.
Det hände ändå inte mitt under säsong även fast jag tycker det var fel och nu är väl fallskärmen att endast det laget som går upp betalar borta.
Det skulle även om det kanske är till vår fördel då vi inte riskerar att åka ur förändra förutsättningarna. Sådant tycker iaf jag man inte ska ändra när en tävling är igång.
Fast det är till allas fördel i SHL - inte bara våran. Att sedan vissa lag trots denna pandemin har tokvärvat är inget som vi kan ta ansvar för. Det gick emot allt vad regering och SHL rekommenderade.
Förutsättningarna för alla lag blir fortfarande densamma - att alla sitter säkra i SHL och Allsvenskan är levande.
Fast samtidigt. A: Hur är vi säkra på att det inte klubbades igenom mitt under säsongen? Och B: det är iprincip samma sak att ändra regler under säsongen som att göra det i hemlighet — alla är ovetandes.
Sen att den regeln är borta nu är irrelevant. Saken är ju den att det faktiskt hände som är problemet.
Fast det är till allas fördel i SHL - inte bara våran. Att sedan vissa lag trots denna pandemin har tokvärvat är inget som vi kan ta ansvar för. Det gick emot allt vad regering och SHL rekommenderade.
Förutsättningarna för alla lag blir fortfarande densamma - att alla sitter säkra i SHL och Allsvenskan är levande.
Fast samtidigt. A: Hur är vi säkra på att det inte klubbades igenom mitt under säsongen? Och B: det är iprincip samma sak att ändra regler under säsongen som att göra det i hemlighet — alla är ovetandes.
Sen att den regeln är borta nu är irrelevant. Saken är ju den att det faktiskt hände som är problemet.
Fallskärmen var såklart ett stort skämt som SHL införde för att gynna just SHL-klubbarna. Tyvär var vi på fel sida då. Inte för det är samma sak men att infra en regel till som bara gynnar SHL-klubbarna och när tävlingen redan har börjat känns lika fel det. Det känns som du vill det bara för att vi ska dra fördel av det. Skulle man stängt SHL denna säsong skulle man givetvis klubbat det i mars eller april för att slippa att klubbarna tokvärvade. Nu är skadan redan skedd.
Sen har såklart en del klubbar agerat som galningar under denna pandemi och jag hoppas verkligen de får sota för det snart.