SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 19/12-2018
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 19/12-2018
Brodins byte i förlängningen... WOW!
Först gör han matchens försvarsinsats när han klockrent och helt enligt regelboken låser fast Wännströms klubba fullkomligt. Klubban är från sekund ett under Wännströms handske (på utsidan), och att domarna noterar detta och inte dömer ut en felaktig straff ska de ha cred för (i en match som de i övrigt hade flera tveksamma ingripanden i). Jag hade inte kunnat klandra dem om de dömt ut en straff där, för jag själv var 100% säker på det innan reprisen visades i slowmotion.
Spelvändningen och avslutet behöver man inte ens nämna. Det är klass rakt igenom.
Först gör han matchens försvarsinsats när han klockrent och helt enligt regelboken låser fast Wännströms klubba fullkomligt. Klubban är från sekund ett under Wännströms handske (på utsidan), och att domarna noterar detta och inte dömer ut en felaktig straff ska de ha cred för (i en match som de i övrigt hade flera tveksamma ingripanden i). Jag hade inte kunnat klandra dem om de dömt ut en straff där, för jag själv var 100% säker på det innan reprisen visades i slowmotion.
Spelvändningen och avslutet behöver man inte ens nämna. Det är klass rakt igenom.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Gott, då kan du gå ideLee Harvey Oswald skrev:Vi är inte så bra ....nu heller, men hellre 2p än 0....tror jag
#40 blev skadad, sedan uppträder vi kollektivt som ett B-lag..... i match efter match.
Skönt att det inte märks att vi har 78% av landslaget i truppen, det blir mer ovisst och spännande så
Nåt är jävligt skevt då det känns skönt med speluppehåll
Neeeej, väck mig när häggen står i blom, finns inget mer att hämta från denna säsong
Ceterum censeo Solna esse delendam
Var tvungen att veva lite video hemma och Dicken klev verkligen fram jämfört med tidigare. Dessutom skapar han och Wirtanen en del riktigt bra tillfällen för fin hockey. Det finns potential där. Om Dicken vaknar till liv nu kan det bli roligt i vår.
Sen kan jag inte nog berömma Tom. Vilken suverän back han är.
Och som jag brukar säga om Hulta. När han är bra är han BRA. Bildrutehastigheten på Cmore var för låg för att hänga med hans skott till kvitteringen, stenhårt och det är nog tur att den tar i nätet för annars hade det blivit hål i plexit.
Sen kan jag inte nog berömma Tom. Vilken suverän back han är.
Och som jag brukar säga om Hulta. När han är bra är han BRA. Bildrutehastigheten på Cmore var för låg för att hänga med hans skott till kvitteringen, stenhårt och det är nog tur att den tar i nätet för annars hade det blivit hål i plexit.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi är TJUGOFYRA(!) matcher in och han gör EN bra insats. Medgång så det skriker om det. Vi gör en katastrofal säsong bortsett från säsongsinledningen och Hulta är en av få som kan klä på sig en medalj som representerar hur värdelös en spelare kan vara för ett lag.Praetori skrev:Och som jag brukar säga om Hulta. När han är bra är han BRA. Bildrutehastigheten på Cmore var för låg för att hänga med hans skott till kvitteringen, stenhårt och det är nog tur att den tar i nätet för annars hade det blivit hål i plexit.
Sämst som vanligt är klacken. Fy fan vilken otroligt kass säsong vi har på läktaren. Publiksiffran ljuger, vi kan sälja slut en vanlig match och ändå vara seriens sämsta lag på läktaren och det säger fan mycket om hur jävla kassa vi är. Vi har förmodligen seriens lägsta lägstanivå på plan också.
Spotta på mig bäst ni vill, men den här säsongen kommer gå i graven som en av de sämsta insatserna från både spelarhåll som läktarhåll som jag någonsin upplevt i mitt liv. Den här matchen var bara ännu ett bevis på detta. "Det är en tight säsong i SHL" och vi är det laget som presterar sämst när bottenskrapet får visa vad de har att gå för. Shit vad pinsamt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jävligt klen.minalman skrev:Hur djävla klen är Possler egentligen?
Tack Dick. Önskar dig en skadefri vår.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Kan ha varit en av de slarvigaste matcherna jag sett i hyfsat modern tid. Ofokuserat och ostrukturerat.
Börjar bli rätt orolig faktiskt...
Börjar bli rätt orolig faktiskt...
En bra match? Han har väl varit vår bästa back sett över hela säsongen.Janzoo skrev:Vi är TJUGOFYRA(!) matcher in och han gör EN bra insats. Medgång så det skriker om det. Vi gör en katastrofal säsong bortsett från säsongsinledningen och Hulta är en av få som kan klä på sig en medalj som representerar hur värdelös en spelare kan vara för ett lag.Praetori skrev:Och som jag brukar säga om Hulta. När han är bra är han BRA. Bildrutehastigheten på Cmore var för låg för att hänga med hans skott till kvitteringen, stenhårt och det är nog tur att den tar i nätet för annars hade det blivit hål i plexit.
Sämst som vanligt är klacken. Fy fan vilken otroligt kass säsong vi har på läktaren. Publiksiffran ljuger, vi kan sälja slut en vanlig match och ändå vara seriens sämsta lag på läktaren och det säger fan mycket om hur jävla kassa vi är. Vi har förmodligen seriens lägsta lägstanivå på plan också.
Spotta på mig bäst ni vill, men den här säsongen kommer gå i graven som en av de sämsta insatserna från både spelarhåll som läktarhåll som jag någonsin upplevt i mitt liv. Den här matchen var bara ännu ett bevis på detta. "Det är en tight säsong i SHL" och vi är det laget som presterar sämst när bottenskrapet får visa vad de har att gå för. Shit vad pinsamt.
Som vanligt toppar han corsiligan i laget.
-
En av dom sämsta insatserna? Då var du uppenbarligen inte med när vi åkte ur eller harvade i Allsvenskan...Janzoo skrev:Vi är TJUGOFYRA(!) matcher in och han gör EN bra insats. Medgång så det skriker om det. Vi gör en katastrofal säsong bortsett från säsongsinledningen och Hulta är en av få som kan klä på sig en medalj som representerar hur värdelös en spelare kan vara för ett lag.Praetori skrev:Och som jag brukar säga om Hulta. När han är bra är han BRA. Bildrutehastigheten på Cmore var för låg för att hänga med hans skott till kvitteringen, stenhårt och det är nog tur att den tar i nätet för annars hade det blivit hål i plexit.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Vad håller Axel Jonsson-Fjällby på med egentligen? Jag vet att han är ung och har mycket hockey kvar att spela, men det här håller inte. Sämst på isen igår, igen. Möjligtvis att Strandberg var sämre.
Jag brukar inte klaga på enskilda insatser, men med tanke på hur bra Jonte Davidsson är så blir det oundvikligt att se hur begränsad AJF är just nu. Måste steppa upp och hitta tillbaka till det han hade förra säsongen!
Jag brukar inte klaga på enskilda insatser, men med tanke på hur bra Jonte Davidsson är så blir det oundvikligt att se hur begränsad AJF är just nu. Måste steppa upp och hitta tillbaka till det han hade förra säsongen!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Snart dags att byta lekkamrat där. Eventuellt byta Dick mot Fjällby. Bergfors skulle kunna vända och vrida med motståndarna likt bröderna och skulle också kunna passa in där.pulverapa skrev:Vad håller Axel Jonsson-Fjällby på med egentligen? Jag vet att han är ung och har mycket hockey kvar att spela, men det här håller inte. Sämst på isen igår, igen. Möjligtvis att Strandberg var sämre.
Fjällby kan kriga i en 4:e lina och ligga på rulle.
Han blev otacksamt hypad inför återkomsten. Att slå igenom är en sak, att följa upp framgången en annan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Bästa back Hultström är väl ändå att ta i när vi har den extremt begåvade Tom Nilsson i laget. Kolla hans gap control, den är porr.mb81 skrev:En bra match? Han har väl varit vår bästa back sett över hela säsongen.Janzoo skrev:Vi är TJUGOFYRA(!) matcher in och han gör EN bra insats. Medgång så det skriker om det. Vi gör en katastrofal säsong bortsett från säsongsinledningen och Hulta är en av få som kan klä på sig en medalj som representerar hur värdelös en spelare kan vara för ett lag.Praetori skrev:Och som jag brukar säga om Hulta. När han är bra är han BRA. Bildrutehastigheten på Cmore var för låg för att hänga med hans skott till kvitteringen, stenhårt och det är nog tur att den tar i nätet för annars hade det blivit hål i plexit.
Som vanligt toppar han corsiligan i laget.
Tycker Hulta kastat för mycket puck runtom sig.
25/4-2025
Hulta är näst bästa målgöraren av alla backar i SHL och 8e i poängligan och näst bäst +/- av topp 10 trots att han loggar mindre istid än övriga toppbackar i SHL. Det är typ Kodie Curran, Luleås EG och Gunderson som är "bättre" i mina ögon men då har Hulta inte spelat på sin bästa nivå heller (vilket jag håller med om).Janzoo skrev:Vi är TJUGOFYRA(!) matcher in och han gör EN bra insats. Medgång så det skriker om det. Vi gör en katastrofal säsong bortsett från säsongsinledningen och Hulta är en av få som kan klä på sig en medalj som representerar hur värdelös en spelare kan vara för ett lag.Praetori skrev:Och som jag brukar säga om Hulta. När han är bra är han BRA. Bildrutehastigheten på Cmore var för låg för att hänga med hans skott till kvitteringen, stenhårt och det är nog tur att den tar i nätet för annars hade det blivit hål i plexit.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
#33:s i siffror "stabila" säsong bekräftar bara hur låg klass SHL håller 2018/2019.
10 lag kan vinna SM-guld
10 lag kan vinna SM-guld
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Är matchen inställd ikväll eller varför är det inte någon ny matchtråd?
Tycker att övriga mods/admins borde ta sig i kragen och inte bara förvänta sig att "Andspe" skall göra grovjobbet.
Tycker att övriga mods/admins borde ta sig i kragen och inte bara förvänta sig att "Andspe" skall göra grovjobbet.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Håller med. Jag skulle säga ca 8 timmar innan nedsläpp ska vara som senast en matchtråd får skapas.Frankie skrev:Är matchen inställd ikväll eller varför är det inte någon ny matchtråd?
Avskaffa tre mot tre.