SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Frankie

Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019

Inlägg av Frankie »

Örebroarn skrev:
Salas skrev:
DIFtomppa skrev:Urbom tappar fokus direkt nån spelar fysiskt mot honom
Konstigt att han tappar humöret när han åker på en klockren huvudtacklingen. Uppåtgående rörelse rakt på hakan, det är inget annat än skandalöst hur SHLs domarkår pissar oss i ansiktet match efter match. Vi kan lika gärna skita i slutspel, man går inte vidare när man är fyra man kort på isen i 60 minuter.
Vart är DFG? Kanske skulle göra hembesök hos domarbasen och ta ett snack med dem.
Kan alltid hoppas på att dom samåker och frontar med en lastbil på vägen hem.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Vill se att Josefsson som kapten tar ansvar nu. Vill se att han ligger på domaren i varje situation nu.

Den här matchen är förlorad och säsongen är körd.

Backsidan i år håller inte shl klass. Jämför förra säsongen då vi byggde spelet bakifrån. Klart Högström inte kan ersättas men Jocke kan inte på allvar tycka att han ens försökt ersätta honom.

PÅ forwardsidan tappar vi Ante vilket var totalt väntat. Att ersätta med en seg finne är ett hån.

Ja ja säsongen tar snart slut. Om det sker i en kvart eller åttondel spelar ingen roll. DIF åker ur nästa år. Tro mig. Inslagen väg leder inte mot toppen. Den leder åt helvete. Med midget spelare som flyger som vantar. Med en coach som verkar ha noll respekt i spelargruppen.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Ok, släpper hakningar, trippingar, interference och checking to the head... Tar en rent felaktig hakning, en billig sexmans och när Urbom vill ha tillbaks sin klubba efter att fått tacklingen i ansiktet... De här jävla rövhattarna ska fan inte ens få lösa biljett till matcher!!
It's the hope that kills you.
ciirree

Inlägg av ciirree »

sensei skrev:
mforce skrev:Vem saknade känslor?
Får ändå ge Röglespelaren att han får in en riktigt fin bröstvärmare på Urbom. Utgår ifrån att den är legal.

Problemet är att vi inte gör samma sak. Tom har ju förvisso kompetensen, men Jocke har nog ringt honom och be honom lägga av med tacklandet. Vi ska inte hålla på med sånt som kan vara obehagligt för motståndaren. Max en poke-check, sen får det vara.
Bristedt lättar från isen. Det är tydligt. Vad som är mindre tydligt är om det sker i smällen eller innan. Jag tyckte den såg ful ut från första stund. Kan ha fel.

Jag förstår att Urbom tappar det och jag förstår att vi tappar fokus. Att först släppa en tvåa på Röglespelare för att sedan ta Bergfors. Sen den livsfarliga trippingen på Strandberg som inte gav ett skit.
Vi har en tränare som ser helt oberörd ut i båset. Om han kan visa nåt då och då så kanske spelarna kan fokusera på sitt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Örebroarn skrev:Vart är DFG? Kanske skulle göra hembesök hos domarbasen och ta ett snack med dem.
Att få bort en domarbas hjälper knappast, hela jävla organisationen ska väck. Domarkåren i SHL är inget annat än en ren och skär skandal. Att i stort sett varenda domare i serien vaknar upp på morgonen och vill se oss förlora är skrämmande. Hur många matcher denna säsongen har vi fått avgörande beslut med oss? De matcherna kan räknas upp på en hand. Helt absurt att detta fortsätter år efter år.
shawshank

Inlägg av shawshank »

Hoppas vi missar topp 6....enda chansen o bli av med Robban.....

Vi har Frölunda och Färjestad kvar att möta....

Blir 0 poäng där..:

AVGÅ ROBBAN
Användarvisningsbild
Jervill

Inlägg av Jervill »

Ja nu ser det inte roligt ut framöver. Men hoppet är det sista som dör.
Frankie

Inlägg av Frankie »

ciirree skrev:
sensei skrev:
Får ändå ge Röglespelaren att han får in en riktigt fin bröstvärmare på Urbom. Utgår ifrån att den är legal.

Problemet är att vi inte gör samma sak. Tom har ju förvisso kompetensen, men Jocke har nog ringt honom och be honom lägga av med tacklandet. Vi ska inte hålla på med sånt som kan vara obehagligt för motståndaren. Max en poke-check, sen får det vara.
Bristedt lättar från isen. Det är tydligt. Vad som är mindre tydligt är om det sker i smällen eller innan. Jag tyckte den såg ful ut från första stund. Kan ha fel.

Jag förstår att Urbom tappar det och jag förstår att vi tappar fokus. Att först släppa en tvåa på Röglespelare för att sedan ta Bergfors. Sen den livsfarliga trippingen på Strandberg som inte gav ett skit.
Vi har en tränare som ser helt oberörd ut i båset. Om han kan visa nåt då och då så kanske spelarna kan fokusera på sitt.
Ja droppen borde varit trippen på Strandberg, där skulle någon av tränarna "gått bananas" och blivit uppskickad på läktaren!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Salas skrev:
DIFtomppa skrev:Urbom tappar fokus direkt nån spelar fysiskt mot honom
Konstigt att han tappar humöret när han åker på en klockren huvudtacklingen. Uppåtgående rörelse rakt på hakan, det är inget annat än skandalöst hur SHLs domarkår pissar oss i ansiktet match efter match. Vi kan lika gärna skita i slutspel, man går inte vidare när man är fyra man kort på isen i 60 minuter.
Exakt, bortsett från Norells blunder och domarna så är vi överlägsna, lätt för oss att vara färgade ang bedömningen men om man tittar nyktert på det så har vi väl haft domarna med oss i 20% av matcherna och mot oss i 80%, inte lätt då.
EspenK

Inlägg av EspenK »

shawshank skrev:Nu är det dags att skicka Robban....
Sönderläst och tappat laget helt.....Gör en Man U och byt tränare så blir vi livsfarliga.

Robban är det sämsta som hänt DIF dom senaste 10-15 åren

In med en Hardy (eller en Bulan typ) som kastar en vattenflaska i huvudet på den som inte presterar.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

ciirree skrev:
sensei skrev:

För Robbans skull hoppas jag han säger upp sig omgående. Ibland kanske man inte ska coacha klubben i hjärtat för att man vill mer än man kanske kan. Vi behöver nog en lite galen tränare som vågar gorma på domarna
shawshank

Inlägg av shawshank »

EspenK skrev:
shawshank skrev:Nu är det dags att skicka Robban....
Sönderläst och tappat laget helt.....Gör en Man U och byt tränare så blir vi livsfarliga.

Robban är det sämsta som hänt DIF dom senaste 10-15 åren

In med en Hardy (eller en Bulan typ) som kastar en vattenflaska i huvudet på den som inte presterar.
Skulle fan kunna tänka mig Wikegård igen....oduglig coach , men han får fan ut mycket av spelarna

Inlägg av #10 »

sauron skrev:Ok, släpper hakningar, trippingar, interference och checking to the head... Tar en rent felaktig hakning, en billig sexmans och när Urbom vill ha tillbaks sin klubba efter att fått tacklingen i ansiktet... De här jävla rövhattarna ska fan inte ens få lösa biljett till matcher!!
Allt rätt förutom billig sexman, den var solklar
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Urk.. Att beskåda detta är som en kraftig spya i munnen som man måste hålla inne minst 2 ½ timme. Smaken är sådär.

Mentaliteten i laget skriker loser och den enda som har valt att ta fajten med domarna är Dick på riktigt. Att Bemström sen står i intervjun och säger att vi tar för mycket utv, javisst. Men hur legitima är utvisningarna?
Näää nu är jag inne på LHOs linje, detta är bara ett "neeeeej" och jag hoppas i mitt hjärta att vi kan göra lite förändringar inför nästa säsong både bland spelare och ledare. Attityden vi visar upp är piss.
Tänk om Bemström hade levererat på samma nivå som i Leksand, hur hade vi legat då nu? :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Snälla jag vill inte se oss i åttondelsfinalen. Jag vill ha en paus efter grundserien för att få upp lusten att kolla.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar