SHL 18/19 : Luleå - Djurgårdens IF 8/12-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Luleå - Djurgårdens IF 8/12-2018

Inlägg av Mattias_87 »

Noll poäng som väntat så jag är faktiskt inte besviken.

Nu får vi hoppas att andra halvan av säsongen blir bättre när det kommer till skador för det kan inte bli så mycket värre.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Momentumet skrev:Tjänstefel att bli av med Ljungh o Johansson och tro att Engqvist skulle hålla för 52 omgångar och slutspel. Henrik Eriksson ska absolut inte befinna sig i något annat än en 4:e kedja, om ens det.
Det saknas kilon o elakhet när vi möter destruktiva lag likt Luleå, tyvärr ett rejält fuskbygge
Du tycker alltså inte att Josefson - Davidsson - Strandberg/Wirtanen - Strandberg/Wirtanen är en bra nog centeruppställning?

Ljungh och Johansson hade ju aldrig accepterat en roll i en tredje eller fjärde kedja.
Wishes
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Wishes »

Finns det någon poäng med norrland överhuvudtaget??
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Känns som att det kommer bli en väldigt lång och jobbig säsong där vi får kämpa för en topp 10 plats för att sedan hoppas att vi har ett någorlunda helt lag i slutspel.

Sen kommer vi väl vara slutkörda där menmen...
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

#87 skrev:
Momentumet skrev:Tjänstefel att bli av med Ljungh o Johansson och tro att Engqvist skulle hålla för 52 omgångar och slutspel. Henrik Eriksson ska absolut inte befinna sig i något annat än en 4:e kedja, om ens det.
Det saknas kilon o elakhet när vi möter destruktiva lag likt Luleå, tyvärr ett rejält fuskbygge
Du tycker alltså inte att Josefson - Davidsson - Strandberg/Wirtanen - Strandberg/Wirtanen är en bra nog centeruppställning?

Ljungh och Johansson hade ju aldrig accepterat en roll i en tredje eller fjärde kedja.
Nej jag tycker inte att Davidsson och Strandberg håller för något bättre än en 3-4:e kedja. Wirtanen har jag sett för lite av. Och jag hoppas att han inte är ytterligare en skadebenägen chansning, gjorde 28 matcher förra året.
Johansson borde blivit erbjuden en ledande roll och alla matcher med Engqvist på banan skulle ha setts som ett lyxproblem
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Momentumet skrev:
#87 skrev:

Nej jag tycker inte att Davidsson och Strandberg håller för något bättre än en 3-4:e kedja. Wirtanen har jag sett för lite av. Och jag hoppas att han inte är ytterligare en skadebenägen chansning, gjorde 28 matcher förra året.
Johansson borde blivit erbjuden en ledande roll och alla matcher med Engqvist på banan skulle ha setts som ett lyxproblem
Ljungh ville flytta. Främst frun tror jag. Mindre stad osv.

Linus var ett felbeslut helt klart. Personligen trodde jag (tror fortf) mycket på MacD. Han har inte levt upp hittills. I grunden alla komponenter för att bli/vara bättre än Linus på sikt (möjligen bortsett vikten)
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

South_Exil skrev:
Momentumet skrev:
#87 skrev:

Ljungh ville flytta. Främst frun tror jag. Mindre stad osv.

Linus var ett felbeslut helt klart. Personligen trodde jag (tror fortf) mycket på MacD. Han har inte levt upp hittills. I grunden alla komponenter för att bli/vara bättre än Linus på sikt (möjligen bortsett vikten)
Ska man tro uppgifterna på eliteprospect så väger Davidsson 87 kilo, I spelet ser han ut att väga 10 kilo mindre. Johansson är i en ålder där han hade kunnat leda laget i flera år framåt. Davidsson kommer troligtvis försvinna efter säsongen.
Dumt att älta och i grund och botten delar vi uppfattningen om att det var ett felbeslut
Senast redigerad av Momentumet den 2018-12-08 21:07:48, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Det stora felbeslutet var att oreserverat gå all-in på Ante och btw så är så vitt jag vet inte ajk klara för SHL ännu så det är inget att hetsa upp sig för
Ceterum censeo Solna esse delendam
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ser gärna ett uppehåll på tre månader.... Minst!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Donkels-2.0 skrev:Det stora felbeslutet var att oreserverat gå all-in på Ante och btw så är så vitt jag vet inte ajk klara för SHL ännu så det är inget att hetsa upp sig för
Ja, Ante är jag så jävla skittrött på. Inte personen, meriterna, hjärtat, viljan. Utan den totala dumheten från både klubben och han själv. Lägg skridskorna på hyllan lagom till Jul för i helvete, låt oss tacka av och hylla dig. Sedan ta en gin och tonic och glädjs över en grym karriär. Den här utdragna Norenpjäsen är idioti.

Det är inte Forsbergs fot vi pratar om. Det är din skalle. Foppa kan ju halta sig fram till sin hundraårsdag. Inte lika kul att vara ett dreglande kolli om några år eller kanske värre.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Manijock skrev:Ser gärna ett uppehåll på tre månader.... Minst!
Eller Juni.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lugn i stormen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jaha, kikade på matchen i efterhand. Ganska givet att det skulle bli för tufft idag. Men en sak stör mig så jäkla mycket. Det enda som vi hade en fördel utav gentemot andra lag i serien just nu sabbade man helt i onödan, målskillnaden. Det slösades bort minst två mål ikväll. Surt.

Nåja, hoppas att någon återvänder till laget och blir spelklar snart. Det behövs.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

daaviid skrev:Nåja, hoppas att någon återvänder till laget och blir spelklar snart. Det behövs.
Det lär väl vara en pissdålig Dick som gör ett återtåg och drömmer om nästa säsong i råttpacket.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Otroligt skön känsla att inte ha sett en sekund av detta.
Jag valde att ha en trevlig lördag som omväxling, då får man välja bort DIF.

Raset i tabellen har inte slutat än, så en 11-12 plats helt plötsligt en "möjlighet", känns otroligt snopet

Skador på nyckelspelare, jo visst, men det hjälper ju inte att resten av truppen kollektivt viker ner sig samtidigt under denna period.
Dick har inte gjort en enda "riktigt" period än i DIF", så honom räknar jag bort.
Så, tanken på att JJ och Antes frånvaro skulle göra skillnaden mellan plats 2 och 12 blir ju helt absurd, tror vi överpresterade första 10 omgångarna.

Sedan skickar ju Förbundskapten Rickard Grönkål tröstande och helt underbara signaler till precis alla Svenskfödda i SHL.
-Spela med huvudet under armen, begå misstag match efter match på div.4 nivå, var inte speciellt bra på någonting, lugn.....du kommer iaf få chansen att dra på den Blå/gula tröjan

Det är ett jävla skämt det också
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar